شناسهٔ خبر: 66993624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۵۸؛

نور الدین کیانوری رهبر حزب توده ایران: آمریکا و انگلستان از تجزیه طلبی در ایران حمایت می کنند

۱۲ صفحه، یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۵۸، سال دوازدهم، قیمت ۱۵ ریال. این توصیفات معرفی نامه زیرلوگوی روزنامه ای است به نام آیندگان که ۴۵ سال قبل در چنین روزی منتشر شده بود. روزنامه ای که در نوبت صبح چاپ می شد و برای این شماره از هیچ عکس و تصویری برای صفحه اول خود کار نکرده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  ۱۲ صفحه، یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۵۸، سال دوازدهم، قیمت ۱۵ ریال. این توصیفات معرفی نامه زیرلوگوی روزنامه ای است به نام آیندگان که ۴۵  سال قبل در چنین روزی منتشر شده بود. روزنامه ای که در نوبت صبح چاپ می شد و برای این شماره از هیچ عکس و تصویری برای صفحه اول خود کار نکرده بود. از جمله تیترهای مهم این شماره روزنامه بدین شرح هستند؛

برای شغل ریاست جمهوری در خود هیچ مانعی نمی بینم- خلخالی

۱۵ خرداد تعطیل و عزای عمومی اعلام شد.

ایران قرارداد مترو را با شرکتهای فرانسوی لغو کرد. 

شایعه انتشار روزنامه کیهان آزاد.

در لایحه مطبوعات آزادی کامل روزنامه ها منظور شده است- میناچی 

و چندین تیتر و خبر دیگر...

photo_2022-06-02_18-02-36

اما برای این شماره دیدبان_تاریخ مصاحبه نورالدین کیانوری دبیرکل حزب توده ایران را با روزنامه کویتی الانباء انتخاب کرده ایم که متن کامل خبر فوق را از نظر می گذرانید؛

کویت- آسوشیتدپرس؛ نورالدین کیانوری رهبر حزب توده ایران در مصاحبه ای آمریکا و انگلستان را متهم کرد که از جنبش های تجزیه طلب ایران حمایت می کنند و خواستار روابط نزدیکتر با اتحاد جماهیر شوروی شد. کیانوری در مصاحبه با روزنامه کویتی الانباء گفت؛ آمریکائیان و انگلیسی ها از جنبش های تجزیه طلبانه حمایت می کنند زیرا آنها منافع عظیم خود را از دست داده اند. وی گفت؛ یک راه حل دموکراتیک را برای اقلیت های ایران در نظر دارد که اجازه می دهد اداره و آموزش در استانهای مختلف نژادی در چارچوب یک ایران دمکراتیک و یکپارچه مستقل باشند. 

photo_2024-06-02_22-17-06

کیانوری افزود؛ ما مخالف نفاق افکنی هستیم که امپریالیسم در حال حاضر آنرا دامن می زند. کیانوری گفت؛ حزب وی از آیت الله روح الله خمینی رهبر انقلاب ایران حمایت می کند زیرا ما معتقدیم که سیاست وی و ایران، علیه آمریکا و شاه است و هدف از آن بهبود شرایط زندگی اکثریت مردم است و اکثریت قریب باتفاق مردم ایران آنرا تایید کرده اند. کیانوری گفت؛ هنوز هیچ تماسی با رهبر انقلاب ایران نگرفته است اما این امر تاثیری بر حمایت سیاسی ما از وی ندارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما