شناسهٔ خبر: 66997077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایندگان ادوار مجلس؛ در صف داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام از داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه می‌یابد

صاحب‌خبر -

نمایندگان ادوار مجلس؛ در صف داوطلبی برای انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، پنجمین و آخرین روز ثبت نام نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه با ثبت نام نمایندگان ادوار مجلس آغاز شد.

حسن کامران دستجردی:­در شش دوره مجلس فساد ستیزی داشتم

حسن­ کامران دستجردی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: پاکدستی در چینش آدم‌ها مهم است و من همیشه در شش دوره مجلس فساد ستیز داشتم و روی هر دو قوه تفحص میکردم هرچند برای بنده هزینه داشت، اما شیرین بوده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمود یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی‌دهم و توجه ویژه‌ای به مردم داشتند. چون مردم اصل هستند و مردم قدرت آفرین هستند.

کامران دستجردی با بیان اینکه در دولت به پاکدستی اعتقاد دارم، خاطر نشان کرد: بنده سه شیفته بودم از اذان صبح تا آخر شب پرکار بودم. یار محرومین و ایثارگران بودم. دولت باید سخت کوش پرکار و ساده زیست باشد. ساده زیستی به این معنا که باید ببیند مرام فقرا چی است. نمی‌توان شعار عدالت بدهیم و سر سفره رنگین بنشینیم.

 حسن سبحانی: راه درست التزام به قانون اساسی است.
حسن سبحانی در حاشیه ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری افزود: اجرای تمام اصول قانون اساسی تنها راه مسالمت آمیزی است که می‌تواند نرخ رشد تخریب منجر به عدم تعادل‌های موجود در کشور را کنترل نماید.

وی تصریح کرد: رویکرد غفلت از اجرای هماهنگ و سیستمی قانون اساسی آسیب‌های جدی به کشور وارد کرده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینجانب ضمن اذعان به وجود انبوه مشکلات خطیر که کشور با آن­ روبه‌روست و اطلاع از آثار سوء افت سرمایه اجتماعی و پیامد‌های مخرب آن التزام به ریاست قوه مجریه را صرفا از مسیر اجرای همه اصول قانون اساسی تنها راه مسالمت آمیز می‌دانم که می‌تواند مشروط به همراهی و همدلی مردم ایران شود.

الیاس نادران: برای نجات اقتصاد آمده ام

الیاس نادران نماینده سابق مجلس هم پس از ثبت نام به عنوان داوطلب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ۲۰ سال در انتخابات‌های مختلف به عنوان مشاور اقتصادی نامزد‌ها به آنها توصیه‌های داشتم، اما متاسفانه در عمل به توصیه‌ها و سیاست‌های راهبردی عمل نشد، اقتصاد کشور به نقطه‌ای که باید، نرسید بر همین اساس احساس وظیفه کردم تا خودم آستین بالا بزنم و در راه خدمت به مردم عزیز ایران وارد صحنه شوم.

وی افزود: تصمیم من این است که مطابق قانون اساسی راهبرد‌های تامین نیاز‌های اساسی مردم که جزو اصول بر زمین مانده قانون اساسی است و بعضاً در اجرا با انحراف مواجه شده را سرلوحه قرار دهم.

نادران همچنین گفت: هیچ حزب سیاسی از من دعوت نکرده و من مدیون هیچ کس و هیچ حزبی نیستم، اما اگر کسی قصد حمایت از من را داشته باشد، نفی نمی‌کنم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان شعار انتخاباتی دولت خود را نجات اقتصاد ایران اعلام کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ در مجلس تصویب کردیم که در سال ۱۴۰۱ نظام بودجه‌ای کشور اصلاح شود، اما بعداً در جلسات فرا مجلسی تصمیماتی گرفتند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

سید حمیده زرآبادی:­­امیدوارم روزی مردم یک زن را بعنوان رئیس جمهوری انتخاب کنند

حمیده زرآبادی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: برای بازسازی حوزه‌های تخریب شده اقتصاد کشور با هدف بهبود زندگی مردم تلاش خواهم کرد.

زرآبادی تصریح کرد: اهتمام به انسجام ملی و به حساب آوردن همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها اقوام مذاهب طبقات و گروه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های مورد نظر بنده است.

وی ادامه داد: اولویت دادن به سیاست تنش زدایی، تلاش برای صلح در جهان و توسعه مردم‌سالاری در منطقه در برنامه‌های من پیش بینی شده است.

مبارزه با فساد در همه اشکال، جلب مشارکت، ایجاد تسهیلات برای ایرانیان خارج از کشور، پایان دادن به تنش‌ها و درگیری‌ها در جامعه و آرامش بخشیدن به افکار عمومی از دیگر برنامه‌های اعلامی این نامزد انتخابات بود.

ناظمی‌اردکانی : دولت پیشرو و خدمتگزار تشکیل خواهم داد

محمد ناظمی اردکانی بعد از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: در دولت «پیشرو و خدمتگزار» دیپلماسی عزتمند، مقتدر و پویا بدون هیچگونه وقفه و با تلاش مضاعف با اولویت کشور‌های همسایه، جبهه مقاومت و فلسطین پیگیری و توسعه خواهد یافت.

وی افزود: باید علاوه بر پایبندی به قانون اساسی و تعهد به اجرای سیاست‌های کلی، نقشه راهی معین برای اداره کشور داشته باشیم.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: باید در چارچوب قانون اساسی تحول در نظام حکمرانی کشور رخ دهد و به اصول ششگانه حکمرانی شامل عدالت‌ورزی، مشارکت مردم در اداره کشور، پاسخگویی مسئولان، شفافیت قانون‌مداری و مبارزه با فساد با جدیت تمام عمل شود.

وی یادآور شد: رویکرد اقتصادی در دولت من توانمندسازی بخش خصوصی و تعاونی و خصوصی‌سازی هوشمندانه و متعهدانه است تا شاهد بیکاری جوانان و استعداد‌های برگزیده کشور نباشیم و اشتغال به نحوی رقم بخورد که حقوق و مزایای یک شیفت کاری کفاف هزینه‌های زندگی یک خانواده را بدهد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در دولت من از اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد شد تا رفتار مردمی در ذات دولت نهادینه شود.

 وی ادامه داد: در دولت من از اشرافیت‌گرایی پرهیز خواهد شد تا رفتار مردمی در ذات دولت نهادینه شود و بتواند در فقرزدایی، رفع تبعیض، از بین بردن عادت زشت ویژه‌خواری و پیش‌گیری از اصراف و اتلاف بیت المال توفیق یابد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید به واژه‌هایی مانند خدمت، فداکاری، خستگی‌ناپذیری، هم‌سفره‌شدن با محرومان، سربلندی و عزت معنایی دوباره بخشید، ادامه داد: امروز با صدای رسا و با ادبیات خودشان می‌گویم دوران مدیریت سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ هیچگاه تکرار نخواهد شد. 

ورناصری : تحقق اهداف بزرگ با شعار و آرزو امکان‌پذیر نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد تحقق اهداف بزرگ با شعار و آرزو امکان‌پذیر نیست.

علیرضا ورناصری پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رئیس‌جمهوری باید مردم‌دار، مقتدر و عدالت گستر باشد، گفت: همه مردم عزیز خصوصاً خودم به عنوان خادم مردم در مجلس می‌دانیم که تحقق اهداف بزرگ با شعار و آرزو امکان‌پذیر نیست و باید از ظرفیت‌های مختلف کشور در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور برنامه‌های زیادی داشته و داریم، اما آنچه که در عمل اتفاق افتاده است مورد نظر مردم نیست، ادامه داد: امیدوارم برای اینکه بتوانیم فرمایشات رهبری در امر مردمی سازی اقتصاد و رساندن ایران به جایگاه واقعی خود در سطح منطقه را عملی کنیم، برنامه اجرایی خوبی داشته باشیم.

