شناسهٔ خبر: 67005116 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

آیفون تاشو تحولات چشمگیری در بازار موبایل ایجاد خواهد کرد - اکونی

اقتصاد ایران: مؤسسه‌ی تحقیقاتی معتبری می‌گوید که ورود اپل به حوزه‌ی گوشی‌های تاشدنی، تغییرات چشمگیری در بازار ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

ماه گذشته، در گزارشی گفته شد که شاید اولین آیفون تاشدنی اپل در سال ۲۰۲۶ عرضه شود و حالا شرکت تحقیقاتی ترندفورس می‌گوید که عرضه‌ی آیفون تاشدنی در سال ۲۰۲۶ بعید است؛ اما ورود اپل می‌تواند تحولات چشمگیری در بازار ایجاد کند.

ترندفورس، یکی از شرکت‌های سرشناس در حوزه‌ی نظارت بر بازار، می‌گوید که اپل در سریع‌ترین حالت ممکن، آیفون تاشدنی را در سال ۲۰۲۷ روانه‌ی بازار می‌کند. به‌گفته‌ی ترندفورس، گوشی‌های تاشدنی همچنان محصولاتی نوپا هستند و صرفاً ۱٫۵ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را ازآنِ خود می‌کنند.

ترندفورس پیش‌بینی کرده است که سهم گوشی‌های تاشدنی تا سال ۲۰۲۸ به ۴٫۸ درصد از کل بازار موبایل برسد. این مؤسسه می‌گوید که اپل فعلاً در حال بررسی ایده‌ی تولید آیفون تاشدنی و نحوه‌ی تأمین قطعات است و در این فرایند توجه ویژه‌ای به چین‌خوردگی نمایشگر می‌کند.

مقاله‌های مرتبط
  • آیفون تاشو با گلکسی زد فلیپ ۸ شاخ‌به‌شاخ می‌شود
  • نمونه اولیه آیفون تاشو تولید شد؛ عرضه تا دو سال دیگر
  • اپل با اولین آیفون تاشو یکی از سنت‌هایش را درهم‌ می‌شکند

انتشار اولین شایعه‌ها درباره‌ی آیفون تاشدنی به سال‌ها قبل برمی‌گردد؛ زمانی‌که شاهد عرضه‌ی اولین گوشی‌های تاشدنی اندرویدی بودیم.

اپل فعلاً تولید آیفون تاشدنی را تأیید یا تکذیب نکرده است. بدین‌ترتیب، ایده‌ای از قیمت آیفون موردانتظار اپل نداریم. معمولاً قیمت گوشی های تاشدنی بیشتر از گوشی‌های سنتی است.

نظر شما