شناسهٔ خبر: 66996349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت سیزدهم نجات بخش طرح‌های نیمه تمام ورزش همدان

همدان- ایرنا- طرح‌های نیمه تمام ورزش همدان که برخی از آن‌ها بیش از ۲۰ سال رها شده بود، با حمایت همه جانبه دولت سیزدهم و تزریق منابع مالی مورد نیاز، تکمیل و به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش ۶۰ هزار متری سرانه فضای ورزشی در استان است.

ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان همواره یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بوده چراکه در سال‌های گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته بود اما دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید.

این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شده بود.

طرح‌های راکد و نیمه کاره ورزش استان همدان که عمر آن به بیش از ۲۰ سال می‌رسید، در دولت سیزدهم جان دوباره‌ای گرفت و با شتاب بخشی در تکمیل و روند اجرا زمینه بهره برداری از آن‌ها فراهم شد.

سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان همدان نقطه عطفی در ورزش این خطه محسوب شد چراکه در این سفر هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال به طرح‌های ورزشی اختصاص یافت.

در واقع دولت سیزدهم با نگاه عدالت محورش در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانست چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کند.

استانی که میراث‌دار ۷۱ طرح نیمه تمام ورزشی است و عملیات اجرایی بسیاری از این طرح‌های راکد با تصویب بودجه سفر رئیس جمهور به استان همدان به بهره برداری رسید.

دولت سیزدهم نجات بخش طرح‌های نیمه تمام ورزش همدان
جذب بیشترین اعتبار از سفر رییس جمهور

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بودجه مالی بی‌نظیری را در این مدت جذب کرده‌ایم، افزود: بودجه قابل توجهی طی سال اخیر از سازمان مدیریت، اعتبارات ملی و مصوبات رییس جمهور جذب شد.

علی حقیقی اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات رییس جمهور به بخش ورزش و جوانان همدان، بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال جذب شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیز و تعمیرات اماکن ورزشی نیز اقدامات چشمگیری داشته‌ایم، گفت: کفپوش سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی همدان با اعتبار۴۰ میلیارد ریال تعویض شد و چمن مصنوعی زمین چمن سردار شهید شمسی‌پور نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار نصب شد.

وی افزود: همچنین تعمیرات و تجهیز سال‌های ورزشی تختی، فردوسی و زمین چمن ورزشگاه شهدای قدس در این مدت انجام شد.

حقیقی با اشاره به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، ادامه داد: سال گذشته ۱۶۰میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد مانده بود دوباره احیا شد، اظهار کرد: تجهیز خانه کاراته، تعویض کف پوش چند سالن ورزشی، تعویض چمن مصنوعی و پیست موتورسواری از جمله طرح‌های تعمیر و تجهیز بوده است.

وی ادامه داد: پیرو فراخوان شناسایی سرمایه گذار برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارگروه واگذاری برای بررسی توجیه واگذاری اماکن ورزشی تشکیل جلسه داده و ۲ استخر در ملایر و کبودرآهنگ به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت و تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان را در کوتاه‌ترین مدت ممکن به بهره برداری برسانیم.

دولت سیزدهم نجات بخش طرح‌های نیمه تمام ورزش همدان
بازگشایی استخرهای شنا هدیه دولت به ورزشکاران

یکی از شاخص‌های سنجش حرکت‌های امیدبخش دولت سیزدهم در استان همدان را باید در امر ورزش و توجه ویژه برای اجرای طرح‌های مهم ورزشی دانست به طوری که تنها در یک رشته ورزشی مفرح همچون "شنا" در همدان چندین طرح مهم در شهرهای مختلف استان یا افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

در این راستا سال گذشته هشت میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد که استخرهای شنا نیز که از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی و ورزشی جوانان به شمار می‌رود از آن سهم داشت.

تکمیل و بازگشایی استخرهای شنا یکی از مهم‌ترین هدایای ماندگار دولت سیزدهم به جامعه ورزش دوست همدانی بود که در ماه‌های اخیر تحقق یافت و امروزه هزاران شناگر از امتیاز این استخرها بهره‌مند هستند.

تکمیل و بازگشایی استخرهای شنا یکی از مهم‌ترین هدایای ماندگار دولت سیزدهم به جامعه ورزش دوست همدانی بود که در ماه‌های اخیر تحقق یافت و امروزه هزاران شناگر از امتیاز این استخرها بهره‌مند هستند.

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان در سال‌های گذشته کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

خردادماه سال گذشته، پس از ۳۰ سال انتظار پروژه استخر سرپوشیده ورزشگاه آزادی اسدآباد به نام استخر شنای «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور استاندار همدان افتتاح و به بهره برداری رسید ضمن اینکه انتظار ۱۷ ساله بانوان ورزش دوست کبودرآهنگ برای شنا در تنها استخر این شهرستان با تدبیر دولت خدمتگذار و مردمی به ثمر نشست و موجی از امید را در دل آن‌ها زنده کرد.

هم اینک با راه‌اندازی استخر شنا بانوان کبودرآهنگ پس از ۱۷ سال انتظار، شور و شوق وصف ناپذیر در بین بانوان این شهرستان به خصوص روستاهای همجوار ایجاد شد؛ استخر اختصاصی بانوان شهر ملایر نیز پس از هفت سال تعطیلی، با حل و فصل موانع قانونی بازگشایی شد تا زمینه استفاده جوانان این شهر از این فضای ورزشی بار دیگر فراهم شود.

همچنین استخر شنای گل‌ها پس از چهار سال وقفه با حمایت همه جانبه استاندار همدان و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی مدیریت دستگاه ورزش و جوانان این استان بازگشایی شد.

استخر شنای شهید رنجبرصولتی شهرستان بهار نیز پس از ۲ سال تعطیلی با روی کار آمدن دولت سیزدهم با صرف ۶ میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازی و استخر شهرستان فامنین نیز آبان ماه سال قبل با پیگیری مدیرکل ورزش و جوانان استان پس از سه سال وقفه راه‌اندازی شد.

احیای ۴۳ طرح راکد ورزشی در دولت سیزدهم

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با اشاره به توجه دولت مردمی به تقویت فضاهای ورزشی مورد نیاز جوانان و دیگر اقشار جامعه، گفت: در دولت سیزدهم تا پایان سال گذشته ۴۳ طرح راکد ورزشی استان احیا و فعال شده و همچنین ۶۰هزار متر مربع به فضاهای ورزشی همدان افزوده شد.

حقیقی بیان کرد: تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

کمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شد و برخی از طرح‌ها همچون استخر شنای اسدآباد باوجود نواقص، به صوررت نمایشی افتتاح شده بود.

حقیقی، ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان را یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید و به عنوان خادم مردم، با نگاه عدالت محور در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانستیم چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان ادامه داد: هم اکنون چند طرح مهم ورزشی از جمله چمن سرکان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار، زمین چمن طبیعی اسدآباد نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار تکمیل شدند ضمن اینکه سالن باستانی شهرستان فامنین مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و در کنار این طرح‌ها، تکمیل سالن ورزشی فامنین و بهسازی مجموعه ورزشی علیمرادیان نیز در حال انجام است.

حقیقی همچنین با اشاره به بهره برداری از سایر طرح‌های ورزشی طی سال گذشته، بیان کرد: زمین چمن اسلام‌شهر آق‌گل در شهرستان ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، زمین چمن روستای توئین از توابع همدان و چمن مصنوعی در روستاهای کبودرآهنگ افتتاح شد.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام رویکرد دولت

استاندار همدان نیز در این باره گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دولت مردمی، خدمت ماندگار به جامعه ورزش دوست است.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: دولت سیزدهم در این مدت طرح‌های نیمه تمام ورزشی را در سطح گسترده تکمیل و برای استفاده عموم ورزشکاران در اختیار قرار داده است.

وی اضافه کرد: این سیاست نیز در سطح ورزش استان همدان اجرایی شده و در ماه‌های اخیر شاهد بهره برداری و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی بوده‌ایم.

قاسمی فرزاد بیان کرد: احیا و بازگشت فضای‌های ورزشی نیمه تمام به چرخه فعالیت در عمر دولت سیزدهم روند بسیار مطلوبی داشته و خدمت بزرگی به جامعه ورزش شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ورزش استان همدان روند روبه رشدی داشته است، ادامه داد: این موفقیت مرهون تلاش و برنامه‌ریزی مدیریت ورزش و هیات‌های ورزشی استان در عرصه‌های همگانی و قهرمانی است.

نظر شما