شناسهٔ خبر: 66993987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار شهرکرد:

بلوار آیت الله کاشانی، صرفاً یک پروژه کف‌سازی نیست

شهرکرد-شهردار شهرکرد گفت: بلوار آیت الله کاشانی، صرفاً یک پروژه کف‌سازی نیست، پیاده رو سازی معمولی نیست؛ ما در بلوار کاشانی جداول و فضای سبز را اصلاح می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین واحدیان انروز یک شنبه در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تقاطع غیر همسطح بلوار آیت الله طالقانی به بلوار آیت الله کاشانی طبق مصوبه شورا، مراحل برگزاری مناقصه در حال انجام می‌باشد و به زودی مناقصه برگزار می‌شود و با مشخص شدن پیمانکار می‌توان کلنگ‌زنی را انجام داد.

وی بیان داشت: کار در جاده نمایشگاه تا یک ماه قبل با قوت پیش می‌رفت که نیازمند بودجه و مناقصه بود و در نهایت مراحل و اقدامات طی شد، از هفته پیش کار با دستگاه‌های شهرداری مجدد آغاز شد و دو پیمانکار برای این پروژه در نظر گرفته شده، مشکل خاصی نیست و سعی بر آن می‌باشد که طبق وعده به بهره‌برداری برسد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه حجم پروژه‌ها در شهر زیاد است، بیان داشت: برای اتمام و بهره‌برداری از ادامه کمربندی جنوب همه ماشین‌آلات در حال انجام کار هستند و تعریض ادامه خیابان بزرگمهر، منظریه، انتهای بلوار فرهنگ و… در حال انجام می‌باشد؛ پروژه‌های شهری همه به جریان افتاده و فراخوان مناقصه‌ها نیز انجام شده است.

وی درباره طولانی شدن اجرای پروژه پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی بلوار آیت الله کاشانی تصریح کرد: بلوار آیت الله کاشانی، صرفاً یک پروژه کف‌سازی نیست، پیاده رو سازی معمولی نیست؛ ما در بلوار کاشانی جداول و فضای سبز را اصلاح می‌کنیم؛ طبق بررسی‌های انجام شده در خیابان کاشانی جداول شیب کافی را نداشتند که در حال اصلاح این مشکل هستیم.

واحدیان افزود: باید شیب جداول در خیابان کاشانی اصلاح، رمپ و فضای عبور راحت درست می‌شد؛ خیابان کاشانی یک خیابان پر تردد می‌باشد و اختلاف سطح زیاد دارد؛ کد ساختمان‌های کنار خیابان متفاوت می‌باشد و باید تک به تک برداشت نقشه برداری انجام می‌شد تا یک پروفیل طولی قرار داده شود جوری که کسی متحمل ضرر نشود.

وی یادآور شد: می‌بایست در این پیاده‌رو از ابتدای میدان آیت الله دهکردی و چهارراه هواپیمایی یک سطح شیبدار، مسطح، یکنواخت را داشته باشیم، این مورد خیلی زمانبر بود؛ ایمن‌سازی پیاده را نیز باید در نظر می‌گرفتیم و با در نظر گرفتن شیب از بالا به پایین و ماشین‌هایی که با سرعت حرکت می‌کند از مصالحی استفاده شود که از بین نرود و به همین خاطر اجرای سنگ کیوبیک نیز زمانبر می‌باشد.

شهردار شهرکرد با اشاره به انجام چندین کار به صورت همزمان در پیاده رو آیت الله کاشانی اذعان داشت: باکس درخت، روشنایی، مبلمان، خاکریزی و گل کاری و …در این خیابان نیز انجام می‌شود؛ تعدد زیاد مردم و عدم همکاری خیلی از مغازه دارها روند اجرای کار را زمانبر کرد.

وی اظهار کرد: مهم‌تر از همه تیرهای برق که باید شرکت توزیع نیروی برق جابه جا می‌کرد این نیز باعث زمانبر شدن کار شد؛ علیرغم بارش‌ها هیچ وقت کار در این بلوار تعطیل نبوده است.

واحدیان گفت: یک بخش آسفالت خریده و تأمین شده و در حال حاضر معابر منظریه آسفالت می‌شود و در سال جاری یک بخشی سهمیه قیر گرفتیم اما هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است.

نظر شما