شناسهٔ خبر: 66996124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاهش حدود ۲۴ درصدی آمار حریق در اصفهان طی اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: طی اردیبهشت سال جاری ۳۲۶ مورد انواع حریق در این کلان‌شهر اتفاق افتاد که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۳.۵۵ درصد کاهش آمار حریق داشتیم.

صاحب‌خبر -

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آمار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در اردیبهشت ۱۴۰۳ اظهار کرد: تعداد ۵۲ هزار و ۲۷۴ مورد تماس از سوی شهروندان این کلان‌شهر با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار و منجر به ۱۱۶۸ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا و امداد و نجات از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته ۳۲۶ مورد انواع حریق رخ داده است که نسبت به اردیبشهت سال قبل ۲۳.۵۵ درصد کاهش داشتیم، افزود: ۴۴ مورد مربوط به حریق منازل بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشتیم، همچنین مراکز تجاری ۲۵ مورد و ۵۳ درصد کاهش، خودرو ۴۷ مورد و ۱۱ درصد کاهش و دیگر مواردی که توسط شهروندان گزارش شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طی اردیبهشت سال جاری ۳۲۶ مورد انواع حریق در این کلان‌شهر اتفاق افتاد که نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۲۳.۵۵ درصد کاهش آمار حریق داشتیم، گفت: از موارد این حوادث می‌توان به تصادفات با ۶۹ مورد و ۲۰ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، محبوسی در اماکن و آسانسورها ۲۱۳ مورد و با ۳۸ درصد افزایش، سقوط از ارتفاع ۴۵ مورد که ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه کمتر بوده است.

شریعتی با بیان اینکه در ماه گذشته ۳۳۴ مورد تماس‌های شهروندان منجر به اعزام آتش‌نشانان برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف بوده است، ادامه داد: به‌عنوان نمونه مهار حیوانات وحشی و ورود این حیوانات به منازل یا خودروی شهروندان بود که نیروهای این سازمان اعزام شدند و در بعضی موارد با مراجعه به ایستگاه‌های آتش‌نشانی این خدمات ارائه شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: در مجموع حریق و حوادث ذکر شده که همکارانم موفق شدند پوشش ایمنی دهند، تعداد ۴۴۰ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث از مرگ حتمی یا آسیب‌های بعدی نجات داده شدند، همچنین در این حوادث نیز ۹ نفر فوتی داشتیم که نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۱۸.۲ درصد کاهش را شاهد هستیم.

شریعتی گفت: اردیبهشت سال جاری تعداد ۲۶۶ مورد استقرار خودروهای اطفائیه در اماکن پرتردد شهر، خودروهای امداد و نجات در کوهستان و خودروهای غواصی در مناطقی که بیشتر در طول مسیر رودخانه قرار دارد، برای ارائه هرچه بهتر و سریع‌تر توسط ستاد فرماندهی عملیات انجام شد.

وی تصریح کرد: در این ایام ۳۳۴ مورد گشت ایمنی بنا بر گزارش‌های مردمی مبنی بر موارد غیر ایمن توسط همکارانم در حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه پوشش ایمنی داده شده است.

نظر شما