شناسهٔ خبر: 67002866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام رفت؛ انقلاب ماند/ طنین ندای حق‌طلبی امام در سراسر جهان

وقتی امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ دعوت حق را لبیک گفت، امپراتوری‌های رسانه‌ای این عنوان را برای تیتر یک خود انتخاب کردند که «امام رفت، انقلاب هم رفت»، اما با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب ورق کاملا برگشت و انقلاب رو به پیشرفت حرکت خود را ادامه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ۱۴ خرداد ماه یادآور ارتحال بزرگ‌مردی است که احیاگر اسلام ناب محمدی پس از چندین قرن و مؤسس انقلاب اصیل اسلامی به عنوان اولین گام تا رسیدن به قله تمدن نوین اسلامی است. امروز به فضل خداوند متعال ملت ایران پس از گذشت ۳۵ سال از آن روز غم بار، حرکت خود تا رسیدن به آرمان‌های بلند خود را با سربلندی و با گذر از همه سختی‌ها، فشارها و تحریم‌ها می‌پیماید و این پیشرفت‌ها و دستاوردها جز در سایه‌سار اصل مترقّی ولایت فقیه و مردم سالاری دینی که برخاسته از تفکر ناب و خلاقانه آن امام سفر کرده و خلف صالح او است ممکن نبود.

تا جایی که امروز ندای حمایت از مظلومان و مستضعفان امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی و نهضت‌های ضد استکباری و ضد صهیونیستی در پرتو دعوت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به سراسر جهان رسیده است و آزادی‌خواهان و عدالت طلبان جهان بیش از پیش با الگوگیری از مکتب امامین انقلاب اسلامی به مبارزه با استکبار جهانی و حامیان آن برخواسته اند.

به قول سردار دل‌ها؛ شهید حاج قاسم سلیمانی «امام کاری کرد کارستان. هیچ عالمی در تاریخ شیعه، هیچ مرجعی در تاریخ شیعه، نه دیروز و نه امروز، قادر نبود کاری که امام انجام داد، را انجام بدهد».

امروز در سوگ عزیزی هستیم که تمام هستی‌اش را برای تحقق همان هدف‌ها به کار گرفت بود و تمام عمر شریف خود را برای جلب رضای الهی و احیای اسلام ناب محمدی صرف کرد و قامتش در برابر هیچ ابرقدرتی خم نشد.

امام رفت؛ انقلاب ماند/ طنین ندای حق‌طلبی امام در سراسر جهان

درست در ساعت ۲۲:۲۰ دقیقه شنبه سیزدهم خرداد ماه سال ۱۳۶۳ بود که امام عزیز امت به آسمان‌ها پر کشید. قلب مهربانش از کار ایستاد و قلب میلیون‌ها عاشق را به در آورد. امامی که حتی در روزهای بیماری و جریان عمل و لحظه لقای حق آن حالات معنوی و آرامش خود را از دست نداد و در بستر بیماری هم از یاد خدا غافل نبود اما مگر نه این است که حتی انبیای الهی نیز باید یک روز امت خود را ترک کنند و به لقاءالله برسند؛ امام هم از این قاعده مستثنی نبود و در آخرین شب زندگی و پس از چند عمل جراحی سخت و طولانی در سن ۸۷ سالگی در حالی که چندین سرم به دست‌های مبارکشان وصل بود و نافله شب می‌خواند و قرآن تلاوت می‌کرد، دعوت حق را لبیک گفت.

امام رفت؛ انقلاب ماند/ طنین ندای حق‌طلبی امام در سراسر جهان

با رفتن امام عده‌ای گمان کردند که کار انقلاب اسلامی تمام شده است اما زهی خیال باطل که مجلس خبرگان، جایگزینی بر حق برای آن یار سفر کرده که صد قافله دل همره او شد، انتخاب کرد.

رفتن امام و جایگزینی حضرت آیت الله خامنه‌ای نشان داد که ملاک شخصیت‌ها نیستند، بلکه این اسلام است که باید در کالبد جامعه اسلامی جریان داشته باشد، حتی اگر روزی امام حسین (ع) شهید شود.

امام رفت؛ انقلاب ماند/ طنین ندای حق‌طلبی امام در سراسر جهان

امام خمینی (ره) هم این نکته را در چند جا متذکر شدند و بارها فرمودند: «حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر ولو امام عصر (عج) باشد اهمیتش بیشتر است».

