شناسهٔ خبر: 66991885 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پژوهشکده گیاهان دارویی مجوز رشته‌های داروسازی و فیتوشیمی را در مقطع ارشد گرفت

تهران - ایرنا - رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، از اخذ مجوز دو رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد با مشارکت و همکاری دانشگاه علم و فرهنگ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، رضا غفارزادگان گفت: این پژوهشکده با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، با تامین استانداردهای لازم از جمله اعضای هیات علمی مرتبط، موفق به اخذ مجوز راه اندازی دو رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد شده است.

وی افزود: این همکاری سه جانبه که توسط بخش آموزش، پژوهش و صنعت شکل گرفته، در راستای کاربردی کردن علوم و برای نخستین بار در نظام آموزش عالی کشور روی داده است.

این عضو هیات علمی در خصوص گرایش داروسازی مهندسی شیمی اظهار کرد: این رشته با هدف به کار گیری علوم و فنون جدید مهندسی در طراحی دستگاهها، خطوط فرآیند و تولید مواد دارویی برنامه ریزی و ایجاد شده است.

پژوهشکده گیاهان دارویی مجوز رشته‌های داروسازی و فیتوشیمی را در مقطع ارشد گرفت

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درخصوص رشته فیتوشیمی یا شیمی گیاهی نیز بیان کرد: این رشته شاخه ای از شیمی است که به بررسی خواص شیمیایی و دارویی گیاهان مختلف می‌پردازد و نقش بسزایی نیز در پیشرفت صنعت داروسازی دارد.

غفارزادگان ادامه داد: همچنین یک متخصص فیتوشیمی (فیتوشیمیست) قادر است نسبت به استخراج، اندازه گیری و شناسایی ترکیبات موثره گیاهان دارویی در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی اقدام کرده و عضو مؤثری در گروه های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای داروسازی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس توافق انجام گرفته، دانشجویان برتر در این دو رشته که از پرکاربردی ترین رشته ها در حوزه صنعت جهت اشتغال محسوب می شود در ادامه به بخش صنعت معرفی خواهند شد.

نظر شما