شناسهٔ خبر: 67006562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضرت امام خمینی (ره) پایه گذار تمدن اسلامی بود

امام‌جمعه موقعت شهرستان چابهار گفت: حضرت امام با برنامه‌ریزی‌ها و عنایتی که خدای بزرگوار به او داشت توانست انقلاب اسلامی را که سرآغاز یک تمدن اسلامی بزرگ است را پایه‌ریزی و ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمدعلی قاسم‌زاده  بیان کرد: یقیناً انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته نمی‌شود و در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی یک بخش کلیدی و محوری وجود داشته و تمدن اسلامی که در گذشته در اوج شکوه خود بود به دلیل بی‌لیاقتی حاکمان رو به افول رفت.
 
 وی افزود: امروز تمدن نوین اسلامی با محوریت کشور عزیزمان ایران تحت ولایت امامین انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با وحدتی که حول محور فلسطین در حال شکل‌گیری در دنیاست این تمدن نوین اسلامی نیز در حال شکل‌گیری است.
 
 قاسم‌زاده با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت روزافزون آن تصریح کرد: این تمدن تمدنی است که بر اساس فرهنگ و مبارزه با ظلم عدالت‌خواهی است و خدا را شاکرم که روزبه‌روز رو به پیشرفت است.
 
 وی با اشاره به شخصیت والای امام که یک شخصیت دینی بود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به‌عنوان یک مرجع و عالم دینی خود به قوانین اسلام عمل می‌کرده و در عمل خود را ثابت کرده بودند.
 
 قاسم‌زاده ادامه داد: حضرت امام یکی از آرمان‌هایی که در انقلاب و نهضت اسلام عنوان می‌کرد و امروز هم مقام معظم رهبری در حال پیگیری است این است که دنیای مردم را آباد کنند و جامعه اسلامی را در حوزه مسائل اقتصادی و سایر نیازمندی‌های ضروری بشر به کمال برسانند و الحمدلله امروز با همه موانعی که دشمن در بحث توسعه اقتصادی ما ایجاد می‌کند روبه‌جلو در حال حرکت هستیم ممکن است.
 
 وی ادامه داد: شاید به علت تحریم‌های ظالمانه این حرکت سخت باشد؛ اما در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل پزشکی و نانو و انرژی هسته‌ای و بسیاری از مسائل دیگر اندیشمندان مختلفی در حال درخشش است و رشد و توسعه است.

نظر شما