شناسهٔ خبر: 66996281 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برخورد با رانندگان جرایم پر خطر

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه گفت : رفتار پرخطر برخی رانندگان در محور‌ها علاوه بر به خطر انداختن جان خود و خانواده، جان سایر شهروندان را به خطر می‌اندازند و جرایم رانندگی به زعم برای بسیاری از افراد بازدارنده نیست.

صاحب‌خبر -

فردین سروش دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه در جلسه کمیته فنی تخصصی شورای ترافیک استانداری در خصوص وضعیت برخورد با رانندگانی که با رانندگی پرخطر جان خود و شهروندان را به‌خطر می‌اندازند، گفت : آمار حوادث رانندگی در کشور چشمگیر است، شاید بخشی از آن مربوط به استاندارد نبودن محور‌ها و خودرو‌ها باشد، اما در این بین نباید از رفتار پرخطر برخی رانندگان در محور‌ها غافل شد، این افراد علاوه بر به خطر انداختن جان خود و خانواده، جان سایر شهروندان را نیز به خطر می‌اندازند و جرایم رانندگی نیز به زعم بسیاری از افراد بازدارنده نیست.

وی افزود: باید با آموزش‌های لازم از بروز حوادث جلوگیری کرد و با توجه به حرکات نمایشی و مارپیچ رانندگان پرخطر در خیابان‌های شریانی و بزرگراه‌ها در این زمینه پلیس راهور در حوزه درون شهری و پلیس راه در حوزه برون شهری مسئولیت شناسایی رانندگان پرخطر را به‌عهده دارند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه تصریح کرد: رانندگی پرخطر علاوه بر اینکه جان راننده و سایر افراد جامعه را تهدید می‌کند، از نظر مالی خسارات زیادی برای مالکان خودرو‌های شخصی و در سطح گسترده‌تر برای کسانی که مدیریت ناوگان حمل‌ونقل را برعهده دارند، ایجاد می‌کند.

وی از مردم خواست برای کاهش تصادفات از پل‌های عابر پیاده‌ای که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک راه‌اندازی شده‌اند استفاده کنند و افزود: مجموعه مدیریت استان در تلاش است باهماهنگی سایر دستگاه‌ها و شهرداری آمار تصادفات و فوتی‌ها را کاهش دهند .

نظر شما