شناسهٔ خبر: 66990568 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

زخمی شدن 64 نظامی اسرائیلی در غزه

این روزنامه نوشت که حال چهار نظامی از این 64 نظامی وخیم گزارش شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، روزنامه اسرائیلی هاراتس به نقل از ارتش رژیم اشغالگر نوشت که در نبردهای نوار غزه از روز پنجشنبه هفته گذشته تا امروز 64 نظامی اسرائیلی زخمی شدند.

 این روزنامه نوشت که حال چهار نظامی از این 64 نظامی وخیم گزارش شده است.

در همین حال، ده ها هزار اسرائیلی با تظاهرات در تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی خواستار استعفای نخست وزیر این رژیم و امضای طرح تبادل اسرا شدند.

خبرنگار العالم گزارش داد؛ با ادامه انتشار ویدیوهایی از وضعیت برخی اسرای اسرائیلی توسط حماس و تقاضای اسرا از اسرائیلی ها برای ریختن به خیابان و تشدید فشار بر نتانیاهو برای توقف جنگ و امضای طرح مبادله اسرا، اکنون به نظر می‌رسد که این ویدیوها اعتبار بیشتری از اظهارات و ادعاهای نتانیاهو و کابینه او دارند؛ به طوری که باعث شده‌اند هزاران اسرائیلی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی به خیابان‌ها ریخته و یکصدا فریاد بزنند "نتانیاهو دروغگوست" و "ناکارآمد" است و باید "این کابینه‌ای که جز ننگ و شکست و قتل فرزندان ما ثمری نداشته سرنگون شود".

داوود بدران، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به شبکه خبری العالم گفت: "علاوه بر تظاهرات مردمی، هفته آینده خواهیم دید که شورای امنیت بین الملل حکم دادگاه کیفری لاهه را به رأی می گذارد و این موضوع، اهرم فشار قدرتمندی علیه نتانیاهو و در دست بایدن است و چنانچه نتانیاهو طرح جو بایدن را قبول نکند، آمریکا هم در جلسه آینده شورای امنیت از حق وتو استفاده نخواهد کرد".

در سایه شکست و هرج و مرجی که گریبان رژیم صهیونیستی را گرفته است نظرسنجی اخیر روزنامه یدیعوت احرونوت در داخل ارتش نشان می دهد که فقط 42 درصد در از نظامیان این رژیم ترجیح می دهند به خدمت ادامه دهند در حالی که درخواست برای استعفا و خروج از ارتش به دلیل احساس ناکارامدی و آسیب های روانی ناشی از جنگ غزه در حال افزایش است. آنها احساس می کنند که نتانیاهو و کابینه اش به خاطر اهداف شخصی در تلاش برای افزایش زمان جنگ هستند.

«امجد شهاب»، استاد حقوق بین الملل هم گفت: عدم وجود هدف واضح برای جنگ و وقوع جنایات فجیع و نسل کشی و نیز اتهامات دادگاه های بین المللی هم مزید بر علت شده اند.

توده اسرائیلی‌ها از ارتش می خواهند آنها هم به فرآیند اعمال فشار بر نتانیاهو و شورای جنگی وی پیوسته و آنها را مجبور به پذیرش طرح جو بایدن برای آتش بس و آزادی اسرای اسرائیلی کنند.

معترضان اطمینان دارند که نتانیاهو تنها عامل خرابکاری در این فرآیند است و برای پایان دادن به جنگ و بازگرداندن اسرا، ابتدا باید او را برکنار کنند.

 

اخبار مرتبط

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما