شناسهٔ خبر: 66993057 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یهودیان افراطی هم به جمع معترضان پیوستند

بعد از اعتراضات خیابانی مخالفان اصلاحات قضائی، خانواده اسرای صهیونیست، هواداران توقف جنگ و مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی حریدیم‌ها هم به نشانه اعتراض چند خیابان تل‌آویو را بستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، حریدیم‌ها کار مسدود کردن شماری از خیابان‌های تل‌آویو در اعتراض به صدور حکم دادگاه عالی در الزام آنها به انجام خدمت سربازی را از عصر یک شنبه آغاز و در این رابطه با پلیس درگیر شدند.

 

.

 

براساس این گزارش بعد از اتمام جلسه دادگاه عالی، قضات چرایی عدم خدمت نظامی یهودیان افراطی را همانند بقیه صهیونیست‌ها در ارتش اسرائیل جویا شدند و همین امر باعث شد تا جامعه یهودیان افراطی به آن واکنش نشان داده و ده‌ها نفر از آنها با بستن بزرگراه شماره 4 در منطقه بنی براک واقع در شرق تل‌آویو را مسدود و باعث ایجاد ترافیک گسترده‌ای در آن شدند.

این در حالی است که شمار دیگری از این یهودیان نیز در قدس و در نزدیکی دادگاه عالی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش رسانه‌های عبری زبان، شماری از این یهودیان با نیروهای پلیس هم درگیر شده و دست کم 16 نفر از آنها نیز دستگیر شدند.

این افراد که به شدت از صدور حکم الزام پیوستن به ارتش عصبانی بودند فریاد می‌زدند، سکولاریسم بدتر از مرگ است، برخی دیگر نیز نوشته‌‌هایی با شعار می‌میریم اما وارد ارتش نمی‌شویم، می‌میرم اما به سربازی نمی‌رویم، نوادگان ما آماده‌اند به دار آویخته شوند اما به ارتش قاتل و نسل کشل نپیودند، با خود حمل کرده بودند.

شمار دیگری از معترضین که بزرگراه شماره 10 تل آویو را مسدود کرده بودند نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند.

پلیس تل‌آویو که دیشب با مخالفان ائتلاف نتانیاهو و خانواده اسرای صهیونیستی درگیر شده بود امروز نیز برای متفرق کردن یهودیان افراطی از گاز اشک آور، ماشین‌های آب پاش و پلیس اسب سوار استفاده کرد.

بنی گانتس رئیس حزب بلوک دولت و متحد نتانیاهو در کابینه جنگ با انتقاد از شرایط داخلی به وجود آمده در رژیم صهیونیستی به ویژه در سایه صدور حکم دادگاه عالی مبنی بر الزام پیوستن یهودیان افراطی به ارتش گفت: نباید ما به چنین شرایطی می‌رسیدیم، کابینه باید این طرح را یک سال پیش به اجرا در می‌آورد، یعنی مدتها قبل از اینکه وارد جنگ شویم اما رهبران کابینه مشغول کودتای قضائی خود بودند، با این حال طرحی که کابینه ارائه کرده‌ هم منجر به سرباز گیری از این گروه نخواهد شد، یا حداقل به آن تعداد که نیاز است این سربازگیری صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است که شاخه قدس حریدیم‌ها رهبری این اعتراضات را به عهده دارد، این شاخه معروف شاخه لیتوانیایی یهودیان افراطی محسوب می‌شود که به شدت مخالف حضور یهودیان افراطی در ارتش یا همکاری دانش آموزان مدارس دینی با ارتش است.

انتهای پیام/

نظر شما