شناسهٔ خبر: 66996852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهاورد دولت سیزدهم برای خراسان جنوبی؛

۷۳ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی جان گرفت

۷۳ پروژه ورزشی خراسان جنوبی در دولت سیزدهم افتتاح شد و با تامین اعتبار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام این حوزه، ورزش استان جان تازه گرفت.

صاحب‌خبر -

دولت سیزدهم در کمتر از سه سال فعالیت گسترده در حوزه‌های مختلف، به حوزه ورزش و جوانان توجه ویژه داشته و نگاه رئیس جمهور شهید به نحوی بود که علاوه بر توسعه اماکن ورزشی در سراسر کشور به ورزشکاران نیز بها می‌داد.

بر مبنای این نگاه از ورزش می‌توان برای افزایش نشاط اجتماعی، ارتقای سلامت عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت، اولویتی که در مناطق محروم و مرزی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند تا عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به حداقل امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

توسعه فضا‌ها و سرانه ورزشی از جمله شاخص‌هایی است که می‌توان خدمات و دستاورد‌های دولت سیزدهم را به رغم همه محدودیت‌ها و تنگنا‌های مالی و اعتباری براساس آن ارزیابی کرد.

موضوعی که استاندار خراسان جنوبی به آن اشاره کرد و از افزایش اعتبارات عمرانی استانی حوزه ورزش خبر داد.

در حالی که همواره کارشناسان و مسئولان به پایین بودن سرانه ورزشی خراسان جنوبی نسبت به سایر استان‌ها و میانگین کشوری اشاره کرده و خواستار افزایش این سرانه نسبت به جمعیت بودند؛ آمار‌ها حاکی از افزایش سرانه فضای ورزشی استان در دولت سیزدهم است هرچند هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این باره گفت: از ابتدای شهریور ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۷۳ پروژه ورزشی در این استان تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.

ربیعی افزود: افتتاح و بهره برداری از ۶۸ زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع و اعتبار هزینه شده هزار میلیارد ریال از جمله این پروژه‌هاست که نقش موثری در افزایش دسترسی جوانان و نوجوانان به مکان ورزشی مناسب دارد.

وی گفت: از محل اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۶۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل ۱۵ طرح ورزشی در نظر گرفته شد که این اعتبارات تخصیص ۱۰۰ درصدی داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در راستای توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، افتتاح چهار سالن ورزشی چند منظوره در سطح استان به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع و اعتبار هزینه شده ۶۷۰ میلیارد ریال در دولت مردمی محقق شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه آیت الله رییسی به جوانان گفت: سه باب خانه جوانان به مساحت ۸۰۰ متر مربع در این مدت تجهیز و راه‌اندازی شده تا تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان بتوانند سازمان یافته به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بپردازند.

ربیعی، استفاده از ظرفیت نهادهای انقلابی برای تکمیل و راه اندازی پروژه‌های ورزشی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: جلب مشارکت و سرمایه گذاری این نهادها در استان برای ساخت ۶۰ زمین چمن مصنوعی فوتبال به مساحت ۹۰ هزار متر مربع همچنین جذب منابع مالی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از وزارتخانه‌های دیگر به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در این دولت محقق شده است.

وی با اشاره به بهسازی اماکن ورزشی برای خدمات دهی مطلوب به ورزشکاران و جوانان گفت: عملیات کاشت و بهسازی زمین چمن طبیعی مجموعه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند با اعتبار هزینه شده پنج میلیارد ریال و راه اندازی پنج استخر شنا در شهرستان‌های قاینات، فردوس، سرایان، سربیشه و نهبندان انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از تکمیل برخی پروژه‌های ورزشی که مدت زیادی از کلنگ زنی آنها می‌گذشت، خبر داد و افزود: پروژه استخر سرپوشیده شهرستان خوسف به مساحت هزار و ۶۰۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۳۵۰ میلیارد ریال در این دولت تکمیل شد و آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: سالن‌های ورزشی ۲ هزار متری شهرستان‌های بیرجند و فردوس همچنین سالن ورزشی روستای تیغاب شهرستان قاینات و استخر سرپوشیده شهرستان خوسف در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ کلنگ زنی شده بود که عملیات ساخت، تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها در دولت سیزدهم با اقدام جهادی صورت گرفت.

ربیعی همچنین گفت: پروژه‌های ورزشی در دست اقدام مناطق کمتر برخوردار و مرزی استان در طرح ضربتی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق مرزی برای توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات ورزشی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در این زمینه تعداد ۲۵ پروژه زمین چمن مصنوعی فوتبال، خانه کشتی شهر درح همچنین خانه‌های نشاط و تندرستی در شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه در حال اجرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده بود تا پایان دولت سیزدهم (دوره چهار ساله) بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور و تفاهم‌نامه‌ها ۱۵۰ زمین ورزشی چمن مصنوعی جدید به مساحت ۲۲۵ هزار متر مربع با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت سیزدهم افتتاح ۱۷ سالن ورزشی سرپوشیده در استان برنامه‌ریزی شده بود عنوان کرد: این پروژه‌ها در روستاهای دهک، لانو، چاهدراز، تلخاب طبس، سـالن ورزشی شهر فردوس، سالن ورزشی تنیس قاین و سالن ورزشی کشتی قاین در حال احداث است.

ربیعی گفت: همچنین سالن ورزشی سـقف کوتاه طبس، زورخانه بین‌المللی بیرجند، زورخانه شهر سه قلعه، زورخانه شهر خوسف، سالن ورزشی بهمن آباد، سالن روستای اسفدن، سالن روستای بیهود، روستای نوغاب حاجی آباد، روستای ورزگ و سالن ورزشی روستای گاویچ نیز در حال تکمیل بوده و برخی از آنها آماده بهره‌برداری است.

منبع:ایرنا

نظر شما