شناسهٔ خبر: 67007243 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس آمریکا حامیان فلسطین را در سان فرانسیسکو بازداشت کرد

تهران- ایرنا- پلیس آمریکا معترضان حامی فلسطین را که وارد ساختمان کنسولگری رژیم اسرائیل در سان فرانسیسکو شده بودند، بازداشت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس دوشنبه شب نوشت که هنوز آمار رسمی بازداشتی‌ها اعلام نشده است اما خبرنگاران این خبرگزاری گفتند که پلیس به حدود ۵۰ نفر دستبند زد و آنها را با خودروهای ون از محل اعتراضات دور کرد.

معترضان حامی فلسطین دوشنبه وارد ساختمان محل استقرار کنسولگری رژیم صهیونیستی شده و به مدت چند ساعت آنجا را به تسخیر خود درآوردند.

آنها شعارهایی را روی در ورودی ساختمان نصب کردند که در آن خواستار آزادی فلسطین و پایان جنگ در غزه شده بودند.

این تظاهرات در حالی است که دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های سان فرانسیسکو نیز در هفته‌های گذشته به حمایت از فلسطین برخاستند. جنبش دانشجویی حمایت از غزه در آمریکا با اعتراضات و برپایی چادرها در دانشگاه کلمبیا کلید خورد و به سایر دانشگاه های ایالات متحده سرایت کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این جنگ تاکنون بیش از ۳۶ هزار شهید و بیش از ۸۱ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

نظر شما