ورناصری افزود: امروز مردم خواسته‌ها و انتظاراتی مبنی بر افزایش کمیت و کیفیت خدمت در زمینه‌ها و سطوح مختلف مدیریتی به ویژه در سطح عالی کشور و همچنین تداوم مبارزه با فساد دارند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از تحقق نیافتن کامل اهداف برنامه‌های توسعه در کشور گفت: ما در تداوم خدمت، باید به این کمی‌ها و کاستی‌ها توجه کنیم؛ برنامه‌های ۶ گانه در اختیار همه دولت‌های گذشته بوده و بسیاری از کسانی که به عنوان مدعی برای نامزدی انتخابات ثبت‌نام کردند، روزی سکان دار دستگاه اجرایی بودند، اما چرا عدد ۳۵ معدل عملکرد آنها در اجرای برنامه‌های توسعه است؟

 

حمید کریمی: از مهران قهرمان که از محروم‌ترین نقاط کشور است، آمده‌ام.

حمید کریمی پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از بطن مردم و بر اساس احساس تکلیف آمده‌ام، تصریح کرد: بعد از شهادت رئیس جمهور مرحوم آیت‌الله رئیسی بر اساس تکلیف و احساس رسالت مسئولیتی که کردم برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافتم.

کریمی افزود: امیدوارم با توکل به خداوند سبحان اگر توفیق داشتم به عنوان رئیس جمهوری و خادم ملت انتخاب شدم، با برنامه‌های مدون ایرانی سرافراز، قوی و مقتدر بسازیم.

وی با اشاره به اینکه ما کشوری غنی و مستعد از لحاظ نیروی انسانی و ذخایر خدادادی داریم، گفت: متاسفانه مردم ما مانند مثل یک کشور بهره‌مند و برخوردار زندگی نمی‌کنند.

 

 علی آذری: اصلاح نظام اداری و توسعه ریاست جمهوری را در دستور کار دارم.

نماینده مجلس دوازدهم پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شفافیت در نظام گزارش‌دهی فساد یکی از برنامه‌هایی است که از سوی قوه مقننه برای ریاست جمهوری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این نیستیم که رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که به تمام علوم عالم باشد، افزود: رئیس‌جمهور باید تحصیلات هماهنگ‌سازی، علم توانمندسازی و اعتمادسازی و همچنین تجربه کاری برای ارتباط بین مسائل را داشته باشد.

محمدرضا اسکندری:  با کوله باری از تجربه برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم به میدان آمده‌ام.
محمدرضا اسکندری پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آنچه با خود به همراه دارم، صرفاً ایده و نظریه و رویا نیست، افزود: می‌خواهیم ضمن بکارگیری تجارب خویش آن را به نسل‌های جدید منتقل کنیم تا ایرانی آباد، مستقل و توانمندتر از گذشته بسازیم.

اسکندری گفت: با الگو‌های بومی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و نوآوران جوان می‌توانیم حصار تحریم‌ها را بشکنیم.

وی با بیان اینکه سرلوحه کار ما برای این تحول و تعامل بیانیه گام دوم انقلاب و راهبرد و نگرش رهبر معظم انقلاب در حوزه منطقه‌ای و بین المللی است، گفت: علیرغم تلاش و خدمت دولت‌های پیشین و همراهی و حمایت همیشگی و همه جانبه رهبر معظم انقلاب از آنها، کماکان با کاستی‌ها و کمبود‌ها و مأموریت‌های نیمه کاره و نیمه تمام مواجهیم. این کمبود‌ها و کاستی‌ها با توجه به ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، ارزیابی شده و قابل تامل است.

وی افزود: ماموریت دولت تحول و تعامل در این برهه تاریخی بسیار حساس و بزرگ است. این ماموریت با مشارکت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر تولید و پیشرفت محقق خواهد شد.

ثبت‌نام داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از پنجشنبه (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز شده است. روند ثبت نام به مدت ۵ روز ادامه دارد، ۷ روز فرصت بررسی صلاحیت‌ها و ۱۴ روز تبلیغات داوطلبان طول خواهد کشید، رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه انجام می‌شود.

اردشیر مطهری: عدالت در توزیع ثروت و امکانات سرلوحه کارما خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، اردشیرمطهری پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهوری هم می‌تواند حضور و مدیریت میدانی تاثیرگذار در جای جای کشور و در بین مردم داشته باشد و هم دولت را مدیریت کند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی نه تنها در منطقه بلکه در مناسبات بین‌المللی اثرگذار است و مشکلات کشور غالبا در داخل و معطوف به مسائل اقتصادی است.

