شناسهٔ خبر: 67008859 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

تحلیل یک اصولگرا از شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری؛ وحید حقانیان از بیت کنار گذاشته شده و دچار شوک است/ احمدی نژاد ردصلاحیت می شود

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: احمدی‌نژاد ردصلاحیت می‌شود و هرگز این شانس را پیدا نخواهد کرد که بیاید و بداخلاقی های خودش را یکبار دیگر دنبال کند و سطح سیاست ورزی را تنزل دهد.

صاحب‌خبر -
تحلیل یک اصولگرا از شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری؛ وحید حقانیان از بیت کنار گذاشته شده و دچار شوک است/ احمدی نژاد ردصلاحیت می شود
کد خبر: 662273
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۵ ۰۹:۴۸:۴۴

انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم که یک سال زودتر از موعد مقرر از ۱۰ تیرماه با آغاز روند ثبت نام از کاندیداها، کلید خورده بود روز گذشته با ثبت نام ۸۰ چهره به پایان رسید. ساختمان فاطمی در دو روز ابتدایی ثبت نام ها روزهای آرامی را سپری کرد و تنها ۹ چهره شاخص ثبت نام خود را قطعی کردند.

روز سوم نیز نسبتا آرام سپری شد اما سونامی کاندیداتوری در روزهای چهارم و پنجم به راه افتاد و طی دو روز پایانی ۶۳ کاندیدا ثبت نام خود را قطعی کردند. موضوعی که با نقدها و واکنش های فوری در فضای رسانه ای و مجازی روبرو شد.

عباس سلیمی نمین تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا با نقد رویه رخ داده در جریان ثبت نام از کاندیداهای این دور از انتخابات تاکید دارد که بسیاری از این چهره تنها برای مطرح کردن، تبلیغ و تطهیر خود راهی وزارت کشور می شوند. او البته این را هم می گوید که برخی از این افراد توهم این را نیز دارند که در حد رئیس جمهور هستند.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی سلیمی نمین را در ادامه می خوانید:

 

 

