شناسهٔ خبر: 67004582 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

«مصطفی مدبولی» بار دیگر مأمور تشکیل کابینه مصر شد

دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری مصر، پس از استعفای کابینه در پی انتخاب مجدد وی برای سومین دوره، بار دیگر نخست‌وزیر را مأمور تشکیل دولت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر ریاست‌جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، پس از استعفای کابینه در پی انتخاب مجدد وی برای سومین دوره، بار دیگر «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر این کشور را مأمور تشکیل دولت کرده است. 

رئیس‌جمهوری مصر افزود که عبدالفتاح السیسی به دولت جدید دستور داد تا بر کاهش تورم و تنظیم بازارها و همچنین جذب و افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تمرکز کند.

در این بیانیه آمده است که اهداف اعضای کابینه جدید همچنین شامل حفظ امنیت ملی کشور در پرتو چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم است.

هیچ نشانه فوری مبنی بر اینکه کدام وزرا در ترمیم مورد انتظار تغییر خواهند کرد یا کابینه جدید چه زمانی معرفی خواهند شد، وجود نداشت.

عبدالفتاح السیسی در پستی در شبکه «ایکس» اعلام کرد: «امروز مصطفی مدبولی را مأمور تشکیل دولت جدید متشکل از افرادی دارای تخصص و شایستگی‌های لازم برای مدیریت فاز بعدی برای دستیابی به توسعه مطلوب در عملکرد دولت و مقابله با چالش‌ها کردم».

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما