شناسهٔ خبر: 67006612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین قرارگاه مرکزی دفاعی امنیتی امام علی:

خون شهدا موجب صدور انقلاب اسلامی به دنیا شد

طاهره رفعتی

جانشین قرارگاه مرکزی دفاعی امنیتی امام علی، با بیان اینکه شهدا در راه اعتلای نظام اسلامی جانفشانی کردند، گفت: به برکت خون شهدا شاهد صدور انقلاب به دنیا هستیم.

صاحب‌خبر -

سردار علی نصیری امروز، ۱۴ خردادماه در یادواره ۲۴ شهید فرهنگی شهرستان لنگرود که در مسجد جامع اطاقور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و خدمت، اظهار کرد: برای تبیین فرهنگ شهید و شهادت، نیازمند بازخوانی خط انقلاب و اندیشه معمار آن هستیم.

وی انقلاب اسلامی را یک انقلاب ویژه در دنیا دانست و افزود: در قرن های گذشته شاهد شکل گیری انقلاب های بزرگی در دنیا بودیم که نمونه آن انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب بولشیوکی اتحاد جماهیر شوروی است؛ این انقلاب ها با حرکت آحاد مردم ایجاد شد و شعارهای زیبا داشت و جغرافیایشان بزرگ بود، اما امروز در موزه ها هستند و کسی از آنها یاد نمی کند.

جانشین قرارگاه مرکزی دفاعی امنیتی امام علی(ع)، انقلاب اسلامی را یک انقلاب دینی دانست که بر مبنای مکتب اسلام و برگرفته از قرآن و عترت شکل گرفت و یادآور شد: عاشورا و امام حسین(ع) الگوی انقلاب ما بود.

نصیری امام خمینی(ره) را درس آموخته مکتب عاشورا دانست و تاکید کرد: مردم ایران دلداده امامشان بودند و لذا شاهد نقش آفرینی مردم در پیروزی انقلاب هستیم، اما بعد از پیروزی انقلاب نقش مردم فراموش نشد و حضور در صحنه مردم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ دینی را دریافت کرده بودند، گفت: نقش اصلی مردم بعد از پیروزی انقلاب، حفاظت از انقلابشان بود؛ رهبر انقلاب در سخنرانی امروزشان به مناسبت سالگرد ارتحال امام، فرمودند که دشمنان بیش از ۴۰ سال است که تمام ابزارهای رسانه ای را به کار گرفته اند تا بگویند مردم از انقلاب و نظام اسلامی دور شده اند، اما چنین نیست.

جانشین قرارگاه مرکزی امام علی(ع)، انقلاب اسلامی را مکتب و نرم افزار دانست و عنوان کرد: دشمنان در مقابل این انقلاب صف آرایی کرده اند، زیرا می دانند در منطقه تحول ایجاد کرده و این تحول و دگرگونی با سیاست های آنان در منطقه مغایرت دارد و تفکر استعماریشان را هدف قرار داده است.

وی رویکرد انقلاب را جهادی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی را سر داد، یعنی سیاست انقلاب ما مقابله با استعمار و استکبار است؛ محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار از دیگر شعارهای انقلاب ما بود؛ دشمنان می خواستند حکومت نهر تا بحر را تشکیل دهند، اما به خاطر شعار انقلاب، دشمنی ها را آغاز کردند.

نصیری با اشاره به برنامه ریزی غربی ها برای ذخایر آبی و انرژی خاورمیانه و تلاششان برای تسلط بر منطقه، یادآور شد: اسرائیل پایگاه حفظ منافع غرب است، اما انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی حامی مظلوم بوده و لذا اقدام به تعطیلی سفارت اسرائیل کردیم و سفارت فلسطین راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان می خواستند انقلاب اسلامی پیروز نشود، خاطرنشان کرد: به برکت رهبری امام و همراهی مردم و خون شهدا پیروز شدیم و لذا دشمنان برای نابودی انقلاب در منطقه تلاش کردند، زیرا از الگو شدن انقلاب احساس خطر می کردند.

جانشین قرارگاه مرکزی امام علی(ع)، هشت سال جنگ تحمیلی را با هدف جلوگیری از تداوم انقلاب دانست و یادآور شد: دلدادگی مردم با رهبری و اعتقادات اسلامی و مکتب عاشورا موجب شد در شرایطی که تازه انقلاب کرده بودیم و ارتش و سپاه منسجم نداشتیم، به پیروزی برسیم، زیرا امام همه ملت را بسیج کرد تا از کشور و انقلاب حراست کنند.

نصیری ایجاد نظام اسلامی، صدور انقلاب به دنیا و رساندن پرچم حکومت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) به دست صاحب اصلی آن را جزو اهداف انقلاب دانست و تاکید کرد: شهدا در راه اعتلای نظام اسلامی جانفشانی کردند و لذا به برکت خون شهدا شاهد صدور انقلاب به دنیا هستیم؛ امروز دشمنان انقلاب در بیرون از مرزهای کشور با تفکر انقلاب درگیر هستند و کشورهای منطقه الگوی انقلاب را دریافت کرده اند.

وی مقاومت یمنی ها در مقابل آمریکا و اسرائیل را نشان دهنده صدور فرهنگ انقلاب دانست و بیان کرد: فرهنگ انقلاب هدیه امام امت است و امروز در دانشگاه های آمریکا، شعارهای انقلاب اسلامی را سر می دهند.

جانشین قرارگاه مرکزی امام علی(ع) با اشاره به مقاومت هشت ماهه غزه مظلوم در مقابل رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: فلسطینی ها در طوفان الاقصی با سه اصل غافلگیری، کشاندن جنگ به داخل سرزمین های اشغالی و طولانی شدن جنگ به دشمن حمله کردند و موجب شکست آنان شدند؛ اگرچه شهدای زیادی را تقدیم کرده اند، اما محکم ایستاده اند، زیرا مقاومت و ایستادگی نشات گرفته از فرهنگ شهداست.

وی با بیان اینکه ملت ایران فرهنگ مقاومت و جهاد و شهادت را صادر کرده اند، افزود: مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت دلدادگی خودشان را به انقلاب نشان دادند و لذا باید پاسدار خون شهدا باشیم؛ رهبر انقلاب فرمودند که نزدیک قله هستیم و باید در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نیز حماسه آفرینی کنیم.

خون شهدا موجب صدور انقلاب اسلامی به دنیا شد

انتهای پیام

نظر شما