شناسهٔ خبر: 66992955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جزئیات برگزاری سی و پنجمین مراسم سالگرد امام خمینی (ره)

با توجه به فرارسیدن ایام ارتحال رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم سالگرد ایشان مانند هرسال در محل آرامگاه وی برگزار خواهد شد. شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند تا وسایل رفاه و آسایش شهروندان را در مسیر فراهم کند. با توجه به فرارسیدن ایام ارتحال رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، مراسم سالگرد ایشان مانند هرسال در محل آرامگاه وی برگزار خواهد شد. شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند تا وسایل رفاه و آسایش شهروندان را در مسیر فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، ۱۴ خرداد ماه سال ۱۳۶۸ بود که رهبر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دارفانی را وداع گفت و پس از آن مردم تهران هر ساله برای بزرگداشت این روز به محل آرامگاه امام خمینی (ره) رفته و با ایشان تجدید عهد می‌کنند.

امسال نیز مانند هر سال سی و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و  شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند تا بتواند وسایل آسایش و تردد شهروندان را برای رسیدن و بازگشت از این محل فراهم کند.

امام قدس برای حمایت از فلسطین

در مراسم ۱۴ خرداد امسال شعار «امام قدس برای حمایت از فلسطین» در نظر گرفته شده است چراکه تاکید رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر حمایت از فلسطین بوده و بنیان‌گذاری روز قدس از اقدامات ایشان بوده است. 

همانطور که مشاهده می‌شود پویش‌های مختلف با محوریت این ایام تحت عنوان «هستیم برآن عهد که بستیم» و «امام وعده‌های صادق» در سطح شهر اکران شده است که در آنها صفات مختلف ایشان ذکر شده است.

توزیع کتاب برای نسل جوان

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، محدوده اطراف مرقد رهبر کبیر انقلاب اسلامی ۶۰ پردیس فرهنگی و هنری در نظرگرفته شده که ۲ پردیس از آنها داخل شهر، یکی در محله جماران و دیگری در قسمت بیرونی حرم سیدالکریم (ع) برپا خواهد شد.

در این غرفه‌ها خدمات مختلف پذیرایی، سلامت و فرهنگی ارائه می‌شود و در کنار آن کتاب‌هایی برای آشنایی نسل جوان با دیدگاه امام نیز توزیع خواهد شد. ۱۰۰ دستگاه ویلچر نیز برای سهولت در تردد سالمندان و توان‌یابان در نظر گرفته شده است.

تعداد ۱۰۰ نفراز نیرو‌های شهرداری تهران به همراه زائر و ۳۰۰ نفر از نیرو‌های اورژانس در این محل مستقر شدند تا به راهنمایی و خدمت به زائران بپردازند. همچنین ۱۵۰ دستگاه آمبولانس موتوری در مواقع خاص خدمت‌رسانی می‌کنند.

فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان

آن‌طور که پیدا است مانند سال‌های گذشته ایستگاه‌هایی برای مخاطبان کم سن و سال در ضلع شرقی حرم تعبیه شده تا کودکان بتوانند در مسابقات ورزشی، نقاشی و سرودخوانی شرکت کنند. اتاق‌های مادر و کودک نیز برای رفاه حال شهروندان جانمایی شده است. 

۲۱۵ دستگاه ون و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در محدوده حرم مشغول جابه جایی شهروندان خواهند شد و در کنار آنها ۲۰۴ دستگاه آتش‌نشانی سبک و سنگین پیرامون حرم مستقر می‌شوند تا بتوانند امنیت را برای شهروندان تامین کنند.

اجرای گروه‌های مختلف شعرخوانی، روایت‌گری و نقاره‌خوانی در کنار اکران فیلم سینمایی آسمان غرب از برنامه‌های در نظرگرفته شده برای زائرانی است که در این روز به مرقد امام خواهند آمد.

برای آن دسته از شهروندانی که شرایط حضور در محل آرامگاه بنیانگذار انقلاب را نداشته باشند مراسم فرهنگی، هنری و ... در سرا‌های محلات و فرهنگسرا‌ها اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما