شناسهٔ خبر: 67003363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس پیشین موساد: شکست نظامی حماس و جهاد غیر ممکن است

صاحب‌خبر -
رئیس پیشین موساد: شکست نظامی حماس و جهاد غیر ممکن است
خبرگزاری آریا - رئیس پیشین سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) تاکید کرد این رژیم نمی‌تواند جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را شکست نظامی دهد.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی را در باریکه غزه به راه انداخته که بیش از 118 هزار شهید و مجروح که بیشتر آنها کودک و زن هستند برجای گذاشته و حدود 10 هزار نفر مفقود هستند.
" دانی یاتوم " در روزنامه عبری‌زبان " معاریو " با عنوان " حقیقت تلخ: حماس و جهاد با تحرکات نظامی شکست نخواهند خورد "، نوشت: " ما نمی‌توانیم به اهداف جنگ در شمال (لبنان) و جنوب (غزه)دست یابیم. "
وی افزود: " هنوز شمار زیادی افراد ربوده شده (اسراییلی) در تونل‌های غزه هستند، هزاران آواره (اسرائیلی) تا بازگشت به خانه‌های خود فاصله دارند و حزب‌الله در حال ویران کردن شهرهای ما در شمال( فلسطین اشغالی) است. "
رژیم اسرائیل تخمین می‌زند که 128 اسیر اسرائیلی در غزه وجود دارد، در حالی که حماس از کشته شدن بیش از 70 نفر از آنها در حملات هوایی ارتش اشغالگر خبر داده است.
یاتوم در ادامه افزود: با وجود حضور نظامی ارتش اسرائیل در سراسر باریکع غزه، حماس و جهاد اسلامی با تحرکات نظامی شکست نخواهند خورد و اسرای‌مان با فشار نظامی بدون تمهیدات سیاسی بازنخواهند گشت .
" جو بایدن " رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه از یک " پیشنهاد اسرائیلی " سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس، تبادل اسرا و بازسازی غزه خبر داد.
گروه‌های فلسطینی، رژیم اشغالگر و متحد آمریکایی آن را به بی‌میلی به پایان جنگ و تلاش برای مذاکرات جهت خریدن زمان به امید دست یافتن تل‌اویو به دستاوردهایی متهم می‌کنند.
یاتوم افزود: فرانسه و آلمان از تصمیم دادستان دادگاه یهود ستیز لاهه (منظور دادگاه کیفری بین المللی) برای صدور دو حکم بازداشت علیه نخست‌وزیر (بنیامین نتانیاهو) و وزیر جنگ (یوآو گالانت) حمایت می‌کنند.
اسرائیل با نادیده گرفتن درخواست " کریم خان " دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو و گالانت به دلیل مسئولیت آنها در "جنایت جنگی" و "جنایت علیه بشریت" در غزه ، به جنگ ادامه می‌دهد .
همچنین دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف فوری حمله زمینی به شهر رفح (جنوب)، و اتخاذ تدابیر موقت برای جلوگیری از وقوع " نسل‌کشی " و بهبود وضعیت وخیم انسانی در باریکه را نادیده می‌گیرد .
از سوی دیگر، یاتوم از عملکرد ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل و سرویس امنیت عمومی (شین بت) در کرانه باختری اشغالی قدردانی کرد .
ارتش رژیم اشغالگر و شهرک نشینان به موازات جنگ با غزه، حملات خود را در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

نظر شما