شناسهٔ خبر: 67003504 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

چین به‌شدت در تلاش برای یافتن موجودات فضایی است!

صاحب‌خبر -

چین از طریق پروژه‌ای بزرگ سعی در کشف موجودات فضایی دارد. این پروژه چینی‌ها برای یافتن حیات فرازمینی حتی آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند.

چین به‌عنوان یکی از ابرقدرت‌های کنونی دنیا در حوزه‌های مختلف از جمله هوافضا در تلاش برای جابه‌جا کردن مرزها است و در این مسیر ایالات متحده را به‌عنوان رقیب اصلی پیش رو خود می‌بیند. در حالی که معمولاً نام آمریکایی‌ها به یوفو و موجودات فضایی گره خورده است، به نظر می‌رسد چین هم به دنبال کشف نشانه‌هایی از حیات بیگانه است. چین در این راستا از تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (به اختصار FAST) استفاده می‌کند و هدف‌های پشت استفاده از آن احتمالاً شما را هیجان‌زده می‌کند.

پروژه دولت چین برای کشف حیات فرازمینی و موجودات فضایی

چین با تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری واقع در پینگتانگ در حال حاضر فضای دوردست بیرون از کره‌مان را رصد می‌کند. این تلسکوپ که در واقع عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی دنیا را در اختیار دارد، طی 5 سال از 2011 تا 2016 توسعه پیدا کرد؛ اما پروژه آن در اصل بیش از 20 سال قبل کلید خورده بود. به‌خاطر ایجاد فضایی بدون تداخل فرکانس رادیویی برای این پروژه بزرگ حتی بیشتر از 8 هزار نفر مجبور به تغییر محل سکونت خود شدند.

تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری

تلسکوپ کروی با دیافراگم پانصد متری (FAST)

این تلسکوپ در درجه اول هدف از رصد پدیده‌های فضایی نظیر تپ‌اخترها دارد. به عقیده دانشمندان، این می‌تواند به درک بهتر چگونگی شکل‌گیری هستی و حالات ماده کمک کند. با وجود این، به نظر می‌رسد تلسکوپ چین فراتر از این به دنبال نشانه‌هایی برای اثبات وجود موجودات فضایی می‌گردد. به گزارش The Atlantic در سال 2017، یکی دیگر از اهداف تعیین شده برای تلسکوپ رادیویی چین، کشف حیات فرازمینی است.

آمریکا هم با پروژه جستجو برای هوش فرازمینی (به اختصار SETI) هدف مشابه‌ای را دنبال می‌کرد. کارل ساگان، نویسنده و دانشمند مشهور نقش برجسته‌ای در این پروژه داشت و حتی آن را در برنامه تلویزیونی کیهان (Cosmos) تبلیغ می‌کرد. با این حال، کنگره آمریکا در دهه 90 میلادی تصمیم به لغو کمک‌های مالی خود به پروژه SETI گرفت و از آن زمان تاکنون سرمایه‌گذاران خصوصی از آن حمایت مالی می‌کنند.

تلاش چین برای پیدا کردن موجودات فضایی و حیات بیگانه تلاش چین برای پیدا کردن موجودات فضایی و حیات بیگانه

شواهد حکایت از این دارند که چین بیشتر به تحقیق درباره موجودات فضایی متمایل شده است. بخشی از تمایل چینی‌ها به این موضوع را می‌توان ناشی از ارتباط 3 هزار و 500 ساله آن‌ها با اختربینی دانست، ولی گذشته از این، دولت چین در سیاست خارجی رویکردی مبتنی بر استقلال و خودکفایی را در پیش گرفته است که نتیجه این در اقدامات آن در حوزه هوافضا و نجوم دیده می‌شود. چینی‌ها قصد دارند با جدیت و به‌صورت مستقل تحقیقات خود درمورد موجودات بیگانه را پیش ببرند.

این‌که آیا بالاخره در آینده‌ای نه‌چندان دور خبری درباره آدم فضایی‌ها خواهیم شنید یا خیر کماکان یکی از کنجکاوی‌های علاقه‌مندان به فضا باقی می‌ماند. انتشار ویدیو موجود فضایی هم در این بین شاید کوچک‌ترین چیزی باشد که بتواند به بخشی از هیجان شیفته‌های فضا و موجودات فضایی پاسخ بدهد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا تاکنون هیچ نشانه ای از موجودات فضایی پیدا نشده است؟ جستجوی حیات بیگانه در عجیب‌ترین نقاط کیهان پیدا نشدن موجودات فضایی عواقب وحشتناکی برای بشر خواهد داشت چرا استیون هاوکینگ همیشه می‌گفت که موجودات فضایی بشر را نابود می‌کنند؟

نظر شما