شناسهٔ خبر: 66999073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خراسان‌شمالی در سوگ مجاهد تاریخ ساز

بجنورد- ایرنا- استان خراسان شمالی در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، معمار بزرگ انقلاب اسلامی سراسر غم و ماتم شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اهالی گنجینه فرهنگ‌ها امروز ۱۴ خردادماه در شهر و روستا، لباس عزا بر تن کرده اند و در غم از دست دادن پیر جماران زانوی غم در بغل گرفته اند.

تمامی خیابان‌ها، بازار و شهر و روستا رنگ عزا به خود گرفته است و مساجدها عرصه حضور عزاداران بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی شده است.

امروز با گذشت ۳۵ سال از رفتن آن پدر مهربان تمامی مردم خراسان شمالی از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد با شرکت در برنامه‌های ویژه عزاداری امام راحل (ره) بار دیگر بر ادامه راه این مجاهد تاریخ ساز تاکید کردند.

همچنین شب گذشته نیز مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال جانگداز امام راحل (ره) با حضور مردم و مسوولان خراسان شمالی برگزار شد.

در این مراسم شیفتگان امام راحل با نوحه خوانی و سینه زنی اشک ماتم ریختند و سخنرانان از اندیشه های رهایی بخش امام خمینی (ره) و خدمات ارزشمندش برای وحدت مسلمانان گفتند.

خراسان‌شمالی در سوگ مجاهد تاریخ ساز

برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در ۵۰۰ مسجد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می گوید: مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در بیش از ۵۰۰ مسجد و هیات مذهبی استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی می افزاید: همچنین بسیاری از مناطق شهری و روستایی با مشارکت مردم در سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی سیاهپوش شده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هدایتگر مردم برای رهایی از طاغوت بود، می گوید: امام خمینی (ره) با هدایت گری هایش سبب آگاهی و پیروزی مردم بر رژیم دیکتاتوری پهلوی شد.

حجت الاسلام هدایتی با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای انقلاب، یادآور می شود: خدمات امام (ره) و انقلاب اسلامی موجب حفظ کشور از گزند دشمنان شد و اکنون شاهد هستیم با وجود جنگ ایران و عراق برای جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی، یک وجب از خاک این کشور به بیگانگان داده نشده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی می گوید: نسل امروز باید بداند رهبر مردم در زمان پیروزی انقلاب چه آرمان‌هایی داشت و چه آرمان‌هایی را تاکنون بعد از رحلت ایشان ادامه داده‌ ایم.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

نظر شما