شناسهٔ خبر: 67001302 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رقابت دانشجویی برای طراحی تراشه مدارهای مجتمع

مریم رضایی

نخستین رویداد دانشجویی طراحی تراشه مدار مجتمع ایران در آبان ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، همزمان با ششمین کنفرانس بین‏‌المللی میکروالکترونیک ایران در دانشگاه تبریز اولین رویداد دانشجویی طراحی تراشه مدار مجتمع ایران با حمایت برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه تبریز و انجمن میکروالکترونیک ایران برگزار می‌شود.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با هدف ارتقاء دانش و توان طراحی تراشه مدار مجتمع ایران در فضایی رقابتی، تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه طراحی تراشه مجتمع، ایده پروری و جذب سرمایه برای به کارگیری نخبگان طراحی تراشه مجتمع و جهت‌دهی و برنامه‌ریزی توان طراحی تراشه کشور در موضوعات اولویت‌دار و راهبردی توسعه فناوری میکروالکترونیک از اهداف برگزاری این رویداد است.

محورهای این رویداد شامل طراحی مدارها و سیستم‌های مدیریت توان مجتمع(Integrated power management)، طراحی مبدل‌های داده مجتمع(ADC)، طراحی مدارها و سیستم‌های مجتمع فرکانس رادیویی(RF Front-End) و طراحی مدارها و سیستم‌های مجتمع دیجیتال(ASIC) می‌شود.

مشخصات جزئی طراحی­‌ها بعد از تشکیل تیم‌­ها، در اختیار آنها قرار داده می­‌شود. این رقابت در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی مرتبط با ­زمینه‌­های مذکور و افرادی که بیش از دو سال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته است، برگزار می‌شود.

طراحی‌ها در بستر ابر پردازشی میکروالکترونیک انجام و در سه مرحله(دو مرحله به صورت آنلاین و یک مرحله به صورت حضوری در کنفرانس) بررسی و داوری خواهند شد و در اختتامیه کنفرانس به تیم‌های اول و دوم جوایز نقدی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت‌نام تیم‌­ها، ۲۰ خردادماه و زمان اعلان مشخصات جزئی طراحی­‌ها به تیم‌­ها ۲۶ خرداد ماه جاری اعلام شده است.

داوری مرحله اول(بارگذاری روش طراحی­ و شماتیک/بلوک دیاگرام و ارائه توضیحات به صورت آنلاین)، اول مرداد ۱۴۰۳، داوری مرحله دوم(بارگذاری نتایج شبیه­‌سازی­‌ها و ارائه توضیحات به صورت آنلاین) و ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ و داوری مرحله سوم(نمایش نتایج نهایی مدار مستخرج از جانمایی به صورت حضوری) ۸ آبان ۱۴۰۳(همزمان با کنفرانس) انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما