شناسهٔ خبر: 67006225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو خبرگان رهبری: شهدای ۱۵ خرداد باعث درخشش ورامین شدند

ورامین-ایرنا- عضو مجلس خبرگان رهبری با تبیین قیام ۱۵ خرداد و اهمیت زنده نگه داشتن آن گفت: شهدای ۱۵ خرداد حق بزرگی گردن انقلاب دارند و باعث درخشش ورامین همچون قم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمود محمدی عراقی شامگاه دوشنبه در آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در مسجد رضویه راه آهن شهرستان ورامین با بیان اینکه مردم پرافتخار و حماسه ساز ورامین شایسته احترام، تقدیس و تکریم هستند، اظهارکرد: ورامین، شهر پیشتاز شهدای ۱۵ خرداد بوده و حضور در این شهر مایه افتخار است.

عضو خبرگان رهبری: شهدای ۱۵ خرداد باعث درخشش ورامین شدند

رییس دفتر مقام معظم رهبری در قم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای والامقام انقلاب اسلامی گفت: ۱۵ خرداد چنان عظمتی داشت که امام راحل آن را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

وی افزود: دشت ورامین با افتخار هفت شهید را در قیام ۱۵ خرداد تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و این قیام نشان می‌دهد مردم ورامین در دفاع از ولایت ریشه‌دار هستند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به نقش شهدا در روشن شدن مسیر حقیقت بیان کرد: شهر قم، شهر علم و مرجعیت بوده است و ورامین همچون این شهر در ولایتمداری می‌درخشد.

عضو خبرگان رهبری: شهدای ۱۵ خرداد باعث درخشش ورامین شدند

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه و نقش پر رنگ شهرستان ورامین در تاریخ انقلاب اسلامی تاکید کرد: ورامین، شهری تاریخی است و در قرن ششم مرکز تشیع بوده و علامه حلی در این زمینه می‌نویسد من در این شهر توقف کردم و این شهر مدرسه علمیه دارد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی شهرستان‌های ری و ورامین افزود: این مناطق در حوزه تشیع و حمایت از اهل بیت پیشتاز بوده‌اند و ورامین در ۱۵ خرداد پیشگام بود.

به‌گزارش ایرنا، ۱۵ خرداد یادآور قیام ‌مردم قم، تهران و ‌ورامین در سال ۱۳۴۲ در اعتراض به دستگیری امام راحل توسط رژیم پهلوی و شهادت شمار زیادی از مردم انقلابی است.

عکس العمل مردم در شهرهای قم، تهران و ورامین به موضوع دستگیری امام واکنش سخت رژیم طاغوت و ساواک را بدنبال داشت و ‌در ادامه با ورود نیروهای نظامی صدها نفر از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند و سندی بر جنایت طاغوت و عمالش شدند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده و دارای ۲ بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

نظر شما