  • متاسفانه این یک جنبه تبلیغی پیدا کرده است، اینکه اصحاب رسانه در ستاد وزارت کشور جمع هستند و بلافاصله پوشش خبری گسترده می دهند قطعا برای افراد یک مزیت است که هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند و آورده زیادی برای شان دارد، چرا که رسانه ها آنها را مطرح می کنند.
  • ثبت نام بعنوان نامزد ریاست جمهوری برای برخی خیلی مهم است، برخی از اینهایی که ثبت نام کرده اند قبلا ردصلاحیت شده بودند و مشکلات عدیده دارند، برخی از نمایندگان مجلس که امروز در مجلس نیستند قبلا مشکلاتی داشته اند. حضور این افراد دروزارت کشور با توجه به حضور رسانه ها یک فرصتی است برای تبلیغ و تطهیر. بنظر من باید در این قضیه تجدید نظر شود.
  • حقانیان را از بیت کنار گذاشته بودند و دچار شوک شده اند. کسی که سالها در مهم ترین رخداد های کشور در کادر تلوزیون قرار می گرفته است یکباره کاملا محو شود قطعا دچار شوک می شود.
  • برخی تحلیل ها طی این روزهای بعد از کاندیداتوری ایشان مطرح شده، یک نگاه می گوید خود آقای حقانیان به این نکته واقف است که ۱۲ شرط لازم برای تایید صلاحیت را ندارد ولی وقتی او رد شود و اعتراض نکند دیگرانی هم که رد شوند اعتراض نمی کنند بهرحال در بیت رهبری بوده و ...
  • این گزاره غلط است،الان ایشان نه مورد وثوق هستند ونه در بیت. ایشان به دلیل برخی مسائل کنار گذاشته شده است. اگر مورد وثوق بود همچنان کار خود را ادامه می داد، ایشان مدتی است که کنار گذاشته شده اند. افرادی که سالها دیده می شدند وقتی کنار گذاشته می شوند این ثبت نام را فرصتی برای دیده شدن می دانند و لذا می آیند و ثبت نام می کنند.
  • آقای احمدی نژاد که معلوم است دارد یک کار تبلیغاتی انجام می دهد، کسانی که در زمان ثبت نام ایشان حضور داشتند به من گفتند احمدی نژاد یک سری آدم هایی که از ظاهرشان مشخص است آدم های خیلی موجهی نیستند برای یک کارناوال تبلیغاتی گردآوری کرده بود.
  • احمدی نژاد مدت هاست دچار چنین مشکلی شده و خیلی از متخصصین می گویند ایشان دچار مشکل است و باید حتما معالجه شود. کسی که یک ایامی مرتب بر سر زبان ها بوده است الان در انزوا قرار گرفتن برایش بسیار بسیار سخت و دشوار است. با توجه به اینکه تلاش زیادی کرد که در ریاست جمهوری باقی بماند که با تمهیدات نظام تمام برنامه ریزی های او با کمترین هزینه خنثی شد.
  • بقیه آقایان حضورشان در عرصه انتخابات یک وجهی دارد، هر کدام نماینده یک جریان هستند که در آن آدم های موجه حضور دارند، قطعا این نمایندگی کردن آنها از یک جریان باعث شور در انتخابات خواهد شد. یعنی رقابت خوب خواهیم داشت و من امیدوارم به خطا نروند و رقابت ها جنبه تخریبی پیدا نکند. این آقایانی که نام بردید رقابت مثبتی را رقم خواهند زد اما آقای احمدی نژاد از اول نشان داد که برای جنجال آمده است.
  • احمدی نژاد هرگز این شانس را پیدا نخواهد کرد که بیاید و بداخلاقی های خودش را یکبار دیگر دنبال کند و سطح سیاست ورزی را تنزل دهد.
  • آنها درسطح ریاست جمهوری نیستند و رَجُل محسوب نمی شوند، هیچ کس نمی تواند ادعا کند که افراد رده پایین تر از آقای احمدی نژاد رجل محسوب می شوند،آنها در این زمینه شانسی نخواهند داشت.
  • من مناظرات را با توصیه رهبری، مناظرات خوبی می بینم. شخصیت هایی که در آن شرکت می کنند علی القاعده پایبند به توصیه رهبری خواهند بود، لذا مناظرات سازنده خواهد بود و می تواند رشد سیاسی خوبی به جامعه بدهد.
  • بنظر من آقای بذرپاش شانسی ندارد.
  • فکر می کنم دراین دوره از انتخابات اصلاح طلبان امکان عرضه خودشان را به خوبی داشته باشند، اینکه پایگاه رای شان به آنها اعتماد کند و به میدان بیاید یک مقداری محل شبهه است. چون اصلاح طلبان هنوز نتوانستند خودشان را سامان دهند و این عدم ساماندهی موجب می شود که پایگاه رای شان سرگردان باشد و خیلی اعتماد برای ورود به صحنه پیدا نکند والا بنظر من ساختار سیاسی این امکان را برای آنها فراهم خواهد دید که بتوانند وارد میدان رقابت شوند.
  • این را اطلاع ندارم و من فقط برداشت خودم را عرض می کنم، قطعا مشکل آقایان اصلاح طلب این است که یک پراکندگی در آنها وجود دارد و نتوانسته اند یک نوع یکپارچگی را در ارتباط با مشارکت از خودشان بروز دهند، چرا که پیوند هایی به وجود آمده که مانع از این مسئله می شود.
  • امیدوارم واقعا این آقایان بتوانند در این زمینه پایگاه رای خودشان را فعال کنند و درانتخابات مشارکت تعیین کننده ای داشته باشند
  • این آغاز خیلی خوبی است،بر اساس نظرات برخی کارشناسان رجل بودن بعنوان مرد بودن نیست و خانم ها هم می توانند در این وادی قرار بگیرند. از نظر قانون هم منعی در این خصوص نیست منوط به اینکه سایر شرایط را بتوانند احراز کنند.
  • قطعا باید تجربه مدیریتی داشته باشند یا چند دوره نماینده مجلس بوده باشند، همان شرایط ۱۲ گانه که اعلام شده است.

نظر شما