شناسهٔ خبر: 67004247 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دبل آقای‌گلی شهریار مغانلو در لیگ‌برتر

با آماده‌ترین مهاجم این‌روزهای فوتبال ایران آشنا شوید / پرواز شهریار به‌سوی تاریخ‌سازی

شهریار مغانلو مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان با زدن ۱۶ گل برای دومین‌سال پیاپی کفش‌طلای لیگ‌برتر فوتبال ایران را از آن خود کرد و رکورد خود نسبت به فصل گذشته را نیز افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهریار مغانلو مهاجم تیم فوتبال سپاهان اصفهان برای دومین فصل پیاپی توانست عنوان آقای‌گلی لیگ‌برتر فوتبال کشورمان را از آن خود کند و ۱۶ گل برای طلایی‌پوشان در فصل جاری به‌ثمر رساند و با اقتدار کفش طلای فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر را از آن خود کرد؛ آن‌هم در حالی‌که رحمان جعفری مهاجم تراکتور تبریز و رضا اسدی هم‌تیمی وی با ۱۰ گل زده، نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان شهریار مغانلو در مسیر رسیدن به کفش طلای لیگ بیست‌وسوم بودند.

شهریار مغانلو که فصل گذشته با ثبت تنها ۱۳ گل توانست به عنوان آقای‌گلی لیگ برتر برسد و در طول تاریخ لیگ برتر، کمترین گل را در قامت یک آقای‌گل در جریان یک فصل به‌ثمر رساند، در شروع فصل جدید هم دور از فرم آرمانی بود و علی‌رغم این‌که طی دو بازی ابتدایی فصل موفق به گلزنی شد، اما رفته‌رفته موتور گلزنی‌اش از کار افتاد. ستاره خط حمله سپاهان رفته‌رفته موتور گلزنی‌اش روشن شد و نتیجه اوج او در هفته‌های پایانی نیم‌فص نخست و زمانی بود که دیدارهای معوقه سپاهان در حال برگزاری بود.

با آماده‌ترین مهاجم این‌روزهای فوتبال ایران آشنا شوید / پرواز شهریار به‌سوی تاریخ‌سازی

چرا که شهریار مغانلو توانست در چهار بازی پیاپی برابر استقلال خوزستان، مس رفسنجان، فولاد خوزستان و هوادار تهران، شش گل بزند که در این میان او برابر مس و هوادار موفق به‌ثبت دو گل در هر مسابقه شد. مغانلو در حالی در فصل جاری موفق به‌ثبت ۱۶ گل شد که در طول هشت فصل از ۲۲ دوره اخیر لیگ برتر، آقای‌گل توانسته ۱۶ گل و یا کمتر به‌ثمر برساند. در طول دو فصل اخیر، گادوین منشأ با ۱۴ گل و خودِ شهریار مغانلو با ۱۳ گل توانسته‌اند به کفش طلای رقابت‌ها دست پیدا کنند.

علاوه‌بر همه این‌ها شهریار مغانلو چهارمین مرد تاریخ لیگ‌برتر نام برده می‌شود که تعداد آقای‌گلی‌های وی بیشتر از یک‌بار بوده است. رضا عنایتی با سه‌بار آقای‌گلی در مسابقات لیگ‌های ادوار اول، چهارم و پنجم در این عرصه رکورددار است. وی یک بار با ابومسلم و دو بار با استقلال آقای‌گل لیگ شده است. کریم انصاری‌فرد در لیگ‌های یازدهم و سیزدهم با دو تیم سایپا و تراکتور آقای‌گل مسابقات لیگ برتر شده است. مهدی طارمی هم دو بار در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم با پرسپولیس آقای‌گل لیگ برتر کشورمان شده است.

با آماده‌ترین مهاجم این‌روزهای فوتبال ایران آشنا شوید / پرواز شهریار به‌سوی تاریخ‌سازی

مهاجم گلزن سپاهان هم نام خود را به این فهرست اضافه خواهد کرد و بدین ترتیب حالا به دنبال رکورد تاریخی رضا عنایتی خواهد بود که سه بار متوالی توانسته کفش طلا را به دست بیاورد. همچنین کسب عنوان آقای‌گلی شهریار مغانلو در لیگ‌برتر بندی در قرارداد وی را فعال کرد که براساس آن مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان به این بازیکن پرداخت خواهد شد. ضمن اینکه شهریار در این فصل چند مسابقه را به‌دلیل مصدومیت از دست داد و در چند مسابقه هم با صلاحدید ژوزه مورایس کار را از روی نیمکت آغاز کرد.

شهریار مغانلو از بازی اول مقابل تراکتور و در دقیقه ۱۱ این مسابقه گلزنی خود را به عنوان یکی از بازیکنان شاخص لیگ برتر طی سال‌های اخیر آغاز کرد و با گل دقیقه ۱۳ در بازی هفته بیست‌وهشتم مقابل هوادار تعداد گل‌های وی را به عدد ۱۶ رساند. مغانلو این ۱۶ گل را به ترتیب در مصاف با تراکتور، ذوب‌آهن (رفت)، فولاد (رفت)، گل‌گهر، استقلال خوزستان (رفت)، مس رفسنجان (۲ بار)، هوادار (۲ بار در بازی رفت)، ذوب‌آهن (برگشت)، فولاد (برگشت)، صنعت‌نفت، ملوان (۲ بار)، استقلال خوزستان (برگشت) و هوادار (برگشت) به ثمر رسانده است.

با آماده‌ترین مهاجم این‌روزهای فوتبال ایران آشنا شوید / پرواز شهریار به‌سوی تاریخ‌سازی

گفتنی است نکته جالب‌توجه درباره آقای‌گلی شهریار مغانلو در فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر فوتبال این است که در پنج فصل گذشته لیگ‌برتر سه مرتبه آقای‌گل از تیم فوتبال سپاهان بوده است و این نشان می‌دهد طلایی‌پوشان در سال‌های اخیر جزو تیم‌های هجومی لیگ بوده‌اند و از مهاجمان خیلی‌خوب و آماده‌ای در تیم خود بهره می‌بردند.

این مهاجم بلندقامت و گلزن درصورتی که فصل آینده در اصفهان بمان و با پیراهن تیم فوتبال سپاهان عنوان آقای‌گلی را به دست بیاورد، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر خواهد بود که سه بار متوالی با یک تیم بهترین گلزن می‌شود. مهاجم گلزن تیم سپاهان فصل گذشته ۱۳ بار توانسته بود گلزنی کند اما حالا وی با آمار ۱۶ گل این عنوان را به دست می‌آورد تا پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را هم داشته باشد.

با آماده‌ترین مهاجم این‌روزهای فوتبال ایران آشنا شوید / پرواز شهریار به‌سوی تاریخ‌سازی

این موفقیت نشان‌دهنده توانایی‌ها و استعداد بالای این بازیکن است که در مدت توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان لیگ برتر ایران معرفی کند. شهریار مغانلو که فصل گذشته نیز با درخشش فوق‌العاده‌ای توانست آقای‌گل لیگ شود، این فصل را با انگیزه و تمرکز بیشتری آغاز کرد..

شهریار مغانلو با بهره‌گیری از سرعت، قدرت بدنی و تکنیک بالا، توانست خط دفاعی حریفان را به چالش بکشد و گل‌های حیاتی و مهمی برای تیمش به ثمر برساند. توانایی او در جاگیری مناسب و ضربه‌زنی دقیق، از او یک مهاجم تمام‌عیار ساخته است. می‌توان با اطمینان گفت شهریار در سال‌های اخیر کامل‌ترین مهاجم حاضر در لیگ برتر ما بوده و از همه مهم‌تر وظیفه گلزنی را هم به بهترین شکل در تیمی که بازی می‌کند انجام می‌دهد.

نظر شما