مطهری درادامه گفت: رعایت عدالت در توزیع ثروت و امکانات به ویژه در زمینه اقشار پایین و متوسط جامعه از جمله کارمندان، کارگران و کشاورزان تا جایی که احساس باخت در این اقشار که گردانندگان اصلی چرخ اقتصاد کشورند از بین برود، باید ادامه یابد.

مطهری همچنین تاکید کرد: لازم است مقابله داخلی با اثرات تحریم و حتی رفع تحریم‌ها دنبال شود و در عین حال توجه به ظرفیت‌های گسترده داخلی و اولویت‌بندی برای اتمام طرح‌های متعدد نیمه‌تمام دولت‌های گذشته که ثروت عظیمی را معطل نگه داشته از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رویانیان: دولت پاسخگو تشکیل خواهم داد

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به دولت پاسخگو معتقدم، گفت: در صورت پیروزی در انتخابات هر سه ماه یکبار در تلویزیون به صورت شفاف با مردم حرف می‌زنیم.

محمد رویانیان ظهر امروز دوشنبه پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من به دنبال ایجاد ایرانی قوی، ملتی قوی با فرهنگی متعالی و اقتصاد پایدار و دانش بنیان هستم.

رویانیان گفت: در نظم جدید جهانی که در حال تغییر و افول نظام اقتصادی سیاسی از اروپا به سمت آسیا در حال گسترش است، باید با تکیه بر مردم بزرگ و تاریخ پویای چند هزار ساله کشورمان ایرانی قوی و نوین در جهان جدید ایجاد کنیم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اقتصاد کشور باید کاملاً مردمی شود و حکومت دولت بر اقتصاد چیزی است که به پایداری اقتصاد و مردمی‌سازی آن و همچنین مشارکت مردم در اعتلای کشور آسیب می‌زند.

وی گفت: من همچنین معتقدم طبقه‌بندی اجتماعی باید تغییر کند و معلمان، کارگران، مدافعان، پرستاران و خدمتگزاران کشور را در ۵ رتبه اول طبقه بالای کشور می‌دانم.

وحید جلال‌زاده: دولت مردم مدار، خود را وقف ایران خواهد کرد.
وحید جلال‌زاده پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: با دولت مردم مدار، خود را وقف ایران خواهیم کرد تا نشان دهیم که از دل و جان پای کار ایران هستیم و رای مردم ایران را امانتی گرانبها میدانیم که پاسخ آن باز شدن گره از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، ارتقای شاخص‌های گوناگون، توسعه رفاه و پیشرفت ایران اسلامی و ماندگاری نخبگان، دانشمندان جوان در دامن پر مهر ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مردم ایران چشم به راه دولتی هستند که بتواند پیشرفت همه جانبه و قابل لمس رفاهی و معیشتی رقم زند، تصریح کرد: در عدالت گستری، توزیع برابر فرصت‌ها و مقابله با مفاسد اقتصادی و رانت خواری، هر گونه مماشات و تعارفی را کنار گذاشته، برای تقویت هر دو بعد هویت و فرهنگ ملی و دینی ایران بکوشد و سیاست خارجی فعال، عزتمندانه و در امتداد واقعیات داخلی را بکار گیرد.

در این دوره از انتخابات، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور طبق قانون درج شده در اطلاعیه شماره ۱ ستاد انتخابات باشند.

وکیلی : دولت نخبگان تشکیل می دهم

 محمدعلی وکیلی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: آمده‌ام تا با تشکیل دولت نخبگان زمینه تولید راه حل باشیم و با احیای دولت قانون، زمینه‌ساز تنظیم قدرت شویم.

وی در این حال اظهارداشت پا به عرصه رقابت گذاشتم، اما شعار خاصی ندارم. آمدم تا منابع ملی و ظرفیت‌های موجود نه به دست عده‌ای خاص که برای همه مردم باشد و ایران برای همه ایرانیان باشد.

وی افزود: روزنه اصلاح صرفا با چند تصمیم خردمندانه گشوده می‌شود و تصمیم درست یعنی انتخاب درست.

وکیلی با بیان اینکه کشور نیاز به شعار عدالت‌خواهی و رفتار نمایشی برای در کنار مردم بودن ندارد، اظهار کرد: کشور نیاز به شنیدن، فهمیدن و دخیل کردن مردم در امور با هر طرز تفکری و به معنای واقعی دارد.

