شناسهٔ خبر: 66994521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رسانه عبری: نتانیاهو از کمیته حقیقت یاب می‌ترسد

رسانه‌های عبری زبان فاش کردند، بنیامین نتانیاهو به شدت از تشکیل کمیته حقیقت یاب مربوط به حوادث ۷ اکتبر و موفقیت عملیات طوفان الاقصی به شدت وحشت دارد.

صاحب‌خبر -

 روزنامه عبری زبان هاآرتص در شماره امروز یکشنبه خود خبر داد، بنیامین نتانیاهو در تلاش است تا اختیارات انتصاب اعضای کمیته حقیقت یاب حوادث 7 اکتبر را از رئیس دادگاه عالی سلب و آن را به یتسحاق هرتزوک رئیس (رژیم صهیونیستی) بسپارد و از این طریق سمت و سوی این کمیته را تغییر دهد.

این رسانه عبری زبان خبر داد، نتانیاهو اخیرا با دستیاران خود و اعضای حزب لیکود این مسئله را بررسی و اعلام کرد قصد دارد قانونی را مصوب کند که ریاست کمیته حقیقت یاب حوادث 7 اکتبر را یک شخصیت عمومی و نه الزاما یک قاضی به عهده بگیرد.

نتانیاهو در این رابطه به اطرافیانش گفته است که هرتزوگ را برای ریاست این کمیته پیشنهاد می‌کند زیرا می‌تواند به او کمک شایانی در انتخاب شخصیت‌های نزدیکش جهت عضویت در این کمیته بکند، این در حالی است که شخصیت‌های نزدیک به رئیس رژیم صهیونیستی به این رسانه عبری زبان خبر دادند وی با این پیشنهاد موافقت نمی‌کند.

4083973

یک منبع مسئول در دفتر نتانیاهو که هاآرتص نامش را ذکر نکرد خبر داد، نتانیاهو به قضات اعتماد ندارد زیرا نگران آن است که آنها خود را برای انتقام گرفتن از وی به دلیل اصلاحات قضائی آماده می‌کنند، این در حالی است که وی به شدت از افزایش درخواست‌ها در داخل لیکود برای تشکیل کمیته حقیقت یاب دولتی هم نگران و وحشت زده است.

مایکل هاوزر گید، خبرنگار سیاسی روزنامه هاآرتص در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی هم فاش کرد، نخست وزیر به دنبال تصویب قانونی است که تشکیل کمیته تحقیق حوادث 7 اکتبر را به طور کامل از درون تهی کرده و اختیاراتش کاملا مهار کند.

نظر شما