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیاناتی پیرامون رحلت امام خمینی (ره) فرمودند: «بعد از رحلت امام عدّه‌ای امیدوار شدند که شاید بتوانند راه امام را برگردانند، که بحمدالله نتوانستند. بعد از رحلت امام سال‌هایی گذشت، عده‌ای در خارج از کشور و عوامل آنها در داخل کشور منتظر نشستند که شاید انقلاب غفلت کند، انقلاب پیر بشود، از کار افتاده بشود، تا بتوانند حمله کنند و همان بساط قبل از انقلاب را مجدّداً در کشور بر سر کار بیاورند، [ولی] نتوانستند. علّت این نتوانستن‌ها چیست؟ علّت، همان جاذبه‌های امام بزرگوار، جاذبه‌های مبانی و اصول امام بزرگوار است که در کشور وجود دارد. من این را بعد هم عرض خواهم کرد؛ جسم امام از میان ما رفته است امّا روح امام زنده است؛ روح امام زنده است، راه امام زنده است، نفَس امام در جامعه‌ی ما زنده است. آن جذابیت‌هایی که در زمان حیات ظاهری، مردم را، جوان‌ها را، دل‌ها را مثل آهن‌ربا به خود جذب می‌کرد، امروز هم وجود دارد. نام امام گره‌گشا است، علاوه بر اینکه اصول امام یک اصول تمام‌نشدنی و کهنه‌نشدنی است؛ اینها وجود دارد. بنابراین شعار عدالت اجتماعی و اقتصادی، شعار استقلال، شعار آزادی، شعار مردم‌سالاری، شعار جدا شدن از چنبره و جاذبه‌ی قدرت آمریکا و قدرت‌های جهانی، امروز هم برای مردم ما و جوان‌های ما جذّاب است.» (بیانات رهبر معظم انقلاب در ۱۴ خرداد ۱۳۹۶)

به هر روی امام دل‌ها؛ آنکه مردم را ولی نعمت خود می‌دانست و خود را خدمتگزار آنها از میان ما رفت؛ همان که حقیقت زنده همیشه تاریخ خواهد بود؛ در آخرین دیدار مردمی‌اش با مردم این نکته را گوشزد کردند که زمام همه امور در دست خداوند است و فرمودند: «خداوندا! ما هیچیم هیچ! و هرچه هست از تو و به سوی تو است».

ریل مسیر انقلاب با رفتن انسان‌های بزرگ تغییر نخواهد کرد

حجت الاسلام احمد سالک در همین رابطه و در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و شهدای خدمت را گرامی داشت و اظهار کرد: حرکت انقلاب اسلامی در طول ۴۶ سال گذشته رو به تکامل بوده است و ریل مسیر انقلاب به واسطه شهادت عده‌ای عوض نخواهد شد.

وی با اشاره به رحلت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸، افزود: در طول دوران انقلاب اسلامی حوادث بسیار سخت و غم انگیزی را پشت سر گذاشته‌ایم، روزی شاهد شهادت آیت الله بهشتی و یارانشان در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ بودیم، روزی شاهد مجروح شدن مقام معظم رهبری در ششم تیر سال سال ۱۳۶۰ بوده‌ایم، روزی هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ و شهادت دکتر رجایی را پشت سر گذاشته‌ایم و در ادامه شاهد حوادث متعددی دیگری بوده‌ایم اما حرکت انقلاب رو به پیشرفت همچنان ادامه داد.

امام رفت؛ انقلاب ماند/ طنین ندای حق‌طلبی امام در سراسر جهان

عضو جامعه روحانیت مبارز، آینده ایران اسلامی را بسیار روشن دانست و با اشاره به موج بیداری اسلامی در جهان تاکید کرد: این موج در نتیجه انقلاب اسلامی و در ادامه آن طوفان الاقصی و حوادث غزه بیش از گذشته توانسته است هویت و فرهنگ جمهوری اسلامی را به جهانیان معرفی کند؛ به خصوص نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و دانشجویان آمریکایی با این محتوا که «شما در جایگاه درستی ایستاده‌اید» و بعد توجه آنها را به قرآن جلب کردند، بیانگر حاکمیت اسلام در جدول جهانی است.

وی ادامه داد: مسیر حرکت انقلاب اسلامی بدون نگرانی رو به جلو پیش می‌رود و تنها لازمه این حرکت تدبیر و مدیریت صحیح در ذیل اطاعت و اتصال به امر مقام معظم رهبری است که رمز پیروزی کشور اسلامی ما است.

تیتر یک رسانه‌های بیگانه در ۱۴ خرداد ۶۸؛ امام رفت، انقلاب هم رفت!

حجت الاسلام سالک در ادامه با اشاره به گذشت ۳۵ سال از ارتحال امام خمینی (ره)، یادآور شد: وقتی امام در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ از دنیا رفتند؛ تمام رسانه‌های بیگانه به ویژه امپراتوری رسانه‌های جهان در ساعت ۸ صبح همان روز این عنوان را برای تیتر یک خود انتخاب کردند که «امام رفت، انقلاب هم رفت» و در ادامه به ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به آینده انقلاب پرداختند.

وی افزود: وقتی ساعت ۸ شب همان روز مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کرد و بر مسند ولایت نشاند، تمام رسانه‌های بیگانه که از صبح آن روز تا شب برای نابودی انقلاب تلاش می‌کردند، صفحه را برگرداندند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، ادامه داد: از آن تاریخ تاکنون شاهدیم که نه تنها با ارتحال امام، انقلاب و نظام اسلامی از بین نرفت بلکه مقاوم‌تر، قوی‌تر و امیدوار کننده‌تر از قبل گشته است، به گونه‌ای که عامل اصلی بیداری ملت‌ها و عامل جلب نظرات جوانان جهان نسبت به اسلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتحال امام خمینی (ره) و به دنبال آن ضایعه شهادت گونه ریاست جمهوری و همراهان ایشان اگرچه ضایعه بزرگی برای ملت ایران بود اما انقلاب اسلامی حرکت خود را ادامه می‌دهد؛ مسیری که هزار و چهارصد سال است دنبال می‌شود، به امید آنکه به صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) برسد.

نظر شما