شناسهٔ خبر: 67007912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنگره آمریکا درصدد تحریم دیوان کیفری بین‌المللی است

مشخص شد کمیته قوانین کنگره آمریکا پیش‌نویس قانون تحریم دیوان کیفری بین المللی را به دلیل قصد آن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو تصویب کرده است.

صاحب‌خبر -

کمیته قوانین کنگره آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که دیوان کیفری بین‌المللی را به دلیل اقدام علیه و و متحدانش تحریم می‌کند.

براساس گزارش آر تی، این سند توسط ۹ قانونگذار حمایت شد و متن لایحه ارائه شده به ابتکار جمهوری خواهان تأیید می‌کند که دولت واشنگتن باید تحریم‌هایی را علیه دادگاه کیفری بین المللی، در صورتی که این نهاد تلاش کند افراد تحت حفاظت آمریکا تحقیق، بازداشت، دستگیری یا احضار کند، اعمال کند.

محدودیت‌های آمریکا ممکن است برای افرادی که در کار ICC کمک می‌کنند نیز اعمال شود. تحریم‌ها شامل رد ویزا، مسدود کردن دارایی‌ها در این کشورو منع شهروندان و شرکت‌های آمریکایی از تجارت با آنان  است.

پس از  درخواست صدور حکم بازداشت برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ آن بر لزوم محکومیت کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین المللی نیز تاکید شد.

کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی، اعلام کرده بود که تصمیم گرفته است برای نخست‌وزیر و وزیر جنگ صهیونیست‌ها به دلیل جنایات آنان در غزه حکم بازداشت صادر کند. 

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما