شناسهٔ خبر: 66995331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

امام خمینی (ره) در طوفانی‌ترین دوران کشور، دنیایی از آرامش بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی به شخصیت مقتدرانه امام خمینی (ره) اشاره کرد و ایشان را دریایی از آرامش در سخت‌ترین دوران کشور دانست.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی یعقوبی گیلانی، کارشناس مذهبی و مدیر موسسه منبر آسمانی درمورد شخصیت مقتدرانه امام خمینی (ره) حتی در بحرانی‌ترین دورانی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، بیان کرد: هیچ ایرانی، تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ (۲۲ سپتامبر ۱۹۸۰) را از یاد نمی‌برد که ارتش حزب بعث عراق با تمام قوا و پشتیبانی کشور‌های غرب و شرق عالم به ایران حمله خود را آغاز کرد و در یک چشم برهم زدن، حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع از خاک ایران به اشغال آنها درآمد؛ به طوری که فرودگاه‌های ایران بمباران شد و صد‌ها تانک و نفربر به همراه ده‌ها هزار نظامی بیگانه وارد کشور ما شدند و واقعاً لحظات غم آلودی بر مسئولان حکومت می‌کرد و همه روسای ارتش با اضطراب و سراسیمه به جماران شتافتند، چشمان میلیون‌ها انسان به خانه امام خمینی رحمت الله علیه دوخته شده بود و همه منتظر اعلام رأی امام بودند که ایشان چه می‌گوید.

این کارشناس مذهبی گفت: در این شرایط سخت، آیا امام خمینی رحمت الله علیه تسلیم خواسته‌های دشمن شدند؟ آیا در مقابل این هجوم وحشیانه، دنیا را به کمک طلبیدند؟ از آمریکا عذرخواهی کرده و یا با شوروی سازش کردند؟ در آن موقعیت و شرایط چه اقدامی انجام دادند؟ 

تصویر امام خمینی (ره)

امام خمینی رحمت الله علیه میدانستند که اول باید دل‌های پریشان را آرام و مطمئن کرده و آن‌گاه به آنان تفهیم کنند که این‌جا، جای عجله نیست بلکه زمان اراده و تسلط بر اعصاب است؛ به طوری‌که ناگهان بر دریایی از شعله‌ها و احساسات و تزلزل‌ها آب اطمینان و صبر پاشیدند و به آرامی فرمودند: «دزدی، آمد سنگی انداخت و رفت».

تفکر امام یک تفکر قرآنی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تصریح کرد: جواب امام خمینی رحمت الله علیه برگرفته از کلام وحی بود؛ آن‌جایی که خداوند متعال می‌فرماید: «الظَّانِّینَ بِاللَّهِ ظَنَّ السَّوْءِ عَلَیْهِمْ دَائِرَةُ السَّوْءِ وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ وَلَعَنَهُمْ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَهَنَّمَ» «آنان که بر خدا بدگمانند عذاب کند. بر گردشان بدى حلقه زند و خدا بر آنها خشم گرفت و لعنتشان کرد و جهنم را برایشان آماده کرده است.»
آری «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم» یکی از ارکان تفکّر امام بزرگوار ماست؛ باید به این وعده اعتماد و اتکال کرد و لحظه‌ای سوء‌ظن به این قول حضرت حق نداشت. 

آرامش امام خمینی رحمت الله علیه در نگاه یک نویسنده خارجی

این کارشناس مذهبی ادامه داد: چه خوب است به اظهارات نویسنده‌ای «مسیحی» که ۲۲ بهمن به ایران آمده بود اشاره کنم که وی پس از مراجعت به کشورش گفته بود: خیلی چیز‌های انقلاب ایران مرا جذب کرد ولی مهم‌تر از هر چیز، خاطره من از رهبر انقلاب ایران بود. من با این‌که خیلی از شخصیت‌ها و سیاستمداران جهانی را دیده‌ام؛ ولی تا به حال کسی را مانند وی این‌گونه صمیمی و مطمئن و آرام ندیده‌ام. در حسینیه جماران او را دیدم در عین حال که مردی انقلابی و خستگی‌ناپذیر است ولی دنیایی از آرامش و اطمینان او را همراهی می‌کند.

ما خدا داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی گفت: وقتی که حادثه عظیم هفت تیر پیش آمد که حدود ۷۲ نفر از بزرگان و صاحب منصب‌های‏‎ ‎‏نظام، اعم از قوه مجریه (وزرا و معاونان آنها) قوه مقننه (نمایندگان مجلس) و قوه‏‎ ‎‏قضاییه (قضات محترم) شهید شدند، آقای شهید رجایی به همراه عده‌ای از وزرا، در‏ ‎‏کمال ناراحتی و اضطراب به حضور امام خمینی رحمت‌الله علیه رسیدند.

 وقتی که چند ساعت با امام راحل بودند، امام‏‎ ‎‏آن‌چنان آنان را به آرامش رساند که وقتی خبرنگاری از ا یشان پرسید: امام چه فرمودند؟ ‏‎ ‎‏شهید رجایی گفت: وقتی که ما رفتیم خدمت امام، حالتی متزلزل و مضطرب داشتیم؛ اما‏‎ ‎‏روحیه امام آن‌چنان بالا بود که ما را به آرامش رساند و امام فرمودند: ‏‏ما خدا داریم. بروید‏‎ ‎‏دنبال کارتان، کارهایتان را انجام دهید، حوادث در این عالم زیاد است، در مقابل حوادث‏‎ ‎‏باید استقامت کامل نمود. 

امروز هم، نائب به حق امام خمینی رحمت‌الله علیه یعنی مقام معظم رهبری بعد از شهادت شهدای خدمت به خصوص رئیس جمهور عزیزمان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی دقیقاً همین جملات را فرمودند. این یعنی راه انقلاب به درستی در حال حرکت است.

خدا نگهدار ماست

این کارشناس مذهبی افزود: یکی از نشریات خارجی، اندکی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی درباره امام خمینی رحمت‌الله علیه چنین می‌نویسد: این مرد هفتاد و چند ساله که با عزمی راسخ تاج و تخت شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را به لرزه درآورده خود در یکی از اتاق‌های خانه محقری روی زمین مفروش نشسته است و بدون هیچ‌گونه تشریفاتی با ما گفتگو می‌کنند و ایشان مکرر در جواب سؤال مربوط به امنیت خود می‌گویند:
«خدا نگهدار من است»
هر آن که جانبِ اهلِ خدا نگه دارد
خُداش در همه حال از بلا نگه دارد
سر و زر و دل و جانم فدایِ آن یاری
که حقِّ صحبتِ مهر و وفا نگه دارد

نظر شما