شناسهٔ خبر: 66993000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

شهرستان ری میزبان زائران حرم حضرت امام خمینی (ره) از سراسر کشور است

شهرستان ری از عصر روز یکشنبه ۱۳ خرداد میزبان زائرانی از استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی، مازندان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است و برای اقامت و اسکان این زائران حدود ۵۰ مدرسه، حسینیه و مسجد در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» شهرستان ری روز یکشنبه در این ارتباط گفت: ۶ کمیته اجرایی، حمل و نقل، ترافیک و بحران، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، فرهنگی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی با هدف برگزاری هرچه بهتر مراسم سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی در شهرستان ری تشکیل شده است.
 
«روح‌الله قنبری» خاطرنشان کرد: شهرستان ری از عصر یکشنبه ۱۳ خرداد میزبان زائرانی از استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، خراسان رضوی، مازندان، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد است و برای اقامت و اسکان آنان در حدود ۵۰ مدرسه، حسینیه و مسجد در نظر گرفته شده است.
 
وی عنوان کرد: همچنین بیش از هفت هزار نفر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان ری صبح روز ۱۴ خرداد از پنج بخش مرکزی، قعله‌نو، خاوران، فشافویه و کهریزک در مراسم سالروز ارتحال امام راحل در حرم مطهر شرکت می‌کنند.

دبیر ستاد ارتحال امام خمینی (ره) شهرستان ری بیان کرد: زائرانی که از قبله تهران قصد شرکت در این مراسم را دارند از طریق ناوگان اتوبوسرانی در محل‌های مشخص شده به حرم امام خمینی (ره) منتقل و اعزام می‌شوند.
 
قنبری با اشاره به نقش شهرستان ری در کمک به تأمین امنیت این مراسم، گفت: همچنین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد در مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به محدودیت‌های تردد در محورهای منتهی به حرم مطهر، افزود: شهروندانی که از شهرستان ری قصد شرکت در این مراسم را دارند، از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی تردد کنند، چرا که ورود خودروهای شخصی به دلیل ملاحظات امنیتی محدودیت دارد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) در بیانیه‌ای برنامه‌های این ستاد را به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.
 
ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و کمیته‌های مختلف آن ضمن آمادگی برای برگزاری با شکوه این گردهمایی سالانه در حرم مطهر آن حضرت از عموم مردم شریف و قدرشناس و اقشار مختلف ملت برای حضور و مشارکت در این همایش سالانه بزرگ و معنوی دعوت کرده است.
 
مراسم روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشأن، بعد از نماز مغرب و عشا، در حرم مطهر امام خمینی با سخنرانی «محمد مخبر» مدیر قوه مجریه برگزار می شود.
 
روز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی با تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع) و خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام (ره) شروع می شود و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی) گوش جان می سپارند.

انتهای پیام/

نظر شما