شناسهٔ خبر: 67007843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسئول حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

نسل جوان، ابعاد قیام سرنوشت‌ ساز ۱۵ خرداد را مطالعه کند+فیلم

یزد- ایرنا- مسئول حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس روحانیت در استان یزد گفت: همه اقشار جامعه به خصوص جوانان ابعاد مختلف قیام سرنوشت ساز ۱۵ خرداد ۴۲ را مطالعه کنند که نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام " محمد هادی خسروی‌راد " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد افزود: مطالعه و بررسی دقیق ابعاد مختلف و اهداف قیام ۱۵ خرداد نقش مهمی در تداوم اهداف عالیه نظام اسلامی و انقلابی ما دارد.

وی یاد شهدای قیام ۱۵ خرداد ۴۲ را گرامی داشت و ادامه داد: ۱۵ خرداد با رهبری‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی سرآغاز خودباوری و نقطه عطف در شکوفایی انقلاب مردمی ایران است که موجب پیروزی انقلاب و شکست توطئه دشمنان در کشور اسلامی شد.

این مسئول بیان کرد: قیام تاریخ ساز ملت با بصیرت و شجاع ایران در ۱۵ خرداد یک قیام مردمی در مقابله با رفتارهای نابه‌جای رژیم ستم شاهی از جمله تصمیماتی در جهت خلاف منافع ملی بود که عاقبت به نفع کشور اسلامی و مردم به نتیجه رسید.

خسروی راد گفت: تاکنون برای تبیین ابعاد مختلف یوم الله ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در کشور کارهای مختلف فرهنگی، تبلیغی، رسانه‌ای و بصیرتی توسط نهادها، ادارات، تشکل‌ها و دلسوزان جامعه انجام گرفته ولی به دلیل اهمیت موضوع باید بیش از گذشته به آن پرداخته شود.

تظاهرات ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران و آغاز خودباوری به شمار می‌رود به دنبال بازداشت رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی سید روح الله خمینی (ره) در انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی ولایتی و انقلاب سفید و مخالفت با شاه بر سر نفوذ آمریکا در ایران انجام شد.

به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد ۴۲ مراسم‌های مختلفی امروز در استان با حضور مردم و همراه برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و بصیرتی برگزار می‌شود.

نظر شما