شناسهٔ خبر: 66999888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رشد ۴.۸ درصدی تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه در دولت سیزدهم

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به دستاوردها و اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی گفت: در این دولت میزان تولیدات کشاورزی در این استان در مقایسه با دولت قبل از آن ۴.۸ درصد افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

علی چاله چاله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه تا پیش از دولت سیزدهم چهار میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۴۲ تن بود اما در سال زراعی ۱۴۰۲ تولیدات استان کرمانشاه به چهار میلیون و ۹۷۱ هزار و ۲۹۲ تن رسید که این آمار نشان دهنده افزایش حدود ۲۰۵ هزار تنی تولیدات کشاورزی در استان است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی که در دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه کشاورزی شروع شد، اجرای الگوی کشت بود که در بلندمدت می تواند نقش مهمی در سر و سامان دادن به وضعیت کشاورزی داشته باشد یادآور شد: الگوی کشت برنامه‌ریزی برای تدوین و اجرای یک نظام کشاورزی پایدار با در نظر گرفتن تامین معیشت کشاورزان، تولید محصولات اساسی و حفظ منابع آب و خاک است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: طرح های دیگری مثل اجرای طرح کشاورزی قراردادی، جهش تولید در دیمزارها هم در دولت آیت الله رئیسی در برنامه قرار گرفت که توانست در حمایت از تولید و کشاورزان نقش موثری داشته باشد.

چاله چاله در ادامه با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در بخش کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: در دولت آیت الله رئیسی شاهد ارتقای جایگاه استان کرمانشاه در حوزه تولید محصولات زراعی بودیم، به نحوی که جایگاه استان در زمینه تولید نخود از جایگاه دوم به جایگاه نخست کشور ارتقاء پیدا کرد و در زمینه تولید محصولات دیگری شامل جو، ذرت و گندم هم به ترتیب جایگاه استان کرمانشاه از رتبه های دوم، سوم و ششم به جایگاه اول، دوم و چهارم ارتقا پیدا کرده است.

وی با اشاره به روند رو به توسعه باغات در استان کرمانشاه در دولت سیزدهم گفت: در این دولت میزان تولیدات باغی استان کرمانشاه از ۳۰۹ هزار تن به ۳۴۶ هزار تن افزایش پیدا کرد.

چاله چاله با بیان اینکه در دولت آیت الله رئیسی در زمینه تولید محصولات دامی هم افزایش تولید داشته ایم، گفت: میزان تولید شیر در استان کرمانشاه در سه سال گذشته و تا قبل از روی کار آمدن دولت شهید رئیسی ۳۸۰ هزار تن بود که این میزان هم اکنون به ۴۲۰ هزار تن رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید سالانه گوشت قرمز استان کرمانشاه هم از ۳۷ هزار و ۹۰۰ تن به ۴۲ هزار تن رسیده است گفت: قبل از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی مجموع ظرفیت فرآوری بخش کشاورزی استان حدود ۲.۵ میلیون تن بود که این میزان هم اکنون به سه میلیون تن رسیده است.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

نظر شما