شناسهٔ خبر: 66995580 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۳۶ بازی بدون گل‌خورده برای دروازه‌بانان استقلال و تراکتور

دستکش‌طلای لیگ‌برتر فوتبال نصف شد / ثبت ۱۸ کلین‌شیت توسط حسینی و پورحمیدی

در پایان فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، سیدحسین حسینی از استقلال تهران و حسین پورحمیدی از تراکتور تبریز به‌طور مشترک با ۱۸ کلین‌شیت صاحب دستکش‌طلا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، واژه کلین‌شیت در بین دروازه‌بان‌های فوتبال مدتی است که شیرین‌تر از قبل شده و سنگربانان فوتبال ایران با تعداد دفعات بسته نگه‌داشتن دروازه خود بایکدیگر مقایسه می‌شوند و براساس آن عملکردشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برخی هم معتقدند که تعداد کلین‌شیت دروازه‌بانان مهم نیست و این‌که یک دروازه‌بان چندبار توانسته در یک‌بازی موقعیت خطرناک حریف را از سمت دروازه تیم خود دفع کند اهمیت بیشتری دارد. با این وجود کلین‌شیت کردن همچنان آماری جذاب بین رسانه‌ها و هواداران فوتبال محسوب می‌شود.

در پایان رقابت‌های فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال تهران و حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور تبریز هرکدام با ۱۸ کلین‌شیت مشترکا عنوان بهترین دروازه‌بان لیگ را از آن خود کردند و پس از این دو دروازه‌بان، علیرضا بیرانوند گلر پرسپولیس تهران با ۱۳ و محمدرضا اخباری گلر گل‌گهر سیرجان با ۱۱ کلین‌شیت در رده‌های دوم و سوم جدول بیشترین کلین‌شیت فصل قرار گرفتند.

دستکش‌طلای لیگ‌برتر فوتبال نصف شد / ثبت ۱۸ کلین‌شیت توسط حسینی و پورحمیدی

قبل از شروع رقابت‌های هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال ایران، حسین پورحمیدی از تراکتور تبریز و سیدحسین حسینی از استقلال تهران هر دو با ۱۷ کلین‌شیت در صدر جدول دروازه بانان لیگ از این حیث بودند و از آن‌جا که هر دوی این دروازه‌بانان در دیدار پایانی تیم‌شان نیز دروازه خود را بسته نگه‌داشتند، با ۱۸ کلین‌شی ت به‌صورت مشترک عنوان دستکش‌طلای این فصل لیگ‌برتر را کسب کردند.

حسین پورحمیدی جزو دروازه‌بان‌هایی بود که انتقادات زیادی به عملکرد وی در فصل جاری وارد شد اما در نهایت این جایزه مهم را در کنار سیدحسین حسینی برنده شد. دروازه‌بان استقلال در فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر تجربه کسب این عنوان را داشت و حسین پورحمیدی برای نخستین‌بار توانست عنوان برترین دروازه‌بان فصل را در حضور دروازه‌بان‌هایی همچون علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری به‌دست بیاورد.

دستکش‌طلای لیگ‌برتر فوتبال نصف شد / ثبت ۱۸ کلین‌شیت توسط حسینی و پورحمیدی

سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی سنگربانان تیم‌های استقلال و تراکتور تبریز که دروازه تیم خود را در ۱۸ مسابقه بسته نگه داشتند، از این حیث گوی سبقت را از سایر دروازه‌بانان ربودند و می‌توان گفت آن‌ها صاحب دستکش‌طلایی فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران شدند.

نکته جالب‌توجه درخصوص دروازه‌بان آبی‌پوشان پایتخت این است که استقلال در طول فصل بیست‌وسوم دو ضربه پنالتی تقدیم تیم حریف کرده است که سیدحسین حسینی هر دو ضربه را مهار کرده است تا آمار جالب توجه‌ای داشته باشد، البته دومین مهار پنالتی سیدحسین حسینی در ریباند به گل تبدیل شد اما ضربه پنالتی در مرحله اول مهار شده بود.

سبدحسین حسینی با رکورد ۱۰۰% مهار ضربات پنالتی، ۱۸ کلین‌شیت و قدرت رهبری که در مسیر نایب‌قهرمانی استقلال داشت یکی از بازیکنان کلیدی و موفق در فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر بود و در قامت یک ستاره درون دروازه استقلال ایفای نقش کرد.

دستکش‌طلای لیگ‌برتر فوتبال نصف شد / ثبت ۱۸ کلین‌شیت توسط حسینی و پورحمیدی

همچنین در طرف مقابل استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و گل‌گهر سیرجان تیم‌هایی بودند که حسین پورحمیدی مقابل آن‌ها در دو بازی رفت و برگشت گلی دریافت نکرد و دبل کلین‌شیت کرد و یک‌سوم کلین‌شیت‌های وی نیز مقابل این سه تیم رقم خورد.

دروازه‌بان خوزستانی تراکتور تبریز فصل گذشته در آلومینیوم اراک به‌واسطه عملکرد درخشانش مورد تمجید قرار گرفت و موفق شده بود در طول ۳۰ بازی برای این تیم ۱۷ کلین‌شیت کند و بعد از علیرضا بیرانوند دومین دروازه‌بان فصل گذشته از این حیث بود و توانست در فصل بیست‌وسوم علاوه‌بر ارتقای رکورد قبلی‌اش، دستکش‌طلا را هم صاحب شود.

نظر شما