شناسهٔ خبر: 67004771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرپرست وزارت امور خارجه

روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار دارد

 سرپرست وزارت خارجه ایران با بیان اینکه تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد و همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم، گفت: روابط ایران و عربستان در مسیر درستی پیش می‌رود و دو طرف گام‌های جدی و موثری برای همکاری با یکدیگر برداشته‌اند.

صاحب‌خبر -
 
روابط ایران و عربستان در مسیر درست قرار داردبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، علی باقری پس از دیدار با وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب با تشکر از مقامات و دولت لبنان در ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری وحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: از اینکه امروز در لبنان هستم، خوشحالم.
سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: همچنین از مقامات لبنان تشکر می‌کنم از این که در پی شهادت آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کردند و مقامات لبنان نیز برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به تهران سفر کردند.

مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه
باقری تصریح کرد روابط نزدیک لبنان و ایران شاخص اصلی ثبات در منطقه است، همان طور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.
وی افزود: ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مقامات لبنان را دستور کار قرار داده ایم.
باقری همچنین با بیان اینکه ثبات و پیشرفت لبنان هدف جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: آرامش و امنیت لبنان و تلاش در این زمینه نیز همواره مورد توجه ایران بوده است.

لزوم حرکت جمعی کشور‌های اسلامی برای مقابله با جنایت صهیونیست‌ها در رفح
باقری افزود: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح با وزیر خارجه لبنان رایزنی کردیم و در این زمینه اتفاق نظر داشتیم همه کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های اسلامی باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه رفح داشته باشند
سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، پس از دور دوم گفتگو با وزیر خارجه لبنان در یک کنفرانس خبری در محل سفارت ایران در بیروت، سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
باقری در ابتدای این نشست با تشکر از سفر وزیر خارجه و رئیس پارلمان لبنان به تهران برای ادای احترام به شهدای خدمت، اظهار داشت: تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد. ما همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم، اما این بار به طور خاص برای سپاسگزاری از دولت، مردم و شخصیت‌های عالی‌مقام لبنانی به لبنان آمدم تا از دولت، ملت و شخصیت‌های لبنان به خاطر همدلی و همراهی با مردم و دولت ایران در پی شهادت رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران تشکر و سپاسگزاری کنم.
وی در پاسخ به سوالی گفت: روابط ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد. از زمانی که روابط دو کشور به صورت رسمی احیا شد تاکنون اقدامات و تلاش‌های زیاد، جدی و موثری برای گسترش مناسبات در زمینه‌های مختلف انجام شده است.
سرپرست وزارت خارجه کشورمان افزود: ایران و عربستان اراده جدی دارند که با تعامل و همکاری با یکدیگر در کنار دیگر کشور‌های منطقه، منطقه‌ای همراه با آرامش ایجاد کنند.
باقری با اشاره به رایزنی‌های اخیرش با وزیر خارجه عربستان، بیان کرد: در این رایزنی‌ها در مورد آخرین تحولات فلسطین و جنابت‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و رفح گفتگو داشتیم و دو طرف تاکید داشتیم که باید اقدامات موثر، جدی و نتیجه‌بخش برای کمک به مردم فلسطین و توقف این جنایت‌ها انجام شود.

ادامه جنگ غزه شانس صلح در منطقه را تضعیف می‌کند
عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان هم در این نشست گفت: در مورد خطرات ناشی از ادامه جنگ غزه اتفاق نظر وجود دارد.
وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: ادامه جنگ غزه و جنایات مداوم علیه فلسطینی ها، شانس صلح در منطقه را تضعیف می‌کند.

نظر شما