شناسهٔ خبر: 67009035 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چراغ روشن ساخت نهضت ملی مسکن در سمنان

سمنان - ایرنا - اجرای طرح نهضت ملی مسکن اولویت ویژه شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور فقید برای صاحب‌خانه شدن خانواده‌ها و به ویژه جوانان در سمنان با قوت در حال اجراست و مسوولان دلگرمی می‌دهند که شهروندان نگران نباشند، اجرای این طرح تداوم دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سی و یکم فروردین ۱۴۰۳ با حضور شهید آیت الله رئیسی، رییس جمهور در قالب سفر استانی، جشن واگذاری زمین به واجدان شرایط طرح جوانی جمعیت در قالب طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد و بیش از یکهزار و ۱۵۷ قطعه زمین به صورت رایگان در اختیار افراد واجد شرایط استان قرار گرفت و متقاضیان نهضت ملی مسکن نیز با وعده‌های رییس جمهور جهادی آیت‌الله رئیسی به خانه‌دارشدن دلگرم شدند.

اکنون شهادت آیت‌الله رئیسی موجب دغدغه‌مندی متقاضیان نسبت به تداوم اجرای طرح شده است و مسوولان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که هیچ اختلالی در کار کشور با شهادت آیت‌الله سیدابراهیم ایجاد نمی‌شود و مردم نگران نباشند و با مدیریت مناسب کارها به خوبی پیش می‌رود.

محبوبه یکی از ثبت‌نام کنندگان نهضت ملی مسکن در سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، می‌گوید: اهتمام و جدیت سید محرومان در خانه‌دار شدن افراد واجد شرایط موجب دلگرمی خانواده چهار نفرمان بود و هر روز آرزو می‌کردیم روزها با سرعت بیشتری بگذرند تا موعد تحویل خانه‌مان در قالب نهضت ملی مسکن برسد، اما اکنون نگرانیم که با شهادت این مرد جهادی که خستگی را خسته کرده بود، اجرای این طرح به تاخیر بیفتد.

زهرا محمدی از مالکان خانه‌های ناایمن قطعه ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، می‌گوید: خانه‌دار بودم، در طرح ساخت خانه‌های ویلایی جایگزین خانه‌های ناایمن ثبت‌نام کردیم و من برای کمک به همسرم در تامین قسط تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در یک واحد صنعتی مشغول به کار شدم. هر روز صبح ۲ فرزندم را به مشقت به مهدکودک می‌برم و بعد از ظهر با جسمی خسته و بی‌رمق به دنبال کودکانم می‌روم، اکنون با حادثه تلخی که برای رییس جمهور رخ داد و ما محروم از وجود ایشان شدیم، نگران هستم که تداوم ساخت خانه‌ها دچار گره کور و متوقف شود، امیدوارم مسوولان به فکر ما باشند.

چراغ روشن ساخت نهضت ملی مسکن در سمنان

طرح نهضت ملی مسکن تعطیل‌بردار نیست

استاندار سمنان با توجه به دغدغه‌مندبودن برخی در زمینه تکمیل طرح نهضت ملی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با شهادت آیت‌الله رئیسی تعطیل نمی‌شود و با قوت در حال اجراست.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: طرح نهضت ملی مسکن از طرح‌های مهم دولت سیزدهم و شهید آیت‌الله رئیسی است، این طرح در ۲ نقطه از شهر سمنان با اهتمام در حال اجراست.

وی ادامه داد: ساخت‌ خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک روزیه و زمین ۲۳ هکتاری در حاشیه میدان استاندارد سمنان با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست ساخت است. یک هزار و ۳۰۰ واحد خانه به صورت ویلایی و چهار طبقه در زمین ۲۳ هکتاری حاشیه میدان استاندارد سمنان در حال ساخت است.

وی گفت: تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و زیرسازی شهری در مناطق اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال انجام است.

استاندار سمنان اظهار کرد: پیگیری تسریع در ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان واجد شرایط بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در دستور کار است.

چراغ روشن ساخت نهضت ملی مسکن در سمنان

هدفگذاری تحویل ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی ۱۴ ماه در سمنان

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: رویکرد و برنامه‌ریزی‌ها متمرکز بر افتتاح و واگذاری ۲۲ هزار واحد از طرح نهضت ملی مسکن تا پایان تیر ۱۴۰۴ است.

سیدمحمد حسینی طباطبایی درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر نیز، افزود: از ۳۳۶ واحد قطع‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان یادآور شد: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.

حسینی طباطبایی افزود: یکهزار و ۲۰۰ متقاضی مسکن خودساز در سمنان وجود دارد که بخشی از آن‌ها به بانک مسکن و بقیه به سایر بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: طرح انبوه‌ساز به تعداد ۲ هزار واحد در سمنان تعریف شده است که یکهزار واحد به کارگزاری بنیاد مسکن و یکهزار واحد باقی‌مانده به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان بیان کرد: به‌دلیل تقاضای وزارت راه و شهرسازی باید ریزعملکرد تامین خدمات زیربنایی در طرح‌های نهضت ملی مسکن به صندوق ملی مسکن به منظور تعیین تکلیف کارکرد گذشته و سهم استان ارائه شود.

چراغ روشن ساخت نهضت ملی مسکن در سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سفر شهید آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان در سی‌ام و سی و یکم فروردین ۱۴۰۳ تعداد ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح شد. واحدهای افتتاح شده ۳۷۶ واحد در قالب انبوه‌ساز، ۳۹۲ واحد در بافت فرسوده، ۷۷۱ واحد خودمالک(خودساز) و ۵۱۹ واحد مسکن روستایی بود.

طبق گزارش‌ها، حدود ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در حال ساخت است که از این تعداد ۷۴۰ واحد مسکونی در بخش‌های خودساز و انبوه‌ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر سمنان پیشرفت ۶۵ درصدی در ساخت دارد و در یکی از بزرگترین سایت‌های ویلاسازی کشور در دامغان و بزرگترین سایت احداث واحد مسکونی نیروهای مسلح در شاهرود نیز با ظرفیت بالغ بر ۷۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

نظر شما