شناسهٔ خبر: 66991619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قدیری ابیانه:

ضرورت واقعی کردن قیمت‌ها به ویژه در حوزه سوخت/ در دولت سیزدهم روزانه ۹ کارخانه احیا شد

کاندیدای ریاست جمهوری بر ضرورت واقعی کردن قیمت ها به ویژه در حوزه سوخت تاکید کرد و گفت: شهید آیتالله رئیسی کارهای بزرگی را شروع کرد اما ناتمام گذاشت؛ در طول این مدت روزانه ۹ کارخانه احیا شده است؛ بنابراین می‌شود کار کرد، منتها باید از باند بازی و … دست کشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدحسن قدیری ابیانه امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور شهادت آیت الله رئیسی و یارانش را تسلیت گفت و در رابطه با اقتصاد کشور اظهار کرد: خیلی‌ها سعی می‌کنند قطار اقتصاد کشور را جلو برده و به مقصد برسانند در حالی که واگن باید در ریل خود حرکت کند وگرنه به نتیجه نمی‌ رسد.

وی افزود: تا زمانی که نرخ‌های رایانه‌ای در زمینه ارز، سوخت و.... وجود داشته باشد، محل ایجاد مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه فراهم خواهد شد؛ بنابراین باید قیمت‌ها را واقعی کرد؛ این در حالی است که اگر هر بشکه نفت را ۹۰ دلار در نظر بگیریم یعنی لیتری نیم دلار صادرات نفت خام داریم؛ در حالی که نفت سفید را بشکه‌ای کمتر از نیم دلار و گازوئیل را کمتر از یک دلار می‌دهیم که نتیجه آن قاچاق سوخت است؛ از این رو باید قیمت‌ها را واقعی کرد.

وی ادامه داد: گفته می‌شود که یارانه سوخت در کشور حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است، یعنی معادل ساخت میلیون خانه صد متری در باک ماشین‌ها بریزیم؛ در کشورهای دنیا هر چه افراد ثروتمندتر باشند مالیات بیشتری را پرداخت می‌کنند اما در ایران هر چه ثروتمندتر باشند بیشترین یارانه را می‌گیرند؛ در حوزه سوخت ۱۰ درصد ثروتمندان کشور ۳۰ برابر فقیر ترین‌ ها از بیت المال یارانه دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی کارهای بزرگی را شروع کرد اما ناتمام گذاشت؛ در طول این مدت ۹ هزار کارخانه راکد و تعطیل را احیا کرد یعنی در مدت ریاست جمهوری ایشان روزانه ۹ کارخانه احیا شده است؛ بنابراین می‌شود کار کرد منتها باید از باند بازی و … دست کشید.

قدیری ابیانه ادامه داد: کسی که در رأس دولت قرار می‌گیرد باید صورت مسئله و راهکارها را بشناسد؛ معتقدم اگر رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد و به خاطر آن محبوبیت خود را از دست بدهد باید چنین کند؛ ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که محبوبیت خود را به منافع مردم ترجیح ندهد و انتصاب‌های او حزبی و جناحی نباشد و کسانی که توانایی کار دارند و پایبند ولایت و نظام هستند را در رأس قرار دهد.

وی با تاکید بر شفافیت گفت: باید شفافیت در کشور حاکم باشد که یکی از مصادیق آن در حوزه حقوق و دستمزدها است که باید برای مردم مشخص باشد چون مردم صاحب اموال هستند به استثنای حقوق نظامیان و امنیتی‌ها به لحاظ شرایط امنیتی؛ شرکت‌های دولتی مثل شستا و بانک‌ها باید از کسانی که به خاطر رابطه منصوب شده‌اند و در جایگاهی قرار گرفته‌اند پاکسازی شود.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید و اشتغال و نیز مبارزه با فساد اولویت یکم اینجانب است، مبارزه با مفسد هم مهم است اما ابتدا باید ریشه فساد خشکانده شود؛ همچنین حمایت از نیروهای مسلح، حمایت از فلسطین، فقرزدایی و محرومیت زدایی از دیگر برنامه‌های اینجانب است.

نظر شما