شناسهٔ خبر: 67007583 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آیفون تاشو چه زمانی به بازار می‌آید؟ | وسواس عجیب اپل

بازار گوشی‌های هوشمند تاشو با سرعت بسیار بیشتری نسبت به بازار کلی گوشی‌های هوشمند در حال رشد است. بنابراین اپل نمی‌تواند برای همیشه از این بازار پرسود دور بماند و در واقع ما تاکنون شایعات بی‌شماری درباره یک آیفون تاشو که در چند سال آینده عرضه می‌شود، شنیده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از جی اس ام آرنا، گزارش جدیدی از TrendForce می‌گوید که اپل "بعید است قبل از سال ۲۰۲۷ یک گوشی تاشو عرضه کند". دلیل این موضوع به "الزامات سختگیرانه شرکت برای چین‌خوردگی و قابلیت اطمینان" مربوط می‌شود.

ما این را به این معنا می‌گیریم که اپل، برخلاف سامسونگ، دوست دارد صفحه‌نمایش تاشو هیچ چین‌خوردگی‌ای نداشته باشد. "قابلیت اطمینان" می‌تواند به هر چیزی اشاره داشته باشد، اما می‌توانیم حدس بزنیم که اپل می‌خواهد مکانیزم تاشو برای سال‌ها به خوبی کار کند.

تحلیلگران TrendForce می‌گویند، اپل همچنان در حال "ارزیابی مشخصات و عملکرد قطعات" برای اولین آیفون تاشو است و البته این موضوع ممکن است هنوز مدتی طول بکشد. اگر طبق شایعات قبلی، این گوشی فقط در سال ۲۰۲۷ عرضه شود، پس توسعه واقعی احتمالاً از سال آینده در بهترین حالت شروع می‌شود و بنابراین هنوز زمان برای تامین‌کنندگان اپل وجود دارد تا تمامی مشخصات دقیق آن را برآورده کنند.

بیشتر بخوانید:

در همین حال، هواوی در سه‌ماهه اول امسال تاج سامسونگ را گرفت و به برند پرفروش‌ترین دستگاه‌های تاشو در جهان تبدیل شد، اما شرکت کره‌ای ممکن است پس از عرضه گوشی‌های Galaxy Z Fold۶ و Z Flip۶ ماه آینده، دوباره به صدر برسد.

اما یک پیچیدگی وجود دارد - به نظر می‌رسد که هواوی قصد دارد اولین گوشی هوشمند سه‌تایی جهان را در سه‌ماهه سوم، یعنی بین ژوئیه و سپتامبر، عرضه کند و این ممکن است جشن سامسونگ را خراب کند.

نظر شما