شناسهٔ خبر: 66990773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل مخابرات استان مازندران:

مخابرات مازندران از زیان‌دهی گزاف خارج شده است

مدیرکل مخابرات استان مازندران با اشاره به اینکه شرکت مخابرات در سال ۱۳۹۸ با زیان‌دهی ۳۰میلیارد تومان امسال به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رسیده است، مطرح کرد: در مقابل هزینه کل ۷۸میلیارد تومان سود این استان بوده است که از زیان‌دهی خارج شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی نوروزی بعدازظهر امروز_یکشنبه سیزدهم خرداد_ در نشست خبری با اشاره به اینکه سال‌ها پیش در حوزه توسعه‌ای، و نگهداری، فنی و مالی مخابرات مازندران دچار مشکل بود به طوری‌که نارضایتی مشترکین بسیار بالا بود، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ یک زیان‌دهی ۳۵۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده بود و هیچ پروژه فیبری در این استان انجام نشده بود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ۱۵۰۰ کیلومتری مصوب مازندران فقط ۱۲۰ کیلومتر آن در سطح استان انجام شده بود، افزود: اما با ورود نیروهای انسانی و مدیریت کامل و با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها رفع این مشکلات دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل شرکت مخابرات مازندران با تاکید بر اینکه در آن مقطع زمانی در کل استان و غرب مشکلات بسیار حاد بود اما با تلاش و امکاناتی از سوی دولت، وزارت ارتباطات و نمایندگان جذب این استان شد، اظهار داشت: از مجموع ۲۶۰ سایت مصوب ۱۳۰ سایت ابلاغ شده و ۱۳۷ سایت دیگر در روستاها و شهرهای مازندران به افزایش درصد دست یافتیم.

نوروزی تعداد سایت در مازندران را در دو سال گذشته ۷۱ مورد عنوان و مطرح کرد: هم‌اکنون این تعداد به ۲۵۵ سایت و به افزایش ۲۶۰ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه در ارتقای افزایش 4G نیز با عدد ۷۴۴ پورتی توانستیم آن را به دو هزار و ۲۰۰ پورت و افزایش ۲۶۰ درصدی برسانیم، افزود: در سال گذشته به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۴۵ سایت در مازندران به بهره‌برداری رسید.

این مسئول هم‌اکنون اجرای طرح فیبر نوری ۱۵۰۰ کیلومتری در سطح استان را ۹۵۰ کیلومتر بیان کرد و گفت: با تلاش و کوشش توانستیم مازندران به جایگاه سوم کشور در برگزاری دوره قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی برسانیم.

نوروزی با اشاره به اینکه در اجرای طرح رینگ و پشتیبانی که در گذشته در استان به کندی صورت می‌گرفت از ۳۰ کیلومتر به ۶۰۰ کیلومتر برسانیم، عنوان کرد: این خطوط در واقع در نواقص حوادث غیرطبیعی و زمان بحران بسیار حائز اهمیت و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در فیبر نوری داشتیم قیمت‌های گزافی بود که مودم داشت، برند زاکسل مودم گرانی است و ما چاره‌ای جز تغییر تکنولوژی نداشتیم از این رو برند هواوی را فعال و در کل استان نصب کردیم‌.

مدیرکل شرکت مخابرات مازندران با بیان اینکه تاکنون ۹۵ کیلومتر از عملیات فیبر نوری در روستاها انجام شد، افزود: ۲۴۸ سایت جدید نیز راه اندازی شد که ۶۰۰ میلیون تومان برای هر سایت اعتبار صرف شد تاکنون ۳۵۰ فیبر روستایی انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح نجما یادآور شد: شرکت مخابرات ایران با اجرای این طرح در استان مازندران در جایگاه خوبی قرار گرفت و با تقسیم ۸۰۰ پروژه در ۶۲ شهرستان برنامه‌ریزی شده و شامل شهرهای بزرگ و کوچک شد.

این مسئول تصریح کرد: از سال گذشته تعداد مشترکین ftth از ۱۴ هزار و ۳۰ نفر به ۲۱ هزار نفر رسیده است.

نوروزی با بیان اینکه اتفاق دیگر در اجرای پروژه توسعه خروج از زیان‌دهی بوده است که در کل این شرکت در سال ۱۳۹۸ که ۳۰ میلیارد تومان بوده امسال به هزار و ۲۴۹ میلیارد تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: در مقابل هزینه کل ۷۸ میلیارد تومان سود این استان بوده است که از زیان‌دهی خارج شده است.

وی عنوان کرد: مخابرات مازندران از دو هزار و ۳۰۰ نیروی بخش خصوصی به دو هزار و ۶۰ نیرو رسیده که هیچ نوع جذبی نداشته و ندارد.

نظر شما