شناسهٔ خبر: 66995431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کاربران خبرآنلاین مطرح کرده اند؛

واکنش ها به کاندیداتوری «یک زن» در انتخابات ریاست جمهوری /کاندیداتوری اش نمایشی است /او نماینده مخالف زنان بود /رئیس جمهور ایده آل می شود؟

برخی از کاربران مخالف کاندیداتوری زهره الهیان در انتخابات ریاست جمهوری هستند چرا که او را نماینده ای مخالف زن در مجلس قلمداد می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در میان کاندیداهایی که از روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه برای ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ساختمان سیاسی وزارت کشور حضور یافتند، تنها چهره زنی که توانست نامش را در میان کاندیداها ثبت کند، زهره الهیان بود. او که سابقه حضور در چند دوره مجلس را در کارنامه خود دارد و در آخرین دور از انتخابات مجلس ناکام مانده بود، ۱۲ خردادماه به ستاد انتخابات وزارت کشور رفت و در انتخابات ثبت نام کرد. تا پیش از او چند زن دیگر برای کاندیداتوری به وزارت کشور آمده بودند که نتوانستند ثبت نام خود را قطعی کنند.

در این میان، خبرگزاری خبرآنلاین با انتشار یک نظرسنجی با عنوان «نظر شما درباره این عکس چیست؟ /اولین کاندیدای زن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳» نظرات کاربران محترم خود را درباره زهره الهیان و کاندیداتوری وی جویا شد.

نگاهی بر نظرات کاربران نشان می دهد که چندان امیدی به ریاست جمهوری یک زن در کشور ایران ندارند و معتقدند در مقابل مردان شانسی برای پیروزی ندارد. در این باره فردی نوشته است: «کاندیداتوری ایشون صرفا یک نمایش هست و بس. ضمنا ایشون در دوره نمایندگی مجلس چه دستاوردی داشتن که حالا میخوان رئیس جمهور بشن.»

برخی از کاربران محترم نیز از مخالفت حاکمیت ایران با ریاست جمهوری زن و به نوعی مردسالاری حاکم بر ایران سخن رانده اند، بطوریکه کاربر بی نامی نوشته: «اولا نمایشی هست به دلیل اینکه حاکمیت مخالف رئیس جمهور زن هست دوما کاندیدهای مردها اجازه نمیدن رای بیاره سوما مردان حاکم بر دولت چه کردن که یک زن میخاد درست کنه این خانم فقط حسنش به این هست که تونسته شناسنامه اش را حفظ کنه والمثنا نیست».

داریوش مینایی کاربر دیگری است که چنین گفته: «به نظرم باید بره کنار. چون ایران فقط مرد سالاریه».

دسته ای دیگر از کاربران«خبرآنلاین» به کارنامه زهره الهیان در دوران نمایندگی اش اشاره کرده و رویکرد وی را ضد زن دانسته اند. آنگونه که شخص بی نامی نوشته است: «زنی خطرناک‌تر از مردان برای زنان از حامیان چند همسری در ایران».

شخص دیگری سندی از مصاحبه الهیان با خبرگزاری فارس آورده و گفته است: «"زهره الهیان عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با فارس گفت، ویروس بی‌بندوباری در غرب کشنده‌تر از کرونا است" ایشون تنها دغدغش حجابه و قوانین ضد زنشون رو مردا هم قبول ندارن اصلا هم اصلاح طلب نیست عند اصولگراست فعالین خانم اصلاح طلب بخش عمده ای شون در زندان هستن باید گریست به حال این وضعیت تک قطبی که درست شده» یا دیگری گفته:«ایشون همونه که با اینترنت پدر کشی دارن.»

معدود کسانی نیز بودند که از کاندیداتوری او حمایت کرده اند. چنانچه کاربری به نام عسکر ایوبی نوشته است: «ایشان ولایتمدار، انقلابی، خدمتگزار، دوستدار رهبری، عاشق نظام . پس رای میاره.»

یا شخص دیگری به نام مسعود شیدایی چنین نوشته است:«ایشان حقیقتا می‌توانند رئیس جمهور ایده آل شوند. رای ما رای ما فقط به این بانو.»

۲۷۲۱۸

نظر شما