شناسهٔ خبر: 66993484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

میدان مجاهدت رزمندگان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس از روستاها تا خط مقدم بود

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه روحیه ایثار، مجاهدت و تلاش در سنگرسازان بی‌سنگر موج می‌زد، گفت: میدان مجاهدت رزمندگان جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس از روستاها تا خط مقدم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «بابک مومنی» رئیس جهاد کشاورزی استان با تسلیت سالروز ارتحال امام (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، جهاد را رکن اساسی در دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: خیلی از پیروزی‌های رزمندگان مرهون مجاهدت، تلاش، روحیه جهادی و انقلابی سنگرسازان بی‌سنگر بود که زمینه پیروزی‌های بزرگ رزمندگان اسلام را در عملیات‌های مختلف رقم می‌زد.

وی با بیان اینکه روحیه ایثار، مجاهدت و تلاش در سنگرسازان بی‌سنگر موج می‌زد، افزود: در دوران دفاع مقدس میدان خدمت جهاد از روستا‌ها شروع می‌شد و تا خطوط مقدم جبهه‌ها ادامه داشت.

این مسئول با اشاره به فعالیت جهاد مدارس در مدرسه‌ها افزود: امروز باید تلاش کنیم آن حماسه، ایثار و فداکاری در تاریخ انقلاب اسلامی بماند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه امروز در سنگر مبارزه در جنگ اقتصادی جهاد میداندار و در خط مقدم است، تصریح کرد: اعتقاد داریم سنگر عوض شده و سنگر مبارزه با دشمن و سنگر خدمت به مردم ادامه دارد و این روحیه حماسی و جهادی موفقیت‌ها را رقم می‌زند.

وی با اشاره به نقش جهاد در دفاع مقدس بیان کرد: مستندسازی حماسه‌های جهادگران، جمع آوری خاطرات و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان جهاد و مقاومت از جمله اقدامات جهت حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

سرهنگ سلامی همچنین قرار دادن مداخل مرتبط با جهاد را در دانشنامه استانی دفاع مقدس ضروری دانست و اذهان داشت: همچنین برگزاری محافل روایتگری در سالروز عملیات‌ها بویژه عملیات والفجر هشت کربلای پنج باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر زنده نگه داشتن روحیه جهادی از آن به عنوان فریضه یاد کرد و گفت: همچنین باتوجه به اینکه کارکرد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بین المللی است، جانمایی نماد جهاد در دفاع مقدس و مقاومت که مورد تاکید رئیس جمهور شهید بود باید در اولویت باشد و در کنار ارکان ارتش و سپاه یک رکن اساسی را جهاد معرفی کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه تدوین کتاب نقش جهاد مازندران در دوران دفاع مقدس و آزادسازی سوسنگرد که نقش محوری داشت مورد عنایت قرار بگیرد، بر لزوم تکمیل یادمان شهید گمنام جهاد کشاورزی مازندران تا پایان سال‌جاری تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما