شناسهٔ خبر: 66997536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

افزایش ۱۲ درصدی مصرف برق در استان یزد/ ادارات مصرف برق خود را ۳۰ درصد کاهش می‌دهند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: در طی روزهای اخیر با توجه به گرم شدن هوا مقدار مصرف برق در استان ۱۲ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

علی جم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد با بیان اینکه مصرف برق در استان یزد نسبت به هفته گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است اظهار کرد: میزان مصرف برق از هزار مگاوات در هفته گذشته به هزار و ۲۰۰ مگاوات رسیده است.

وی از اجرای طرح مدیریت برق ادارات از ۱۶ خرداد ماه در استان خبر داد و افزود: با به مدار آمدن وسایل سرمایشی میزان مصرف برق هرساله در تابستان افزایشی می‌شود لذا در طی اجرای این طرح ادارات در زمان ساعت اداری باید ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف برق مجموعه خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از پایش ادارات در خصوص اجرای دقیق کاهش مصرف برق و شیوه‌های رعایت و مصرف بهینه در طول اجرای طرح خبر داد.

جم خاطرنشان کرد: البته در این شرایط حساس کنترل مصرف انرژی، وزارت نیرو طرح‌های تشویقی را در دستور کار قرار داده است و شهروندان کم مصرف علاوه بر کاهش مبلغ قبض با شرکت در پویش با انرژی، عضو شده و از جوایز ارزنده شامل خودرو، لوازم خانگی و لوازم دیجیتال، بسته‌های اینترنتی، اینترنت ویژه شبکه شاد مخصوص دانش‌آموزان و… بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: استان یزد در مدیریت مصرف انرژی در کشور پیشرو است بود.

نظر شما