شناسهٔ خبر: 66992054 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

طحان‌نظیف:

نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران «تزیینی» نیست

طحان‌نظیف با بیان اینکه نقش مردم در نظام جمهوری اسلام ایران «تزیینی» نیست، گفت: بارها پیش‌آمده که در انتخابات‌های مختلف کشورمان شاهد نتایج غافلگیرکننده‌ای بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، «طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان امروز یکشنبه ۱۳ خرداد طی سخنانی در ویژه برنامه انتخاباتی بسیج دانشجویی که در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به در پیش بودن سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، اظهار کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، نماد خروش غیرت دینی مردم در برابر حاکمان مستکبر زمان بود.

وی با بیان اینکه امام راحل به ما آموخت که باید در برابر دشمن مستکبر ایستادگی کرد، گفت: استکبار مترادف مفهوم «طغیان در برابر حق» است؛ مستکبران هر چقدر قدرت بیشتری داشته باشند فجایع بیشتری را رقم می‌زنند؛ استکبار چون در مقابل حق ایستاده است به‌خوبی می‌داند که سرنوشتی جز نابودی در انتظار او نیست و سرانجام محکوم به شکست است.

طحان‌نظیف ادامه داد: از سوی دیگر، مستضعفین را نباید مترادف با کلمه «ضعفا» بدانیم؛ مستضعفین کسانی هستند که ضعیف شده‌اند و این ضعیف بودن در ابتدا در ذهن و فکر آنان ایجاد شده است؛ لذا فلسفه تمام معادلات استکباری، استضعاف دیگران است.

وی با بیان اینکه امام عظیم‌الشأن ما به نمادهای استکباری حمله کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین نمادها و مظاهر استکباری که امام راحل ما به آن تاخت، رژیم صهیونیستی بود؛ امام خمینی(ره) با تمام وجود این نماد استکبار را زیر سوال برد و به مبارزان درس دشمن‌شناسی داد. امام مختصات درست تاریخ را به ما نشان داد و آزادگان جهان را به سمت این مختصات فراخواند‌.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زمینه حرکت کشور به سمت پیشرفت را به طور کامل مهیا کرده است، گفت: امام خمینی(ره) جایگاه مردم را عوض کرد؛ مردم در رژیم گذشته رعیت بودند اما امام(ره) آنان را ولی‌نعمت خواند؛ اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران، متکی بر رای و نظر مردم است و تمام مسئولان کشور به طور مستقیم و غیر مستقیم با رای و انتخاب و اراده مردم بر سرکار می آیند‌.

طحان‌نظیف با بیان اینکه نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران «تزیینی» نیست، گفت: بارها پیش‌آمده که در انتخابات‌های مختلف کشورمان شاهد نتایج غافلگیرکننده‌ای بوده‌ایم؛ در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۵ هزار نفر وارد رقابت شدند که یک اتفاق بی‌نظیر بود؛ ان‌شاءالله در انتخابات پیش رو که کمتر از یک ماه آینده صورت می‌گیرد نیز شاهد حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

 

وی همچنین گفت: طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی شرایط داوطلبان ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، کاملا مشخص است و در این اصل قانونی، شرط جنسیت برای داوطلبان لحاظ نشده است.

نظر شما