شناسهٔ خبر: 66999985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های عربی: منطقه به عملیات طوفان الاقصی نیاز داشت

بیانات امروز (دوشنبه) رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در رسانه‌های عربی و منطقه بصورت گسترده بازتاب یافت.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رسانه‌های عربی و منطقه در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب بر موضوع فلسطین و تاثیر عملیات «طوفان الاقصی» بر معادلات منطقه و جهان تمرکز کردند؛ این رسانه‌ها سعی کردند این بخش از سخنان رهبری را برجسته کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری قدس پرس نوشت: آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز در مرقد آیت الله خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران گفت که منطقه به حمله حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) علیه [رژیم]اسرائیل نیاز داشت و عملیات طوفان الاقصی در لحظه مناسبی برای منطقه رخ داد.

این خبرگزاری فلسطینی به نقل از رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی، رژیم اشغالگر صهیونیستی را محاصره کردند و دیگر راهی برای فرار این رژیم باقی نمانده است.

قدس پرس به نقل از آیت الله خامنه‌ای افزود: مساله فلسطین به موضوع اول در جهان تبدیل شده است و عملیات طوفان الاقصی برای منطقه ضروری بود، زیرا آمریکا و غرب برای تغییر معادلات طرح ریزی کرده بودند و عملیات طوفان الاقصی در مرحله حساسی انجام شد و تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سیطره این رژیم بر منطقه را ناکام گذاشت.

شبکه تلویزیونی الجزایر نیز در بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب به نقل از معظم له افزود: عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که این رژیم توانایی رهایی از آن را ندارد.

این شبکه الجزایری افزود: آیت الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت که عملیات طوفان الاقصی همه تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سیطره این رژیم بر منطقه را خنثی کرد.

همچنین شبکه المنار لبنان گزارش داد که امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در مراسم بزگداشت امام خمینی (ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی با بیان اینکه «مساله فلسطین برای ما موضوع اول در جهان است»، افزودند: امام خمینی (ره) در هر آنچه به مساله فلسطین اختصاص داشت تفاهم صلح با رژیم اشغالگر اسرائیل را رد کردند.

المنار لبنان به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: بر همه واجب است که امید خود را به توافق آتش‌بس در غزه گره نزنند.

این شبکه لبنانی افزود: امام خامنه‌ای عملیات طوفان الاقصی را ضربه‌ای محکم به رژیم صهیونیستی دانستند که این رژیم نمی‌تواند از آن رها شود. آمریکا و کشور‌های عربی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، اما همه آن‌ها اقرار می‌کنند که زمینه نجات این رژیم از خندق غزه وجود ندارد.

شبکه المنار افزود: امام خامنه‌ای به حمایت روز افزون از جبهه مقاومت و مردم فلسطین اشاره کردند و گفتند که ما امروز مشاهده می‌کنیم که جبهه بزرگی در این منطقه با نام جبهه مقاومت شکل گرفته است که از قدرت بالایی برخوردار است.

المیادین دیگر شبکه تلویزیونی لبنان نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به نقل از معظم له افزود: عملیات طوفان الاقصی یک نیاز مبرم برای مردم منطقه بود و ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که نمی‌تواند از آن رهایی یابد.

این شبکه لبنانی ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای در مراسم بزرگداشت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی به تاثیرات عملیات طوفان الاقصی بر منطقه اشاره کرد و گفت که عملیات طوفان الاقصی همه کارت‌ها را به هم ریخت و در برهه حساسی انجام شد که دشمن به دنبال اجرای طرح سیطره بر منطقه بود.

المیادین ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه مساله فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شده است، افزود که عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داده است که به نابودی این رژیم منتهی خواهد شد.

خبرگزاری ملی لبنان هم نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود به مناسبت بزرگداشت آیت الله خمینی در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود که ارتش رژیم اسرائیل مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی مثل حماس و حزب الله شکست خورد و نه ارتش‌های مجهز به سلاح‌های پیشرفته.

بر اساس این گزارش، آیت الله خامنه‌ای با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت افزود که جبهه وسیعی که مقاومت در منطقه گشوده است، ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و محاسبات رژیم صهیونیستی در مورد این جبهه اشتباه است.

سایر رسانه‌های لبنان از جمله شبکه العهد نیز با انتشار مطالب مشابهی سخنان امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی را بازتاب دادند.

شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد که آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از عملیات طوفان الاقصی، این عملیات را نیاز مردم منطقه دانست و گفت که عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داده است که به نابودی این رژیم منتهی می‌شود.

این شبکه یمنی افزود: آیت الله خامنه‌ای حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه را واکنشی عصبی به شکست نقشه‌های این رژیم علیه مردم منطقه بیان کرد.

المسیره به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: اجماع جهانی در حمایت از فلسطین در تظاهرات‌هایی که آمریکا و غرب سعی در متوقف کردن آن‌ها را دارند دیده می‌شود.

شبکه العربیه عربستان سعودی نیز گزارش داد که رهبر انقلاب اسلامی ایران، طوفان الاقصی را نیاز مردم منطقه دانست که ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

این شبکه عربستانی اضافه کرد: آیت الله خامنه‌ای به این نکته اشاره کرد که عملیات طوفان الاقصی در زمان مناسبی انجام شد و برنامه‌ها و هیمنه رژیم صهیونیستی در منطقه فرو ریخت و این رژیم اشغالگر در نهایت مجبور به عقب نشینی خواهد شد.

العربیه به نقل از رهبر معظم انقلاب اضافه کرد که عملیات هفتم اکتبر (۱۵ مهر - طوفان الاقصی) در زمان مناسبی برای تغییر معادلات منطقه انجام شد.

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مساله فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در سایر شبکه‌ها و پایگاه‌های خبری منطقه و جهان از جمله شبکه‌های الجزیره قطر، روسیه الیوم و پایگاه‌های خبری میدلب ایست نیوز و السبیل اردن بازتاب داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما