شناسهٔ خبر: 66907743 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برگزاری تظاهرات ضد جنگ توسط فلسطینیان ۱۹۴۸

جوانان فلسطینی ساکن مناطق ۱۹۴۸ در دانشگاه‌های مختلف رژیم صهیونیستی علیه جنایات این رژیم در نوار غزه به ویژه رفح دست به تظاهرات زدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری از این تظاهرات و پخش ویدیوهای فریادهای الله اکبر این افراد به ویژه دانشجویان آن را تحول جدیدی در روند جنگ توصیف و به انتقاد از آن پرداختند.

 

.

 

پایگاه خبری شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، دانشجویان عرب ( فلسطینیان ساکن مناطق 1948) با تجمع در دانشگاه عبری قدس ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه را که از 8 ماه پیش آغاز شده است را محکوم کردند.

به نوشته تارنمای این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی: دانشجویان دانشگاه عبری تحصن اعتراض آمیزی را نسبت به نسل کشی صورت گرفته در غزه در داخل داخل دانشگاه عبری برگزار کردند.

دانشجویان همچنین شعارهای "راه حلی جز اخراج اشغالگران  نیست" و "بالروح بالدم نفدیک یا اقصی" سر دادند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، تصاویر رسیده از دانشگاه، تصاویر شوک آوری بود و مدیریت دانشگاه باید برای مقابله با این رویکرد دانشجویان درخواست ورود نیروهای پلیس را به داخل آن اعلام کند.

اویگدور لیبرمن رهبر حزب یسرائیل بیتنو هم در واکنش به این تظاهرات آن را غیر قابل باور دانست و ضمن تررویست توصیف کردن دانشجویان خواستار برخورد شدید دانشگاه عبری با آنها شد.

به گفته وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی، امکان ندارد در شرایطی که نظامیان اسرائیل در حال جنگ در غزه هستند، شاهد برافراشته شدن پرچم‌های فلسطینی در داخل دانشگاه باشیم.

در این بین رسانه‌های عبری زبان و برخی از خبرنگاران در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند، علاوه بر دانشگاه عبری تظاهرات و تحصن‌های مشابهی در دانشگاه‌های تل‌آویو و تخنیون هم برگزار شده است، امری که باعث شد شماری از دانشجویان تندرو صهیونیست نیز سعی در درگیر شدن با دانشجویان معترض داشته باشند.

رسانه‌ها از دانشگاه تخنیون خبر دادند، ده‌ها دانشجو با لباس مشکی تحصن صامتی را در اعتراض به جنگ مستمر علیه ملت فلسطین و به نشانه سوگواری نسبت به شهدا برگزار کردند.

دانشگاه تل‌آویو نیز شاهد تحصن جنبش‌های دانشجویی در حیاط اصلی دانشگاه بود و به رغم تهدید مدیریت دانشگاه و حضور پلیس اسرائیل در داخل دانشگاه این تحصن ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما