شناسهٔ خبر: 66994949 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر بهداشت مصر: در هر دقیقه، چهار نوزاد در کشور ما متولد می‌شوند

صاحب‌خبر -

شفقنا- دکتر خالد عبدالغفار، وزیر بهداشت و جمعیت مصر، با بیان اینکه این کشور در هر دقیقه شاهد تولد 4 نوزاد است، بر اهمیت برخورد جدی با نرخ رشد جمعیت برای هماهنگی با مسیر توسعه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، این وزیر مصری تاکید کرد که «قانون اساسی دولت را موظف کرده است تا برای کنترل نرخ رشد جمعیت تلاش کند تا با مسیر توسعه اقتصادی پایدار همخوانی داشته باشد.»

عبدالغفار عنوان داشت: «هر روز بیش از 5600 نوزاد به سیستم اجتماعی در مصر اضافه می‌شوند و تعداد آنها به 233 تولد در یک ساعت یا 4 تولد جدید در هر دقیقه می‌رسد و این امر بر نیاز مبرم برای اتخاذ سیاست‌های منطقی و پایدار صحه می‌گذارد.

وزیر بهداشت مصر افزود: موضوع رشد جمعیت دارای ابعاد اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و آموزشی است که به طور مستقیم بر توانایی دولت در ارائه خدمات اساسی به شهروندان و توسعه زیرساخت ها تأثیر می گذارد.

وی همچنین كشورهاي ديگري را ذکر کرد كه شاهد رشد جمعيتي مشابه مصر هستند، مانند آلمان و ايتاليا كه از فشارها و چالش‌هاي ناشي از افزايش جمعيت رنج مي‌برند.

عبدالغفار خاطرنشان کرد: «محدود کردن رشد جمعیت بخشی ضروری از مسئولیت‌های دولت برای تضمین آینده بهتر برای نسل‌های آینده تلقی می‌شود و رشد سریع جمعیت لزوماً مستلزم افزایش سریع سیستم خدمات ارائه‌شده به شهروندان از جمله مراقبت‌های بهداشتی، آموزش، مسکن، زیرساخت‌ها و سایر زمینه‌های حیاتی است.»

متن خبر در آرتی عربی

نظر شما