شناسهٔ خبر: 67006702 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با جماران؛

حال والیبال از سال گذشته خوب نیست/ باید به تیم ملی فرصت بدهیم

کارشناس والیبال ایران گفت: هفته اول لیگ ملت‌ها نتایج خوب نبود و هواداران هم ناراضی هستند اما باید به این تیم اعتماد کنیم.

صاحب‌خبر -

محمد ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جماران،  در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در هفته اول لیگ ملت‌ها گفت:  از لحاظ نتیجه شرایط خوبی نبود و هواداران هم راضی نبودند اما باید به این تیم اعتماد کنیم. من فکر می‌کنم باید یک مقدار روحیه بدهیم و انرژی مثبت برای بچه‌ها بفرستیم چون واقعا وقتی مصاحبه‌ها، چهره‌ها و صحبت کردن بازیکنان را نگاه می‌کردم مشخص بود خودشان هم ناراحت و تحت فشار هستند. حال و روز والیبال ما از سال گذشته خوب نیست بازیکنان هم تمام تلاششان را می‌کنند تا از بحران رها شوند اما متأسفانه با بد شانسی هم روبرو می‌شوند. مهم ترین موضوع بحث روحی و روانی است که فکر می‌کنم در این بخش فشار زیادی روی بچه‌ها بود و نتوانستند هیجانات را کنترل کنند همین دلیل باعث شد اشتباهات انفرادی افزایش پیدا کند و نتوانیم خوب ظاهر شویم.  رفته رفته شرایط کمی بهتر شد و کم اشتباه تر ظاهر شدیم اما هنوز به مرز خودباوری نرسیده بودیم که می‌توانیم برنده باشیم.

او در خصوص عملکرد و ناهماهنگی‌های وادی و کریمی تصریح کرد: بحث فشار روانی روی پاسور بیشتر است چون پاسور به نوعی مغز متفکر و موتور تیم است؛  وقتی این فشار روی یک نفر بیشتر می‌شود شاید از کارایی او هم کاسته شود. به نظر من شرایطشان رفته رفته بهتر شد؛ کریمی طبق مصاحبه‌هایی که انجام داد مشکلاتی داشت. قطعا در هفته دوم بازی متفاوتی از هر دو پاسور تیم خواهیم دید و اتفاقات بهتری رقم می‌خورد.

فدراسیون گفته بود به فکر سهمیه المپیک هستیم اما انگار نمی‌داند چه می‌خواهد؛ ترکاشوند در این باره گفت: تنها دو ماه از شکل گیری فدراسیون می‌گذرد و تمام تلاشش این است که اتفاقات خوبی برای والیبال رقم بخورد. تقوی طی چند سالی که دبیر فدراسیون بوده تجربیات خوبی بدست آورده و باید فرصت بدهیم تا مسیر درست را انتخاب کند.

کارشناس والیبال ایران همچنین در خصوص این که میلاد عبادی پور از لحاظ روحی به تیم کمک کرد اما از نظر فنی آن طور که انتظار می‌رفت نتوانست کمک کند تصریح کرد: در مورد عبادی پور باید بگویم لیگ روسیه واقعا لیگ فرسایشی و سختی است وقتی بدن بازیکن مدت زیاد تحت فشار قرار می‌گیرد مطمئن باشید فشار روی بازیکن خیلی زیاد بوده؛ میلاد هم کم کم خودش را پیدا کرد و شرایطش ایده آل تر شد. عبادی پور بازیکن باتجربه ای است که توانمندی بالایی دارد بنابراین مطمئن باشید بدنش تحلیل رفته و برای این که به تیم ملی کمک کند در این شرایط آمده و به تیم کمک کرده است. ما دریافت کننده‌ای نداریم که بخواهیم جایگزین میلاد کنیم؛   قطعا عبادی پور تا الان بدنش ریکاوری شده و کمک خواهد کرد. مردم هم حق دارند چون آنقدر بازی‌ها و نتایج خوب از تیم ملی دیده‌اند که انتظارات بالا رفته است. ورزش در این اوضاع بد اقتصادی و مشکلات دلخوشی مردم شده  است و نمی توانیم واقعیت را کتمان کنیم چون توان تیم در حال حاضر همین است و بچه‌ها نیاز به زمان دارند.

محمد ترکاشوند در پایان صحبت‌های خود در مورد برنامه ریزی‌های ضعیف برای تیم ملی گفت: مسابقات لیگ ملت ها اول سال ما شروع می‌شود و از لحاظ میلادی تقریبا ماه پنجم و ششم است. اول سال ما تمام لیگ‌های دنیا در حال برگزاری است  یعنی حتی تیم‌های ملی نمی‌توانند اردوهای بلند مدت داشته باشند. لیگ ما نسبت به لیگ‌های دیگر کمی زودتر تمام می‌شود و اردوها را زودتر برگزار می‌کنیم اما تیم‌های بزرگ دنیا درگیر لیگ هستند به همین دلیل نمی‌توانیم با آنها مسابقات تدارکاتی داشته باشیم؛ کار سخت و دشواری داریم چون بازیکنان باید  خودشان را در شرایط ایده‌آل قرار بدهند تا بدنشان آماده باشد. آرزو می‌کنیم هفته دوم اتفاقات خوبی در پیش داشته باشیم چون اگر روند رو به رشد نباشد کار ایراد دارد.

 

نظر شما