شناسهٔ خبر: 67004471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سرپرست وزارت خارجه:

شاخص اصلی ثبات در منطقه روابط نزدیک ایران و لبنان است

باقری با بیان اینکه ثبات و پیشرفت لبنان هدف جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: روابط نزدیک ایران و لبنان شاخص اصلی ثبات در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، علی باقری روز دوشنبه ۱۴ خردادماه پس از دیدار با وزیر خارجه لبنان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب با تشکر از مقامات و دولت لبنان در ابراز همدردی با دولت و ملت ایران در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری وحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: از اینکه امروز در لبنان هستم، خوشحالم.

سرپرست وزارت خارجه ادامه داد: همچنین از مقامات لبنان تشکر می‌کنم از این که در پی شهادت آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان و همراهانشان سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کردند و مقامات لبنان نیز برای ابراز همدردی با دولت و ملت ایران به تهران سفر کردند.

باقری تصریح کرد روابط نزدیک لبنان و ایران شاخص اصلی ثبات در منطقه است، همان طور که مقاومت اسلامی در لبنان لنگرگاه ثبات و آرامش در منطقه است.

وی افزود: ما همواره در مقاطع مختلف و تحولات گوناگون رایزنی و مشورت با مقامات لبنان را دستور کار قرار داده ایم.

باقری همچنین با بیان اینکه ثبات و پیشرفت لبنان هدف جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: آرامش و امنیت لبنان و تلاش در این زمینه نیز همواره مورد توجه ایران بوده است.

باقری افزود: علاوه بر موضوعات مربوط به لبنان در خصوص اوضاع در غزه و به ویژه در رفح با وزیر خارجه لبنان رایزنی کردیم و در این زمینه اتفاق نظر داشتیم همه کشورهای منطقه به ویژه کشور های اسلامی باید یک حرکت جمعی برای مقابله با تجاوزات صهیونیست‌ها در فلسطین به ویژه رفح داشته باشند.

ادامه جنگ غزه شانس صلح در منطقه را تضعیف می‌کند

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان هم در این نشست گفت: در مورد خطرات ناشی از ادامه جنگ غزه اتفاق نظر وجود دارد. 

وزیر امور خارجه لبنان تصریح کرد: ادامه جنگ غزه و جنایات مداوم علیه فلسطینی ها، شانس صلح در منطقه را تضعیف می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما