شناسهٔ خبر: 67007923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

 ۹ طرح سرمایه‌گذاری در فرودگاه اردبیل آماده واگذاری است

اردبیل_ایرنا_مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل گفت: ۹ طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های خدماتی و هوانوردی در فرودگاه های این استان آماده واگذاری به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور است.

صاحب‌خبر -

محمد قصابی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به موقعیت فرودگاه اردبیل و پارس آباد و جایگاه و اهمیت این فرودگاه ها در صنعت گردشگری استان، همواره نگاه ملی به توسعه آن وجود داشته و طرح‌های متعددی در قالب فرصت‌های سرمایه‌گذاری تعریف شده است.

وی هتل پنج ستاره، مجتمع های خدماتی و رفاهی و گردشگری، مجتمع ورزشی چند منظوره، شهربازی و کارتینگ و پیست اسب سواری و جایگاه سوخت و کارواش خودرو را از جمله طرح هایی عنوان کرد که در فرودگاه اردبیل اماده واگذاری است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل، احداث گلخانه، مزارع و نیروگاه خورشیدی، پایانه کارگو و انبار بار و و ایجاد مراکز آموزش خلبانی را از دیگر طرح های قابل سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد توجیه اقتصادی خوبی برای سرمایه گذاران دارد، بیان کرد: سرمایه گذاری در فرودگاه های استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان باعث افزایش درآمد و رونق و توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

قصابی با بیان اینکه ارتقا و تنوع بخشی به منابع درآمدهای غیرهوانوردی از موضوع های اصلی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، از سرمایه گذاران بخش خصوصی خواست از این فرصت برای سرمایه گذاری در فرودگاه های اردبیل و پارس آباد استفاده کنند.

فرودگاه اردبیل زیرساخت های مناسبی برای پروازهای خارجی دارد

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل در ادامه گفت: فرودگاه اردبیل زیرساخت های لازم و مناسب برای برقراری پروازهای خارجی را دارد.

قصابی با بیان اینکه فرودگاه اردبیل برای برقراری پروازهای خارجی هیچ مشکل زیرساختی و فنی ندارد، افزود: تحقق این امر نیازمند علاقه و رغبت آژانس های مسافرتی و شرکت های هواپیمایی است.

وی با بیان اینکه مردم امروز برقراری پرواز در مسیرهای خارجی را مطالبه می کنند، اظهار کرد: با اینکه فضای پذیرش مسافر با بهره برداری از ترمینال خارجی و دیگر امکانات و زیرساخت ها در فرودگاه اردبیل فراهم شده اما آژانس های مسافرتی از نظر تامین مسافر دچار شک و تردید هستند که آیا می توانند هر هفته ظرفیت ۲ پرواز خارجی را از استان اردبیل با مسافر پرکنند، یا نه؟

وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته برای برقراری پرواز در مسیر اردبیل – استانبول، بیان کرد: اگر شرکت های هواپیمایی در تامین مسافر مشکل نداشته باشند فرودگاه اردبیل از آماده برقراری پرواز از اردبیل به خارج از کشور است.

مدیرکل فرودگاه های استان اردبیل اضافه کرد: یکی دیگر از مطالبات به حق مردم استان برقراری پرواز به سایر نقاط کشور است و ما هم تلاش می کنیم تعداد و مسیر پروازها از فرودگاه اردبیل افزایش یابد اما واقعیت این است که برقراری پرواز به سایر نقاط کشور به علت وجود برخی محدویت ها از جمله کمبود هواپیما واقعا سخت و دشوار است.

به گزارش حبرنگار ایرنا ، هر هفته ۵۴ سورتی پرواز از فرودگاه‌های استان اردبیل به نقاط مختلف کشور از جمله تهران، مشهد و نجف در عراق دایر است که از این تعداد ۵۰ پرواز به فرودگاه بین‌المللی شهدای اردبیل و چهار پرواز نیز به فرودگاه پارس‌آباد انجام می‌شود.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما