شناسهٔ خبر: 67008287 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

علی‌اکبر ملکشاهی:

ترجمان ویژگی‌های قرآنی انسان مؤمن در شهید رئیسی تجلی داشت

‌پیشکسوت قرآنی کشور با بیان اینکه ترجمان ویژگی‌های قرآنی انسان مؤمن در وجود شهید رئیسی تجلی داشت، گفت: خلوص ایشان برای خدمت به مردم باعث شد تا برخی از آیات قرآن کریم برای ما ترجمه عملی شود.

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر ملکشاهی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشور در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن ابزار تأسف و تأثر از سانحه سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه که منجر به شهادت رئیس‌جمهور محبوب کشورمان شد، با اشاره به فضائل و شخصیت قرآنی شهید رئیسی گفت: آنچه از فضائل ایشان می‌دانستیم، بعد از شهادتشان بروز و ظهور پیدا کرد، هر چند که شاهد کار‌های خالصه ایشان برای سربلندی و سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو قرآن کریم بودیم.

وی افزود: انصافا هر آنچه از ایشان شنیدیم و دیدیم حاکی از یک مدیر اسلامی و قرآنی بود که در حد ممتازی داشتند و همین علاقه ایشان به مبانی دینی و اعتقاد راسخ به ارزش‌های قرآنی و همچنین خالصانه برای مردم کار کردن باعث شد تا به طور عجیبی برخی از آیات قرآن کریم برای ما ترجمه عینی و عملی شود، آنجا که می‌فرماید:«..وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ ...» و همه دیدیم که خدای متعال یک جایگاه و عظمتی جهانی را برای ایشان رقم زد.

این قاری بین‌المللی کشورمان ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی دارای خصایصی بودند که مورد تایید قرآن و دین بود؛ هر چند بخشی از آن را می‌دانستیم و بعد از شهادت ایشان این شناخت برای بسیاری دیگر کامل شد، اما خدا را شاکریم که حامی و پشتیبان ایشان بودیم.

ملکشاهی با بیان اینکه به شهید رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور قلبا علاقه‌مند بودم، تصریح کرد: می‌دانستیم که ایشان کار‌های اساسی و زیربنایی بسیاری را برای کشور خالصانه انجام دادند و این خلوص نیت در کارها برگرفته از منش و روش قرآنی ایشان بود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت شهید رئیسی از حیث اخلاقی بعد از شهادت ایشان در سراسر جهان اسلام تبلور یافت، گفت: خدا را شاکریم که اینگونه الگو‌ها و نمونه‌ها را در زمان ما و در این دوره پر از به هم ریختگی فکری و جنگ عجیب نرم رسانه‌ای دشمن شاهد بودیم؛ این اتفاق نشان داد، اگر یک انسان با خلوص و برای خدا کار کند، چگونه می‌تواند بر همه طوفان‌های خلاف اخلاقی که ایشان را زیر ضربات گرفته بود، پیروز شود.

پیشکسوت قرآنی کشور تصریح کرد: شخصیت قرآنی ایشان در چنان جایگاه رفیعی قرار داد که می‌توان به جرئت گفت ترجمان برخی از ویژگی‌های قرآنی انسان مؤمن در وجود این شخصیت بزرگ وجود داشت و خدا را شاکریم که چنین انسان‌های بزرگی در این نظام مقدس بروز و ظهور پیدا کردند.

وهاب خدابخشی

انتهای پیام

نظر شما