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری کفت: باید با انقلاب در نظام اداری از وضعیت هزینه‌ساز عبور کرد. باید علم و عالم را با سیاست و قدرت آشتی داد و زمینه واگذاری قدرت به متخصصان را تامین کرد.

نوروزی : به جای افزایش حقوق سالانه، بودجه ریزی اصلاح شود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بعد از ثبت نام در وزات کشور گفت: هر سال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش حقوق داریم یعنی همین میزان تورم به تورم‌های قبل اضافه می‌شود.

 حسن نوروزی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری بر تغییر نظام بودجه نویسی کشور تاکید کرد و گفت: هر سال در بودجه سنواتی ۱۵ تا ۲۰ درصد به حقوق‌ها افزوده می‌شود که باعث افزایش تورم می‌شود؛ بنابراین لازم است بودجه ریزی اصلاح شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بد فقر در کشور مساله خارجی نیست و مربوط به خودمان است، گفت: تا بودجه نویسی سنتی تغییر نکند، وضع همین است؛ ۱۲ سال در مجلس بوده ام هر سال ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش حقوق داریم. یعنی همین میزان تورم به تورم‌های قبل اضافه می‌شود.

نوروزی با تاکید براینکه تا کی می‌خواهیم یارانه‌ها بدهیم، گفت ۳۰۰ همت یارانه به نان می‌دهیم در حالی که باید این هزینه صرف انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی شود.

 

گروسی :  در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ایده دارم
حسین گروسی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: معتقدم که از اقشار غنی و ضعیف همه نیازمند درمان، مسکن، اشتغال و تحصیل هستند؛ من برای این حوزه‌ها برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ام.

وی افزود: تمام اقتصاددانان توسعه را از پیرامون به مرکز می‌دانند و این مدل توسعه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر آن تاکید کرده‌اند. من مدلی را برای حوزه‌های رفاه و تامین اجتماعی و همچنین مسکن و اشتغال تدوین کرده‌ام و آنها را در مقیاس استانی و بعضاً کشوری اجرایی کردم.

مهدی شیخ : دولتی برای اجرای کامل قانون اساسی تشکیل می‌دهم.
مهدی شیخ پس از ثبت نام در وزارت کشور تصریح کرد: از همه نخبگان برای اداره بهتر کشور استفاده خواهم کرد.

وی افزود: همه خواسته ام تحقق ایرانی آباد است و معتقدم بدون بهره گیری از همه ظرفیت‌های انسانی کشور و نیز بدون توجه به قانون رسیدن به این نقطه دشوار است.

شیخ گفت: در عرصه سیاست امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اخلاقیم و من خواهم کوشید سیاستی اخلاق بنیاد را در پیش گیرم و دین خود را به شما و شهیدانتان و امام (ره) ادا نمایم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت دولتی که من در پی تشکیل آن هستم شعارش پذیرش و اجرای کامل قانون اساسی و احترام به ساختار جمهوری اسلامی با تقویت مشارکت مردم و بهره گیری از اصل تفکیک قوا خواهد بود؛ بنابراین برنامه دولت همان برنامه مصوب توسعه هفتم و خط مشی آن اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام در قالب ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری خواهد بود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز مشکل بزرگ کشور انقطاع کامل دولت‌ها از یکدیگر است، با هر دولت جدیدی انگار که تاریخ از نو آغاز شده است و همه آنچه با تلاش پیشینیان به صورت سنجیده و کارشناسی شکل گرفته دور ریخته می‌شود و طرحی دیگر پی ریزی میگردد، حال آنکه پیشرفت، فرایندی طولانی و مستمر است و بدون تکیه بر راهی که گذشتگان رفته اند نمی‌توان آینده را ساخت.

شیخ همچنین درادامه گفت: اگر دولت‌ها از دست اندازی در ثروت عمومی خصوصاً شرکت‌های دولتی که بخش اعظم ثروت و اقصاد کشور را تشکیل می‌دهند، دست بردارند، می‌توان به پیشرفت اقتصادی کشور امید بست.

 

تکمیل می شود ... 

نظر شما