شناسهٔ خبر: 66991295 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از غزه و رزمندگان فلسطین + فیلم

اسلام‌آباد - ایرنا - ده‌ها هزار نفر از هواداران فلسطین در «کراچی» پاکستان امروز با حضور در تظاهرات بزرگ دفاع از غزه ضمن محکومیت تداوم حمایت‌های آمریکا و متحدانش از جنایات صهیونیست‌ها، بار دیگر همبستگی خود را با ملت فلسطین و حمایت از رزمندگان جبهه مقاومت اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، شهر بندری کراچی با جمعیت بیش از ۲۰ میلیون نفر امروز بار دیگر شاهد اجتماع هزاران نفری هواداران فلسطین و رزمندگان مقاومت بود.

تظاهرات بزرگ حمایت از غزه به اهتمام حزب جماعت اسلامی و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

تظاهر کنندگان ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و رفح و محکومیت حمایت‌های آمریکا و اروپا از این رژیم، یکپارچگی خود در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و عملیات رزمندگان مقاومت علیه دشمن صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

حاضران در این راهپیمایی به ویژه زنان، دانش آموزان و خردسالان با حمل پرچم‌های فلسطین و بنرهایی در حمایت از مردم فلسطین، شعارهایی مانند «فلسطین آزاد»، «اسرائیل نسل‌کش» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند. بسیاری از کودکان نیز با در دست داشتن پرچم فلسطین به راهپیمایی آمده بودند.

حافظ نعیم الرحمان رهبر جماعت اسلامی پاکستان و منعم ظفر خان رییس این حزب در کراچی به عنوان سخنرانان اصلی اجتماع بزرگ حمایت از غزه، هم‌صدا با تظاهرکنندگان شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.

رهبر جماعت اسلامی پاکستان اقدام جدی و واقعی دولت این کشور برای دفاع از مردم غزه و تحت فشار قرار دادن حامیان اسرائیل جهت توقف جنایات این رژیم در رفح را مطالبه کرد.

تظاهرات بزرگ مردم کراچی در حمایت از غزه و رزمندگان فلسطین + فیلم

وی تاکید کرد: دولت پاکستان رویکرد جرات مندانه از خود نشان داده و برای حمایت موثر از فلسطینی‌ها وارد میدان شود. تمام احزاب سیاسی کشور نیز باید صرف نظر از مواضع سیاسی، حمایت قوی خود را از گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کنند.

حافظ نعیم الرحمان با تمجید از بیداری جوانان غربی به ویژه دانشگاهیان آمریکا علیه جنایات اسرائیل، گفت: فریادهای دانشجویان اروپا و آمریکا برای فلسطین و آتش‌بس در غزه باید دیگر حاکمان جهان اسلام را از خواب غفلت بیدار کند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۴۰ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۴۰ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوارغزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

نظر شما