شناسهٔ خبر: 67006989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

اصلانیان: VAR بود تکلیف قهرمان تغییر می‌کرد/ همدلی بازیکنان و کادرفنی دلیل قهرمانی پرسپولیس بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شاگردان اوسمار اگر قهرمان نمی‌شدند بالای ۹۰ درصد می‌گفتیم که باید کادر جدیدی بیاورند، اما اکنون که قهرمان شدند اوسمار باید بماند.

صاحب‌خبر -

امیرحسین اصلانیان در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و قهرمانی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، اظهار داشت: این دیدار آنطور که باید و شاید باب میل هواداران نبود و همه را از استرس تلف کرد. امکان اینکه بازی پرسپولیس مقابل شاگردان نویدکیا گره بخورد زیاد بود چرا که مس رفسنجان تمامی راه‌های نفوذ سرخپوشان را بسته بود و بازیکنان موثر پرسپولیس را مهار کرده بود.

رفاقت، همدلی و دوری از حواشی دلیل قهرمانی بود

وی ادامه داد: پرسپولیس آنقدر طی این ۱۰ سال قهرمانی آورده که اگر یک فصل را قهرمان نیاورد باعث تعجب است. رفاقت، همدلی، همکاری و دوری از حاشیه از دلایلی بود که سرخپوشان را به قهرمانی لیگ رساند. از اوسمار توقع زیادی نداشتیم، اما مثل یک مربی حرفه‌ای در کنار بازیکنان روی مسابقات تمرکز کردند با برنامه‌ریزی دقیق و کمک کادر فنی زبده تیم توانستند این افتخار را کسب کنند. استقلال با توجه به اینکه هفته‌های زیادی در صدر جدول قرار داشت با اختلاف بسیار کمی قهرمانی را از دست داد نشان می‌دهد که تلاششان را کرده بودند و بعد از پرسپولیس آن‌ها شایسته قهرمانی بودند. 

بعد از پرسپولیس، استقلال شایسته قهرمانی بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس از دلایل ضعف استقلال در این لیگ، تصریح کرد: آبی پوشان ۲۷ هفته در صدر جدول قرار داشتند و یکی از دلایل بزرگی که آن‌ها را از کسب جام بازداشت ایجاد یک دشمن فرضی بود که به آن پرداختند و برایش حواشی را ایجاد کردند. آن‌ها می‌توانستند قهرمان شوند و درصد قابل توجه این مشکلات به دلیل وجود یک کادر فنی جوان است که تازه می‌خواهد تجربه کسب کند. پرسپولیس بازی مقابل مس را برد و هرچه که بود ۳ امتیاز این مسابقه حساس را کسب کرد و این مبارک هوادارانی باشد که از ابتدای فصل تا انتها همواره تیم را حمایت کردند تا اینکه در این مقطع ثمره‌اش را ببینند.

اصلانیان با بیان اینکه فاصله کوتاه بازی‌ها در هفته پایانی باعث خستگی بازیکنان شد و سبب افت کیفیت آن‌ها در بازی مقابل مس بود، عنوان کرد: فاصله بازی‌ها کم بود و اگر بخواهیم خستگی بازیکنان را در نظر بگیریم باید به آن‌ها بابت ارائه این بازی کم هیجان حق بدهیم. حضور حداکثری هواداران در بازی با مس رفسنجان باعث شد که بازیکنان فشار مضاعفی را تحمل کنند و می‌دانستند که اگر نتیجه لازم را نگیرند چه اتفاقاتی ممکن بود رخ دهد. گلی که به ثمر رسید به زعم خیلی از فوتبال دوستان آفساید بود و باید گل مردود اعلام می‌شد، اما این مشکل پرسپولیس نیست بلکه کمیته داوران باید یک تدبیری بیندیشد تا چنین حواشی در فوتبال ایران رخ ندهد. 

آفساید پرسپولیس را با چشم بصیرت هم نمی‌شد گرفت

وی در ارتباط با داوری این فصل از رقابت‌های فوتبال، متذکر شد: هر چقدر هم که داوری خوب باشد باز هم ضعف‌های خودش را دارد. گلی که پرسپولیس به ثمر رساند اگر بخواهم منصفانه نظر بدهم آفساید بود، اما این آفساید را با چشم بصیرت هم نمی‌شد گرفت و در این موضوع به تیم داوری دیدار پرسپولیس و مس حق می‌دهم. ۱۰ مرتبه دیگر اگر این گل به ثمر برسد باز هم داوران با چشم طبیعی نمی‌توانند این آفساید را تشخیص دهند. داوران ما متاسفانه تحت فشار هستند و با توجه به دستمزدی که دریافت می‌کنند تمرکز زیادی نمی‌توانند روی قضاوتشان داشته باشند. برخی از داوران ما شغل دوم و سوم دارند تا بتوانند چرخ زندگی‌شان را بچرخانند. وجود var برای فصل بعد از ملزمات است که تا حدود زیادی حقی از تیم خورده نشود. اگر var بود شاید جای تیم قهرمان تغییر می‌کرد. باید سریعاً شفاف سازی کنند و توضیح دهند که چرا لیگ‌های حوزه خلیج فارس از کمک داور ویدیویی استفاده می‌کنند، اما ما از داشتن آن عاجز هستیم.

اوسمار باید بماند، زیرا شناخت خوبی نسبت به تیم دارد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد اوسمار در این فصل و تمدید قرارداد با وی، تاکید کرد: شاگردان اوسمار اگر قهرمان نمی‌شدند بالای ۹۰ درصد می‌گفتیم که باید کادر جدیدی بیاورند، اما اکنون که قهرمان شدند اوسمار باید بماند. این روش برای مربیان خارجی به خوبی صدق می‌کند و در کشور‌های دیگر هم به همین صورت عمل می‌کنند که اگر نتیجه لازم را گرفت که بماند و اگر نگرفت باید برود. در هر صورت هیئت مدیره پرسپولیس باید در این مورد تصمیم گیری کنند و اینطور که معلوم است امکان دارد سرمربی سرخابی‌ها دستخوش تغییر نشوند. امیدوارم افرادی امثال کریم باقری که به تیم نظم و انضباط می‌دهند اضافه شوند و بساط این اخراج شدن‌ها و محرومیت‌های بی دلیل را کنترل کنند. رد پای کریم باقری سال‌ها در پرسپولیس به جا خواهد ماند و اینکه شاگردان اوسمار توانستند به این افتخار برسند نتیجه اتحادی بود که باقری در تیم شکل داده بود.

بازیکنان بالای ۳۲ سال باید خداحافظی کنند

اصلانیان در پایان با بیان اینکه باید برای فصل آینده با بازیکنان بالای ۳۲ سال خداحافظی کرد، خاطرنشان کرد: از نظر من پرسپولیس در برخی نقاط دچار ضعف‌هایی است. باید در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن در برخی نقاط جذب شود که یکی از آن‌ها جذب یک فوروارد درجه یک است. امیدوارم که این افتخارآفرینی‌ها ادامه‌دار باشد تا هواداران همچنان شاد شوند. یک گله‌ای که دارم این است که برخی اتفاقات در بازی با مس رفسنجان باعث رنجش من شد. خدا را شکر نتوانستم به ورزشگاه بروم تا شاهد بی‌احترامی به برخی پیشکسوت‌های پرسپولیسی باشم. متاسفانه حدود ۱۲ نفر از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس که عمرشان را برای این تیم گذاشتند به داخل استادیوم راه ندادند و این جزو عجایبه! مگر ممکن است شما برای ۱۲ نفر از پیشکسوتان در ورزشگاه جا نداشته باشید. این نوعی لج و لجبازی با پیشکسوتان بوده و اتفاقاتی که رقم خورد در شأن آن‌ها نبود. امیدوارم مدیریت محترم باشگاه پرسپولیس با عوامل بروز این اتفاق بد برخورد کند تا دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم. 

انتهای پیام/

نظر شما