شناسهٔ خبر: 66999512 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رونمایی دبی از ۱۷ پروژه‌ جدید تقویتی برای حمل‌ونقل

دبی از ۱۷ پروژه برای تقویت بخش حمل‌ونقل و اقتصاد خود با هدف ارتقای رقابت جهانی دبی به‌عنوان یک مرکز مالی، تجاری و اقتصادی پیشرو و پشتیبانی از دستور کار اقتصادی دبی (D33) برای قرارگیری این شهر در میان یکی از سه شهر برتر اقتصادی در جهان رونمایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان راهداری و حمل‌ونقل دبی (RTA) از جزئیات استراتژی حمل‌ونقل زمینی تجاری و لجستیکی دبی ۲۰۳۰ رونمایی کرد که همراه با نقشه‌راه و پروژه‌های مرتبط، توسط شورای اجرایی سازمان دبی تصویب شده است. هدف این استراتژی دوبرابر کردن سهم مستقیم بخش حمل‌ونقل زمینی و لجستیک در اقتصاد امارات به ۱۶.۸ میلیارد درهم، افزایش نرخ پذیرش فناوری در زیرساخت‌ها تا ۷۵ درصد، کاهش انتشار کربن تا ۳۰ درصد و بهبود بهره‌وری عملیاتی تا ۱۰ درصد است.

این استراتژی بر تنظیم و اداره بخش حمل‌ونقل تجاری در امارت متمرکز و هدف آن شناسایی فرصت‌های توسعه‌ای و نوآورانه در بخش حمل‌ونقل تجاری و لجستیک زمینی، همچنین اطمینان از این است که اهداف، قوانین و سیاست‌های این بخش از طریق پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف قابل اجرا گنجانده شده باشد.

رونمایی دبی از ۱۷ پروژه برای تقویت بخش حمل‌ونقل و اقتصاد

علاوه بر این، استراتژی حاضر که با همکاری شرکای استراتژیک، مشاغل خصوصی، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان در حمل‌ونقل تجاری ایجاد شده، به‌دنبال شناسایی چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری و مشارکت با بخش خصوصی است. این استراتژی استفاده از بهترین شیوه‌های بین‌المللی و افزایش رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل تجاری را در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته برای دستیابی به سه هدف اصلی در نظر می‌گیرد:

کارایی هزینه با اندازه‌گیری هزینه کل در هر کیلومتر

استفاده از فناوری مدرن در زیرساخت‌ها و میانگین سنی ناوگان

دستیابی به ایمنی و امنیت با کاهش تلفات تصادفات سالانه این بخش

استراتژی جدید با حذف موانع انجام تجارت، ساده‌سازی مقررات و الزامات، ارتقای ناوگان به خودروهای بدون آلایندگی، بهبود رفتار رانندگان و عملکرد خودرو با افزایش کارایی و ایمنی عملیاتی، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در بازار کسب‌وکار، ارائه فناوری‌های مقرون‌به‌صرفه و افزایش آمادگی بخش برای تسریع پذیرش فناوری‌های جدید برای شیوه‌های حمل‌ونقل آینده، به دستیابی به اهداف استراتژیک سازمان حمل‌ونقل دبی کمک می‌کند.

استراتژی حمل‌ونقل زمینی تجاری و لجستیکی دبی ۱۷ پروژه را شناسایی کرده است که به حمایت از رشد این بخش و شرکت‌ها و افزایش رقابت‌پذیری آن از طریق بازارها و پلت‌فرم‌های دیجیتال کمک می‌کند.

این استراتژی بر استفاده از داده‌ها و فناوری برای حمایت از توسعه شرکت‌هایی با پتانسیل بالا، همکاری با بخش حمل‌ونقل تجاری برای راه‌اندازی وسایل نقلیه مدرن با عملکرد بهتر و تشویق به اتخاذ روش‌های نوآورانه و فناوری‌های آینده تمرکز دارد.

.

نظر شما